Skip to article

Durerile musculare

Durerile musculare
Fiziologia muschilor si durerea

Tesutul muscular este un tesut unic in organismul uman. Acesta este responsabil de o serie de sarcini cum ar fi: miscarea, tinuta corpului, circulatia. Rolul muschilor in circulatia sangelui trebuie subliniat, pentru ca acesta este un rol foarte important. In momentul in care un muschi se contracta, acesta se scurteaza.

Aceasta micsorare a sa creaza o presiune in interiorul muschiului, ajutand astfel circulatia sangvina. Cand muschiul se relaxeaza, sangele circula liber in tesutul muscular si astfel continua intregul ciclu. Atat contractia cat si relaxarea ajuta la fortarea sangelui sa irige tesutul muscular.

Iar sangele care iriga tesutul muscular aduce cu el substantele nutritive necesare intaririi si sustinerii masei musculare, eliberand in acelasi timp tesutul de elementele reziduale. Atata timp cat exista o rutina in contractia si relaxarea muschilor, va exista un suport fiziologic adecvat. Si tocmai aici intervine o potentiala problema!

Cand un muschi este static - adica atunci cand un muschi nu este contractat si relaxat in decursul unei zile, incepe sa apara un deficit de circulatie sangvina. In timp muschiul va incepe sa reactioneze la schimbarea cantitatii de substante nutritive primite si a reziduurilor eliminate. Din moment ce este absolut necesar ca in muschi sa existe un flux adecvat al sangelui pentru a elimina reziduurile produse cand muschiul este solicitat si in acelasi timp pentru a furniza oxigen si hrana, lipsa lui va crea un mediu toxic in masa musculara.

Aproape oricine a simtit rezultatul acestui efect. De exemplu, daca ati stat timp indelungat la birou fiind concentrat asupra muncii, dupa ce ati terminat cu siguranta ati simtit o durere surda la nivelul gatului si al umerilor sau la nivelul coloanei. Aceasta durere este rezultatul muschiului care intra usor intr-un spasm.

Sta in natura tesutului muscular sa se contracte atunci cand este iritat sau deranjat in vreun fel. Durerea asociata spasmului este de-a dreptul chinuitoare. Adesea este de ajuns doar simpla miscare pentru a indeparta durerea. Aceasta miscare este exact ceea ce are nevoie muschiul pentru a elimina din toxinele stocate, permitand sangelui sa circule. Eficient este si un masaj rapid in zona afectata.

Incalzirea

Incalzirea este obligatorie inaintea unei activitati care solicita intens sistemul muscular, in special activitatile sportive. Orice muschi "rece" este intr-o contractie partiala iar fluxul de sange care trece prin el este minimal, ca urmare acesta va fi cu usurinta afectat la cea mai mica presiune. "Incalzirea" creste cantitatea de sange care trece prin muschi prin intensificarea activitatii musculare. Astfel muschii si tendoanele (legatura muschilor cu structura osoasa) sunt mai pregatite pentru solicitare.

Intinderea muschilor

Exista cateva etape pregatitoare inainte de a incepe intinderea anumitor muschi. Este foarte important ca hainele folosite sa fie lejere. Este la fel de important ca spatiul de actiune sa fie suficient incat sa ofere libertate de miscare cat mai multa. Cheia este intinderea muschiului pe care vrem sa il lucram cel putin 30 de secunde, chiar 1-2 minute. Acest lucru da muschiului timp suficient sa se relaxeze si astfel sangele circula cu usurinta prin tesutul muscular.

In timpul in care muschiul este intins, se poate sa se resimta o anumita rezistenta sau discomfort. De obicei durerea este semnul care arata ca muschiul este incordat si are nevoie de intindere.

Este foarte important ca fiecare intindere sa dureze cel putin 30 minute, altfel, ar putea avea efectul invers, adica sa slabeasca muschiul si sa intensifice spasmele musculare.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!