Skip to article

12 vitamine bune pentru piele

12 vitamine bune pentru piele
- Vitaminele A, E, C, F, beta carotene, cele mai bune in lupta contra ridurilor
Altadata se foloseau pentru proprietatile lor protectoare, cicatrizante si care dadeau suplete. Se stie deja ca ele intarzie aparitia ridurilor si repara pielea in profunzime.

- Vitamina A (retinol)
Ea imbunatateste calitatea epidermei, stimuleaza sinteza colagenului si face pielea compacta. Se gaseste in ficat, unt, galbenus de ou, camenbert, lapte de vaca, anghile proaspete si sardine.

- Vitamina E (tocoferol)
Este vitamina anti-imbatranire prin excelenta. Unde o gasim? Concentrata mai ales in uleiul de germeni de grau. De asemenea in margarina si in uleiurile de palmier, porumb si soia.

- Vitamina C (acidul ascorbic)
Da multa stralucire fetei. Ea atenueaza petele maronii de pe piele.Se gaseste in cea mai mare parte a fructelor acide (grapefruit, portocala, lamaie, coacaze, capsuni, zmeura, coacaze negre) si exotice (Kiwi, mango). De asemenea in varza, tomate, cartofi noi, ardei, verdeturi.

- Beta carotenul
Este in masura sa protejeze celulele cutanate impotrina radicalilor liberi, produsi in special de razele ultraviolete. El apartine familiei carotenoidelor si are particularitatea ca se poate transforma in vitamina A. Se gaseste in toate fructele si legumele galbene sau portocalii si in cele cu frunze verde inchis. Caisele uscate si morcovii sunt cele mai bune surse de beta-caroten.

- Vitamina F
Nu este o vitamina propriu-zisa : este vorba in realitate de doi acizi grasi esentiali de care organismul nostru are neaparata nevoie. Persoanele care au carente au un ten uscat, expus la eczeme, se cicatrizeaza greu si se refac prost. Se gaseste in pestele gras (somon, hering) si in uleiurile vegetale.

- Vitamina B : medalia de aur pentru stralucire
Ea se utilizeaza inca destul de rar in cremele pentru ingrijirea tenului. Totusi, aceasta familie de vitamine este indispensabila pentru stralucirea si luminozitatea pielii. Prea mult sebum sau insuficient? Roseata ? Remediul este adesea in farfuria noastra.
- Vitamina B2 (riboflavina)
Ea amelioreaza calitatea tesuturilor cutanate. Este prezenta in numeroase alimente. O dermatita seboreica (aripile nasului inrosite, buzele uscate) poate revela o carenta de vitamina B2. Se gaseste in special in ficat, precum si in oua, fructe uscate, ciuperci, produse lactate, sparanghel, spanac si mazare verde. De asemenea si in carne, avocado, paine integrala si banane.

- Vitamina B3 (PP sau niacina)
Ea protejeaza pielea de lumina si participa la transformarea lipidelor, glucidelor si proteinelor. O piele uscata si de calitate redusa (dermatita cu roseata) poate traduce un deficit. Se gaseste in ficat, pui, ardei, lapte, ton, curca si somon. Intr-o masura mai mica se gaseste si in alte tipuri de carne si peste, precum si in ciuperci.

- Vitamina B5 (acidul pantotenic)
Ea favorizeaza cresterea si rezistenta pielii si a parului. Aceasta vitamina se gaseste in majoritatea alimentelor curente. O gasim in oua, carne, legume si in laptele matern.

- Vitamina B6 (piridoxina)
Ea regleaza producerea sebumului. O piele foarte grasa, cu eczeme seboreice poate fi semnul unui deficit. Se gaseste in ficat, carne, carne de oaie, jambon si pui, precum si in faina de grau integrala, lapte, fructe uscate si avocado.

