Skip to article

Masuri de prevenire a varicelor

Masuri de prevenire a varicelor
Venele alcatuiesc un uluitor sistem prin care sangele se intoarce de la tesuturi spre inima, prevazute cu valve care impiedica fluidul vital sa se deplaseze in sens invers. Atunci cand, din diverse cauze, aceste mecanisme unidirectionale devin ineficiente sau cand structura vaselor se fragilizeaza, apar probleme ca inesteticele varice.

Daca ati constatat ca sub pielea dumneavoastra incep sa se zareasca intortocheatele vene varicoase sau daca istoria familiei indica faptul ca sunteti o persoana predispusa la acest gen de afectiuni, cateva simple masuri de precautie va pot ajuta sa tineti lucrurile sub control:

Nu stati pe loc!
Oriunde v-ati afla la serviciu sau acasa, incercati sa nu stati ore intregi pe scaun sau in picioare in acelasi loc, ridicati-va, faceti cateva miscari, mergeti prin camera pentru a pune sangele in circulatie. Conform studiilor, incidenta varicelor este mai crescuta la femeile care stau zilnic opt ore intr-o pozitie statica.

Slabiti!
Cateva kilograme in plus nu va vor aduce neaparat varice, dar vor amplifica presiunea venelor. Acest lucru este valabil in special pentru femeile care sunt predispose ereditar la afectiune.

Nu fumati!
Sau lasati-va daca nu ati facut-o pana acum. Cercetarile au aratat ca venele varicoase sunt mult mai frecvente la fumatori.

Consumati alimente adecvate
Regimul de hranire trebuie sa fie sarac in grasimi si in dulciuri rafinate. Pestele oceanic, legumele si fructele nu trebuie sa lipseasca. Evitati proteinele animale (cu exceptia pestelui), inclusiv produsele din carne procesate(mezelurile), inghetata, prajelile, alcoolul, preparatele tip fast-food.

Faceti sport
In timp ce alergarile pe asfalt pot agrava varicele, mersul in ritm alert, 20-30 minute pe zi, sau practicarea exercitiilor de aerobic, de trei-patru ori pe saptamana, pot ajuta foarte mult la mentinerea unei circulatii venoase normale, incetinind procesul si reducand inflamatia si durerea daca afectiunea deja a a aparut.

Ridicati picioarele
Tineti picioarele mai sus decat trunchiul ori de cate ori aveti posibilitatea: in pat, la televizor. Este o modalitate simpla si eficienta de a combate durerea si senzatia de greutate.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!