Skip to article

Durerile musculare

Durerile musculare
Fiziologia muschilor si durerea

Tesutul muscular este un tesut unic in organismul uman. Acesta este responsabil de o serie de sarcini cum ar fi: miscarea, tinuta corpului, circulatia. Rolul muschilor in circulatia sangelui trebuie subliniat, pentru ca acesta este un rol foarte important. In momentul in care un muschi se contracta, acesta se scurteaza.

Aceasta micsorare a sa creaza o presiune in interiorul muschiului, ajutand astfel circulatia sangvina. Cand muschiul se relaxeaza, sangele circula liber in tesutul muscular si astfel continua intregul ciclu. Atat contractia cat si relaxarea ajuta la fortarea sangelui sa irige tesutul muscular.

Iar sangele care iriga tesutul muscular aduce cu el substantele nutritive necesare intaririi si sustinerii masei musculare, eliberand in acelasi timp tesutul de elementele reziduale. Atata timp cat exista o rutina in contractia si relaxarea muschilor, va exista un suport fiziologic adecvat. Si tocmai aici intervine o potentiala problema!

Cand un muschi este static - adica atunci cand un muschi nu este contractat si relaxat in decursul unei zile, incepe sa apara un deficit de circulatie sangvina. In timp muschiul va incepe sa reactioneze la schimbarea cantitatii de substante nutritive primite si a reziduurilor eliminate. Din moment ce este absolut necesar ca in muschi sa existe un flux adecvat al sangelui pentru a elimina reziduurile produse cand muschiul este solicitat si in acelasi timp pentru a furniza oxigen si hrana, lipsa lui va crea un mediu toxic in masa musculara.

Aproape oricine a simtit rezultatul acestui efect. De exemplu, daca ati stat timp indelungat la birou fiind concentrat asupra muncii, dupa ce ati terminat cu siguranta ati simtit o durere surda la nivelul gatului si al umerilor sau la nivelul coloanei. Aceasta durere este rezultatul muschiului care intra usor intr-un spasm.
Sta in natura tesutului muscular sa se contracte atunci cand este iritat sau deranjat in vreun fel. Durerea asociata spasmului este de-a dreptul chinuitoare. Adesea este de ajuns doar simpla miscare pentru a indeparta durerea. Aceasta miscare este exact ceea ce are nevoie muschiul pentru a elimina din toxinele stocate, permitand sangelui sa circule. Eficient este si un masaj rapid in zona afectata.

Incalzirea

Incalzirea este obligatorie inaintea unei activitati care solicita intens sistemul muscular, in special activitatile sportive. Orice muschi "rece" este intr-o contractie partiala iar fluxul de sange care trece prin el este minimal, ca urmare acesta va fi cu usurinta afectat la cea mai mica presiune. "Incalzirea" creste cantitatea de sange care trece prin muschi prin intensificarea activitatii musculare. Astfel muschii si tendoanele (legatura muschilor cu structura osoasa) sunt mai pregatite pentru solicitare.

Intinderea muschilor

Exista cateva etape pregatitoare inainte de a incepe intinderea anumitor muschi. Este foarte important ca hainele folosite sa fie lejere. Este la fel de important ca spatiul de actiune sa fie suficient incat sa ofere libertate de miscare cat mai multa. Cheia este intinderea muschiului pe care vrem sa il lucram cel putin 30 de secunde, chiar 1-2 minute. Acest lucru da muschiului timp suficient sa se relaxeze si astfel sangele circula cu usurinta prin tesutul muscular.

In timpul in care muschiul este intins, se poate sa se resimta o anumita rezistenta sau discomfort. De obicei durerea este semnul care arata ca muschiul este incordat si are nevoie de intindere.

Este foarte important ca fiecare intindere sa dureze cel putin 30 minute, altfel, ar putea avea efectul invers, adica sa slabeasca muschiul si sa intensifice spasmele musculare.

Articole recomandate

Uleiul miraculos care ajuta la regenerarea parului, cresterea genelor si sprancenelor intr-un mod alert Uleiul miraculos care ajuta la regenerarea parului, cresterea genelor si sprancenelor intr-un mod alert
Toate femeile își doresc gene lungi, un păr des și frumos, dar și sprâncene stufoase, însă nu toate sunt înzestrate de mama natură cu aceste lucruri. Există însă remedii naturiste care vă ajută în creșterea
Unguentul minune care sterge ridurile. Toata lumea o sa creada ca ti-ai injectat colagen! Unguentul minune care sterge ridurile. Toata lumea o sa creada ca ti-ai injectat colagen!
Nu trebuie să îți injectezi colagen sau să apelezi la alte trucuri pentru a șterge urmele de riduri de pe fața ta. Există un unguent minune, pe care îl poți prepara acasă, din ingrediente simple și la îndemână. El are
De ce apare transpiratia in exces si cum o tratezi De ce apare transpiratia in exces si cum o tratezi
Desi transpiratia este una dintre functiile pe care corpul tau le face pentru a ne ajuta, cele mai multe dintre noi se simt inconfortabil in momentul in care transpira si ar vrea sa scape cu totul de aceasta neplacere. Transpiratia tolerabila in doze mici, insa greu de suportat atunci cand corpul
Cele mai simple trucuri pentru a scapa de varfurile despicate Cele mai simple trucuri pentru a scapa de varfurile despicate
Iti indrepti parul, iti faci bucle, il usuci cu foehnul, il prinzi in coada sau il vopsesti la intervale de timp regulate? Atunci cu siguranta ai observat ca cel mai usor se degradeaza la varfuri, care devin uscate, casante si se rup mai usor. Iar vara, soarele, apa sarata sau cea cu clor din
Masca de fata care te face sa arati mai tanara si sa nu ai cosuri! Efecte remarcabile de la prima utilizare! Masca de fata care te face sa arati mai tanara si sa nu ai cosuri! Efecte remarcabile de la prima utilizare!
Un ten încărcat și care are coșuri poate fi o adevărată problemă, mai ales vara. Alimentația, soarele puternic, transpirația sunt cele care contribuie din plin la modul în care arată tenul tău. Pentru a nu-l agresa cu tot felul de produse

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

»