Skip to article

Dieta adevaruri si mituri

Dieta adevaruri si mituri
Care e modul ideal de a slabi? Sunt carbohidratii buni sau nu?! Mananc prea multe sau prea putine fibre? In lumea dietelor sint afirmatii, mode si legende care au devenit pentru multe dintre noi adevaruri absolute pentru simplul motiv ca le auzim repetandu-se de ani si ani...

Vom incerca sa "facem ordine" si sa despartim miturile de realitate, sa intelegem cate dintre consideratiile referitoare la alimente si diete sunt adevarate si mai ales care dintre ele ne ajuta sa pierdem in greutate.

Mit: Alimentele light ne ajuta sa slabim

De fapt ele pot avea char efectul opus. Alimentele cu continut redus sau cu zero grasimi nu sunt neaparat si alimente cu un continut redus de calorii. Atunci cind vedeti ca pe eticheta unu produs scrie "fara grasimi" verificati neaparat si valoarea energetica a acestuia, in special daca este vorba de dulciuri dietetice, biscuiti, inghetate sau semipreparate. De obicei, pentru imbunatatirea gustului si a texturii acestor alimente sunt adaugati agenti de ingrosare si zahar, astfel continutul caloric este de multe ori acelasi sau numai cu putin mai scazut decat al celor normale. Un produs cu continut redus de grasime nu ar trebui sa contina mai mult de 3 gr. de grasime la 100 gr. Atunci cand alegem acest tip de alimentatie trebuie sa acordam o mare atentie cantitatii consumate, pentru ca tendinta generala este ca, nemaiconsiderandu-ne amenintate de riscul ingrasarii, sa consumam o cantitate mai mare decat atunci cand mancam alimente obisnuite.

Mit: Dietele din care eliminam complet grasimile sunt cele mai eficiente si sanatoase

Avem tendinta de a gandi ca cele mai eficiente diete sunt cele din care eliminam complet grasimile, insa trebuie sa stim ca, pentru buna functionare a organismului trebuie ca aproximativ o treime din calorii sa provina din grasimi. Indicativ, femeile au nevoie in medie de 70gr de grasimi zilnic iar barbatii de 95 gr., valoarea minima acceptata fiintd de 30 gr. pentru femei, respectiv 40 gr. pentru barbati. Nu este recomandat sa eliminam complet grasimile din dieta, ci doar sa reducem consumul de gasimi, preferandu-le pe cele nesaturate (ex. din uleiul de masline) si eliminandu-le pe cele saturate.

Dieta adevaruri si mituri

Colesterolul este o substanta grasa, produsa in cea mai mare parte de catre ficat. Cu totii avem nevoie de un anume nivel de colesterol in sange, pentru ca el ajuta la formarea celulelor si la producerea hormonilor vitali ? si stim ca exista colesterol "bun" si colesterol "rau". Grasimile saturate pe care le gasim in carne, branza, smantana, unt si produse de patiserie maresc "colesterolul rau" (sau LDL -low density lipoprotein) in timp ce grasimile nesaturate cresc "colesterolul bun" (sau HDL - high density lipoprotein), cel care este benefic pentru sanatatea noastra.

Mit: Mesele de seara ingrasa

Multe dintre diete ne sfatuiesc sa nu mancam seara dupa o anumita ora argumentand ca aportul caloric, nefiind consumat datorita activitatii reduse din timpul serii si noptii va fi depozitat sub forma de tesut adipos. Insa, un studiu relativ recent facut la Dunn Nutrition Centre ? Cambridge infirma aceasta teorie. Pe parcursul acestui studiu, voluntarii au fost asezati intr-un calorimetru (dispozitiv ce masoara caloriile arse si pe cele stocate) si pentru o prima perioada au fost hraniti cu un pranz bogat si cu o cina frugala. In a doua perioada a studiului masa de pranz a fost cea redusa in timp ce cina a fost consistenta. Rezultatul a fost surprinzator demonstrand ca depozitele constituite de organism in cea de-a doua perioada test nu au diferit de cele din prima perioada. Determinanta pentru cresterea in greutate este alimentatia de pe parcursul intregii zile, aportul caloric insumat de-a lungul celor 24 ore.

