Skip to article

Fara pofta de dulce!

Fara pofta de dulce!
Cand incepem lupta cu kilogramele in plus, majoritatea dintre noi luptam cel mai greu cu pofta de dulce. Am auzit de prea multe ori: "Pot sa tin o dieta, pot sa ma abtin de la mancare, dar nu pot renunta la dulciuri!".

Am inteles: "pofta de dulce" reprezinta o mare problema pentru noi, femeile, in obtinerea unui trup frumos si sanatos. De aceea, am ales sa dezbatem ceva mai pe larg acest subiect.

Cine reduce cantitatea de de alimente pe o prioada mai lunga de timp, pentru a scapa de

De fiecare data cand scade nivelul de glucide, organismul consuma din rezervele sale, asa numitul glicogen, care se afla in principal in ficat, dar care se acumuleaza si in muschi si sange. Dar toate aceste rezerve se pot consuma intr-o singura zi stresanta!

Femeile sunt mai afectate decat barbatii, deoarece depozitele noastre de glicogen sunt cu 1/3 mai mici decat ale barbatilor. Astfel, in cazul femeilor, creierul si celulele nervoase sunt alimentate pentru scurt timp cu energie, iar nivelul de zahar din sange scade imediat.

Lantul slabiciunilor se declanseaza, din ce in ce mai multe dulciuri si bauturi dulci sunt necesare. Creierul si celulele nervoase vor sa fie alimentate cu o cantitate constanta de glucoza, surplusul rezultat neputand fi inmagazinat de catre ele, ci de catre ficat. Adica exact in acele molecule de grasime, care odata ajunse in celulele de grasime, se stabilesc in final in zona abdomenului si taliei. Acesta este motivul pentru care dulciurile ingrasa!

Nu v-am convins sa renuntati la dulciuri inca? Practic, in timp ce mancam dulciuri, pancreasul produce hormonul insulina. Insulina este un hormon de crestere al tesuturilor. De aceea, la un nivel crescut de insulina, grasimile nu mai pot fi eliberate din depozite. In acest fel, insulina devine un factor important al ingrasarii, atata timp cat ne hranim gresit.

Arme impotriva "poftei de dulce":

Suplimentele de crom care se gasesc in farmacii sunt excelente cu rezultate dovedite.

Fara pofta de dulce!

Cerealele, mai ales cele adaptate dietelor sunt excelente. Revin asupra micului dejun pe baza de cereale si lapte sau chiar si simple. Cerealele, pe langa aportul extraordinar de vitamine pe care il aduc, sunt excelente surse de glucoza, putand asigura o infuzie de energie deosebita pentru cea mai mare parte a zilei.

Sucurile de fructe naturale care contin glucide, deci enegie care se poate utiliza rapid, fara sa creasca nivelul de insulina. In plus, contin o mare cantitate de vitamine C, A, E, B.

Daca esti la servici sau oriunde altundeva, unde nu iti poti prepara un astfel de suc, apeleaza la fructele in sine, de orice tip, dupa preferinte. Orice fruct ai consuma, nu are cum sa aiba la fel de multe calorii ca o prajiturica, un pateu sau o ciocolata.

Fara pofta de dulce!

Fructe, stiu ca v-ati saturat sa vi se spuna mereu de fructe, dar fructele sunt, practic, cea mai sanatoasa hrana care o poti consuma in timpul unei diete. Asigurati-va ca oriunde va petreceti mai mult timp aveti la indemana fructe.

In cazuri grave, cand chiar nu mai puteti rezista, apelati la dulciurile dietetice, dar nu faceti din asta un obicei. Dulciurile dietetice contin mai putine calorii decat cele normale, dar, oricum, suficiente sa va ingreuneze dieta.

Vointa, cea mai importanta arma dintre toate nu trebuie sa va parasesca nici o clipa in momentele critice. Un

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!