Skip to article

ABC-ul scaderii in greutate cu efort minim

ABC-ul scaderii in greutate cu efort minim
A. Mananca mai putine calorii

Daca te hotarasti sa faci ceva in privinta

Cand intelegi cum, este usor sa alegi mancaruri similare, dar cu mai putine grasimi si zahar. Planul simplu de mai jos iti demostreaza cum schimbarile minore duc la un rezultat major. Aromele si marimea portiilor sunt identice, deci vei avea aceeasi senzatie de satietate dupa mesele din noul plan, ca si dupa cele pe care obisnuiai sa le manaci in mod normal.

Prin inlocuirea meselor cu alimente mai sarace in calorii, se poate reduce aportul de calorii la jumatate. Trebuie sa inveti care mancaruri sa le inlocuiesti si vei reusi.

Trebuie de asemenea sa recunosti mancarurile din care poti sa mananci cantitati importante, fara a manca insa si multe calorii. In general, legumele, fructele si cerealele sunt sarace in calorii, daca nu sunt preparate cu grasimi sau zahar. Toate regimurile de slabire sunt de acord ca aceasta grupa de alimente ar trebui sa alcatuiasca cea mai mare parte a dietei tale.

Alimentele ca laptele si carnea au un continut moderat de calorii, mai ales daca alegi variantele degresate si carnea slaba. La capatul opus al spectrului caloriilor se afla grasimile si mancarurile procesate, ambele cu un continut foarte ridicat de calorii. Dupa cum o sa vedeti in tabelul de mai jos, legumele si fructele au putine calorii, in timp ce batoanele de ciocolata si sucurile carbogazoase sunt pline de calorii.

Mancarurile procesate au multe calorii pentru ca de obicei au o multime de grasimi si zahar adaugate in procesul de preparare. Grasimile contin de doua ori mai multe calorii decat proteinele si carbohidratii.

Cele mai multe mancaruri contin o combinatie de carbohidrati, proteine si grasimi. Continutul de calorii este dupa cum urmeaza:

Carbohidrati - 4 calorii pe gram;
Proteine - 4 calorii pe gram;
Grasimi - 9 calorii pe gram;
Alcool - 7 calorii pe gram.

Poti sa incepi de astazi sa faci alegeri mai bune ca sa reduci continutul de calorii. Daca iti umplii farfuria cu legumele tale preferate si daca gustarile tale vor consta din fructe, vei reduce rapid si drastic continutul de calorii. Poti sa reduce din calorii si mancand portii mai mici de mancaruri bogate in calorii sau mancand mai rar aceste alimente.

B. Fii mai activa

Daca faci mai multa miscare vei reusi sa inclini balanta caloriilor in favoarea scaderii in greutate. Activitatea fizica arde caloriile si creste rata metabolica prin re-activarea "motorului" intern si mentinerea lui la un nivel ridicat pentru o buna perioada dupa terminarea activitatii fizice.

De asemenea, exercitiile de intarire a musculaturii duc la cresterea masei musculare care ajuta la arderea unui numar mai mare de calorii decat tesutul adipos. Cu cat masa musculara e mai mare, cu atat mai repede arzi caloriile, chiar si in stare de repaos.

Crearea de masa musculara te va ajuta sa te feresti de cresterea in greutate pe masura ce inaintezi in varsta. Masa musculara tinde sa se reduca odata cu varsta, incetinind metabolismul cu aproximativ 5% la fiecare 10 ani. Mentinandu-te activa vei preveni pierderea masei musculare si incetinirea metabolismului. Ca sa arzi mai multe calorii, trebuie sa stabilesti ce fel si cat de multe exercitii trebuie sa faci.

C. Fa alegeri alimentare mai bune

Sa reduci caloriile pentru a slabi sau a-ti mentine greutatea nu inseamna sa renunti la o nutritie sanatoasa, ci ca trebuie sa iti folosesti caloriile intelept, prin alegerea alimentelor corecte, adica cele care ofera cea mai mare cantitate de nutrienti la cel mai mic numar de calorii.

Daca vrei sa ai o rutina de pierdere sau mentinere a greutatii care sa iti placa suficient de mult ca sa fii capabila sa o mentii in anii ce urmeaza, trebuie sa adopti o dieta echilibrata, incluzand alimente din fiecare grupa alimentara, pentru ca fiecare are diferiti nutrienti. Un plan echilibrat contine o combinatie a celor trei nutrienti care ofera energie: carbohidrati, proteine si grasimi.