Este insa adevarat ca persoanele care nu mananca de-a lungul zilei, si au ca masa principala masa de seara au tendinta sa manance mai mult si sint in general persoane supraponderale. Explicatia este ca, nemancand in timpul zilei, apetitul lor este exagerat si mananca fara masura. Mesele regulate, distribuite de-a lungul intregii zile ne ajuta sa ne reglam apetitul si sa ne controlam senzatia de foame.
Si asa ajungem la urmatorul...

MIT: Reducerea numarului de mese ne ajuta sa slabim

Studiile arata ca persoanele care nu mananca micul dejun si au tendinta sa manance doar o masa sau doua pe zi sint de obicei supraponderale, in comparatie cu cele care iau in mod obisnuit un mic dejun sanatos si mananca de 4-5 ori pe zi. Atunci cand "sarim peste mese" vom fi din ce in ce mai infometati si mancam mai mult decat ne este necesar, deci ca sa slabim ne sint necesare 3 mese principale si minimum 2 gustari pe parcursul zilei.

Si iata o teorie care este adevarata DAR PERICULOASA PENTRU SANATATE: Eliminarea carbohidratilor din alimentatie ne ajuta sa slabim.

Carbohidratii tind sa devina in aceasta perioada ceea ce au fost grasimile nu de mult: un fel de demoni alimentari. Adevarul este ca avem nevoie de carbohidrati si, la fel ca si grasimile, unii sunt mai buni iar altii mai rai. Ei sunt o sursa importanta de energie iar expertii spun ca organismul nostru are nevoie zilnic de un minim de 130 gr. de carbohidrati. Daca analizam putin dietele ?la moda? care au ca regula 20 gr. de carbohidrati zilnic sau chiar mai putin? ne dam seama ca ceva scartaie...
Efectele pe termen scurt ale dietelor sarace in carbohidrati sunt: oboseala, constipatia si iritabilitatea iar pe termen lung pericolele sunt afectiunile cardiovasculare si cancerul de colon.
Ceea ce conteaza intr-adevar este calitatea carbohidratilor, cu cat mai putin rafinati cu atat mai bine. Deci trebuie sa preferam cerealele integrale, fructele si legumele si sa eliminam dulciurile rafinate, produsele de patiserie, painea alba.

MIT: Cand te lasi te fumat te ingrasi

Atunci cand renuntam la fumat, unii oameni se ingrasa insa sunt si aceea care nu iau in greutate sau chiar slabesc. Este mai sanatos totusi sa fii un ne-fumator putin peste greutate decat sa nu vrei sa te lasi de fumat din grija siluetei. De fapt, ceea ce ne ingrasa atunci cand renuntam la fumat nu este lipsa tutunului ci mancatul nervos. Daca stim la ce sa ne asteptam, vom avea grija sa fim inconjurati de gustari sanatoase (fructe, legume, etc) si vom avea de doua ori de castigat: ne vom mentine silueta si vom renunta la un viciu extrem de periculos pentru santatatea noastra.

MIT: Ananasul ne face sa slabim

Acest fruct nu este miraculous, asa cum se crede, nu "ne face sa slabim" in sensul ca nu declaseaza sau accelereaza procesul de slabire. In schimb contine o substanta, bromelina, care favorizeaza asimilarea proteinelor, dand o mana de ajutor digestiei,

MIT: Fructele nu ingrasa

Ceea ce este sigur este ca fructele nu contin grasimi si sunt mai sarace in calorii decat dulciurile si snackurile care ne tenteaza in mod obisnuit. Insa si fructele contin zahar. Consumul in exces, deci, poate insemna prea multe calorii. Fructele care ar trebui eliminate atunci cand vrem sa pierdem in greutate ar fi bananele, smochinele si strugurii. Ce sa facem atunci? E sanatos sa mancam fructe zilnic, dar nu trebuie sa exageram?totul trebuie facut cu masura.