- Vitamina B8 (biotina)
Ea intervine in producerea energiei necesare vietii celulare. Absenta sa provoaca caderea parului, rarirea genelor si sprancenelor. De asemenea se poate observa inflamarea pielii din jurul orificiilor naturale si a unghiilor. Albusul de ou crud se opune absorbtiei acestei vitamine si favorizeaza aparitia carentelor. Unde o gasim ? In drojdia de bere, conopida, ciuperci, carne de pui, oua, fasole si mazare uscata.

- Vitamina B9 (acidul folic)
Ea participa la multiplicarea celulelor sanguine, cerebrale si cutanate. Carenta acestei vitamine se datoreaza neconsumarii de legume proaspete si cruditati. Aceasta insuficienta este la originea tuturor problemelor pielii. Fierberea o distruge, partial sau in totalitate. Se gaseste in morcovi si varza crude, sparanghel, spanac, fasole verde, gatite rapid si in laptele de vaca. Este de asemenea prezenta in carne, oua si ficat (unde este mai putin sensibila la fierbere decat in legume).

- Vitamina B12 (cobalamina)
Este indispensabila pentru formarea globulelor rosii si functionarii sistemului nervos si imunitar. Carentele se observa cu precadere la vegetarieni si lacto-vegetarieni, precum si la copiii lor, precum si la persoanele care au urmat regimuri prea bogate in fibre. Principalele tulburari constatate ? Inflamatii ale pielii, alopecie (caderea parului) si incaruntire. Se gaseste in toate produsele de origine animala, in special ficat de vita si de pui, vitel, peste, oua, carne de oaie, lapte de vaca si branza.

Articole recomandate

Uleiul miraculos care ajuta la regenerarea parului, cresterea genelor si sprancenelor intr-un mod alert Uleiul miraculos care ajuta la regenerarea parului, cresterea genelor si sprancenelor intr-un mod alert
Toate femeile își doresc gene lungi, un păr des și frumos, dar și sprâncene stufoase, însă nu toate sunt înzestrate de mama natură cu aceste lucruri. Există însă remedii naturiste care vă ajută în creșterea
De ce apare transpiratia in exces si cum o tratezi De ce apare transpiratia in exces si cum o tratezi
Desi transpiratia este una dintre functiile pe care corpul tau le face pentru a ne ajuta, cele mai multe dintre noi se simt inconfortabil in momentul in care transpira si ar vrea sa scape cu totul de aceasta neplacere. Transpiratia tolerabila in doze mici, insa greu de suportat atunci cand corpul
Cele mai simple trucuri pentru a scapa de varfurile despicate Cele mai simple trucuri pentru a scapa de varfurile despicate
Iti indrepti parul, iti faci bucle, il usuci cu foehnul, il prinzi in coada sau il vopsesti la intervale de timp regulate? Atunci cu siguranta ai observat ca cel mai usor se degradeaza la varfuri, care devin uscate, casante si se rup mai usor. Iar vara, soarele, apa sarata sau cea cu clor din
Masca de fata care te face sa arati mai tanara si sa nu ai cosuri! Efecte remarcabile de la prima utilizare! Masca de fata care te face sa arati mai tanara si sa nu ai cosuri! Efecte remarcabile de la prima utilizare!
Un ten încărcat și care are coșuri poate fi o adevărată problemă, mai ales vara. Alimentația, soarele puternic, transpirația sunt cele care contribuie din plin la modul în care arată tenul tău. Pentru a nu-l agresa cu tot felul de produse
Cum iti faci parul sa creasca 2 cm intr-o singura noapte Cum iti faci parul sa creasca 2 cm intr-o singura noapte
Iti imaginezi cum ar fi ca de azi pe maine parul tau sa fie mai lung cu cel putin doi centimetri? Ei bine, este demonstratia facuta de o vloggerita care dezvaluie si trucul folosit pentru a-si alungi rapid podoaba capilara. Pentru masca menita sa iti faca parul sa creasca mai repede ai nevoie de

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!