Reducerea drastica a uneia dintre aceste categorii duce nu numai la probleme de sanatate pe termen lung, dar va conduce si la esuarea planului tau de scadere in greutate.

Puterea a 100 calorii

Cresterea treptata in greutate se datoreaza de obicei ingerarii a 100 de calorii in plus zilnic. Deci, daca elimini 100 calorii zilnic si faci mai multa miscare, vei reusi foarte usor sa pierzi in greutate. Sa pierzi - pentru totdeauna - 5 kg pe an poate fi rezultatul unei diete cu 100 de calorii mai putin decat normal.

ABC-ul scaderii in greutate cu efort minim


Incearca sfaturile de mai jos:

Inlocuieste bauturile racoritoare cu variantele "diet" sau cu apa;
Bea lapte degresat in loc de lapte integral;
Foloseste mustar, ketchup sau maioneza light in loc de maioneza normala;
Imparte portia de cartofi prajiti cu o prietena.



Cinci moduri sa arzi 100 de calorii in exercitii fizice

Bicicleta - 13 minute;
Cursuri de step - 16 minute;
Gradinarit - 18 minute;
Mers rapid - 23 minute;
Fa curatenie - 25 min.

Cinci modalitati combinate de a arde 100 calorii

Manaca cu 5 cartofi taranesti mai putin si mergi pe jos 5 minunte;
Mananca A mai putine spaghetti cu sos de rosii si mergi pe jos 11 minute;
Mananca mai putin cu 3 linguri de piure si mergi pe jos 13 minunte;
Renunta la laptele din cafea si mergi pe jos 15 minute.

Nu e deloc complicat si frustrant, iti trebuie doar vointa si rabdare, incredere in fortele tale si vei reusi cu minim de efort nu numai sa ai o silueta de invidiat ci si o sanatate de fier.

Articole recomandate

7 secrete ale femeilor care miros intotdeauna bine si atrag barbatii 7 secrete ale femeilor care miros intotdeauna bine si atrag barbatii
Ai cu siguranta o colega sau o prietena care intotdeauna miroase perfect, de parca si-ar pulveriza incontinuu parfum pe tot corpul. Te-ai intrebat care este secretul ei, dar niciodata n-ai indraznit sa ii ceri sa ti-l dezvaluie. Ei bine, o facem noi si iti spunem ce face cele care reusesc sa
Cum iti faci parul sa creasca 2 cm intr-o singura noapte Cum iti faci parul sa creasca 2 cm intr-o singura noapte
Iti imaginezi cum ar fi ca de azi pe maine parul tau sa fie mai lung cu cel putin doi centimetri? Ei bine, este demonstratia facuta de o vloggerita care dezvaluie si trucul folosit pentru a-si alungi rapid podoaba capilara. Pentru masca menita sa iti faca parul sa creasca mai repede ai nevoie de
De ce apare transpiratia in exces si cum o tratezi De ce apare transpiratia in exces si cum o tratezi
Desi transpiratia este una dintre functiile pe care corpul tau le face pentru a ne ajuta, cele mai multe dintre noi se simt inconfortabil in momentul in care transpira si ar vrea sa scape cu totul de aceasta neplacere. Transpiratia tolerabila in doze mici, insa greu de suportat atunci cand corpul
6 trucuri de la profesionisti ca sa arati bine in pozele de pe Facebook 6 trucuri de la profesionisti ca sa arati bine in pozele de pe Facebook
Cu greu ne putem imagina viata astazi fara fotografii facute la tot pasul. Aparatele foto si smartphone-urile folosesc fel si fel de filtre pentru imbunatatirea imaginilor. Insa vei vedea ca nu e nevoie de infrumusetari artificiale, caci daca stii cum sa stai la poza vei arata perfect. Iata cateva
Deodorantele naturale, solutia ideala impotriva transpiratiei Deodorantele naturale, solutia ideala impotriva transpiratiei
Din cauza continutului de aluminiu, parabeni, dar si alte substante care ar putea dauna sanatatii, multe femei si-ar dori sa foloseasca un deodorant natural , care sa le protejeze de mirosul neplacut al transpiratiei. Deodorantele natural Ben&Anna sunt obtinute din ingrediente naturale, care nu

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!