MIT: Trebuie sa evitam pestele gras

Somonul, tonul sau scrumbia intra in categoria "peste gras". Totusi, chiar si atunci cand este vorba de peste, coninutul de garasime este moderat (maxim 5-6%). Si in plus pestele ne adduce acizi grasi nesaturati si faimosii omega 3, substante utile pentru sanatatea inimii si a arterelor. Deci pestele va fi intotdeauna o alegere buna, fie el slab sau gras, este usor digerabil, are putine calorii si este foarte sanatos. Mai ales atunci cand suntem la dieta ar trebui ca el sa fie prima noastra alegere.

MIT: Alimentele pregatite la microunde sunt periculoase pentru sanatate

Dimpotriva. Prepararea la microunde este una dintre cele mai bune in principal pentru ca datorita timpilor scurti de pregatire continutul de vitamine si minerale al alimentelor nu se altereaza in aceeasi masura ca la tratamentele termice clasice.

Cel mai puternic inradacinat mit despre Body Temple - Centru de slabire, remodelare corporala si consultanta nutritionala. A slabi sau pur si simplu a te remodela si tonifia, a iti ingriji si imbunatati aspectul, devine la Body Temple un moment placut pe care ti-l dedici tie insati, o pauza in care sa iesi din rutina si sa-ti regasesti propria armonie. Programele Body Temple redau corpului tau echilibrul natural, eliminand efectele ritmului intens de viata, ale varstei si ale agresiunii mediului

Articole recomandate

Uleiul miraculos care ajuta la regenerarea parului, cresterea genelor si sprancenelor intr-un mod alert Uleiul miraculos care ajuta la regenerarea parului, cresterea genelor si sprancenelor intr-un mod alert
Toate femeile își doresc gene lungi, un păr des și frumos, dar și sprâncene stufoase, însă nu toate sunt înzestrate de mama natură cu aceste lucruri. Există însă remedii naturiste care vă ajută în creșterea
Unguentul minune care sterge ridurile. Toata lumea o sa creada ca ti-ai injectat colagen! Unguentul minune care sterge ridurile. Toata lumea o sa creada ca ti-ai injectat colagen!
Nu trebuie să îți injectezi colagen sau să apelezi la alte trucuri pentru a șterge urmele de riduri de pe fața ta. Există un unguent minune, pe care îl poți prepara acasă, din ingrediente simple și la îndemână. El are
De ce apare transpiratia in exces si cum o tratezi De ce apare transpiratia in exces si cum o tratezi
Desi transpiratia este una dintre functiile pe care corpul tau le face pentru a ne ajuta, cele mai multe dintre noi se simt inconfortabil in momentul in care transpira si ar vrea sa scape cu totul de aceasta neplacere. Transpiratia tolerabila in doze mici, insa greu de suportat atunci cand corpul
Cele mai simple trucuri pentru a scapa de varfurile despicate Cele mai simple trucuri pentru a scapa de varfurile despicate
Iti indrepti parul, iti faci bucle, il usuci cu foehnul, il prinzi in coada sau il vopsesti la intervale de timp regulate? Atunci cu siguranta ai observat ca cel mai usor se degradeaza la varfuri, care devin uscate, casante si se rup mai usor. Iar vara, soarele, apa sarata sau cea cu clor din
Masca de fata care te face sa arati mai tanara si sa nu ai cosuri! Efecte remarcabile de la prima utilizare! Masca de fata care te face sa arati mai tanara si sa nu ai cosuri! Efecte remarcabile de la prima utilizare!
Un ten încărcat și care are coșuri poate fi o adevărată problemă, mai ales vara. Alimentația, soarele puternic, transpirația sunt cele care contribuie din plin la modul în care arată tenul tău. Pentru a nu-l agresa cu tot felul de produse

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

»