Skip to article

Dependenta de fast food

Dependenta de fast food
Lucrezi sau esti studenta si esti extrem de ocupata. De multe ori in pauza de masa sau de studiu, cel mai la indemana iti e sa mananci ceva la repezeala si, bineinteles, cel mai apropiat fast-food devine o tentatie uriasa.

Sau pur si simplu, iesi seara in oras la mall cu prietenii si toti consuma fast-food. Tu tii dieta, nu vrei sa te atingi de asa ceva, dar sfarsesti prin a ceda mai ales moral in fata sentimentelor de frustrare, gandindu-te ca tu ai ramas singura fiinta de pe pamant care se sacrifica si toti ceilalti, fericitii de ei pot sa manance tot ceea ce isi doresc. Hotarasti ca e cel mai prost moment cu putinta sa te abtii si te pui pe treaba - "pe mancat". Poate de maine o sa tii dieta cum trebuie...

Din pacate, cedam prea usor in fata acestor tentatii fara sa realizam ca acele femei cu siluete splendide, se abtin in mare parte de la aceste tentatii culinare (deci, nu esti singura care se sacrifica) si se intretin constant, apeland la tratamente de remodelare corporala, impachetari anticelulitice, electrostimulare, masaj, sport, etc in aceeasi masura cu sedintele de coafat sau manichiura/pedichiura.

Frumusetea are intotdeauna pretul ei

Incetati a mai alege cele mai nepotrivite locuri pentru a va hrani. Multe din mancarurile fast-food sunt bogate in grasimi si carbohidrati in exces, care nu sunt deloc necesari organismului nostru.

Consumul ideal de calorii pentru mentinerea unui corp sanatos si frumos ar trebui sa fie: 30% grasimi, 40% proteine si 30% carbohidrati. Hrana fast-food iti ofera 80%grasimi si 20% proteine, nefiind de mirare ca predispozitia pentru obezitate este in crestere.

Va voi oferi in continuare cateva sfaturi pentru a atenua sau chiar a evita efectele devastatoare ale mancarurilor fast-food:

"Mai mare nu inseamna mai bun!" - Niciodata portie dubla. Daca chiar esti atat de infometata, ia-ti o portie simpla si comanda un pahar mare de apa sau ceai cu gheata;

"Nu vreau cascaval! - Cascavalul prelucrat are efecte nocive asupra arterelor, incarcandu-le cu grasimi, aducand, de asemenea, un surplus imens de calorii;

Dependenta de fast food
"As dori o salata" - In locul cartofilor prajiti, de ce sa nu servesti o salata? La orice fast-food vei gasi salate, dar ai grija sa fie fara maioneza, pentru ca atunci iti vei invinge scopul;

"Spune NU maionezei! - Multe dintre specialitati se servesc impreuna cu maioneza. Maioneza este foarte bogata in grasimi, colesterol si calorii;

"Fara sare" - Nu sara si nu adauga ketchup. Mancarea fast-food contine oricum foarte multa sare, vinovata de retentia apei in organism;

"Orezul e bun!" - Alege o portie de orez in locul cartofilor prajiti, mai bine, o salata langa orez;

"Bea apa!" - Bea 2 pahare cu apa inainte cu 30 de minute de a manaca. Te vei satura mai repede, vei manca mai putin;

"Fara dulciuri" - Sari peste desert. Cumpara un fruct in locul acelui desert care iti face cu ochiul. Mananca doar in weekend acel desert delicios;

"Prepara-ti singura mancarea" - O salata de ton, un sandwich cu pui si paine integrala vor fi ideale pentru a doua zi la munca. Ceea ce preparam acasa contine mult mai putine grasimi si este mai sanatos, permitandu-ne sa avem controlul asupra a ceea ce mancam.

Asa ca, data viitoare cand te vei apropia de un fast-food planuieste ceea ce vrei sa mananci si nu comanda ceva cu multe grasimi si calorii. Daca alegi obiceiuri mai bune de a manca vei avea un corp mai sanatos si, obligatoriu, mult mai frumos!

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!