iti recomanda x
Alaptarea previne cancerul Alaptarea previne cancerul
Workshop-ul Antreprenoriat, din cadrul AtelierEle, te ajuta sa incepi propria afacere Workshop-ul Antreprenoriat, din cadrul AtelierEle, te ajuta sa incepi propria afacere
Stil Personal, workshop-ul care te ajuta sa ai o imagine impecabila. Invata de la specialisti secretele unui look perfect! Stil Personal, workshop-ul care te ajuta sa ai o imagine impecabila. Invata de la specialisti secretele unui look perfect!

"Mens sana in corpore sano"

"N-am facut din tine omule, nici faptura cereasca, nici pamanteana, nici fiinta nemuritoare, nici muritoare pentru
ca, asemeni unui sculptor, sa te modelezi singur, dandu-ti
forma pe care o preferi."
Picco della Mirandola

Gimnastica pentru suflet si trup

"Mens sana in corpore sano" - este un dicton ce ne calauzeste din timpuri stravechi.

O minte sanatoasa poate sta doar intr-un corp sanatos. Frumusetea insasi deriva din sanatate. Un chip luminos, o piele frumoasa apartin doar favoritilor care au stiut sa-si conserve starea de sanatate. Observam ca stressul, anxietatea, depresia, dispar in mod miraculos dupa o sedinta de gimnastica. Ne simtim optimisti si dornici de viata.

"Mens sana in corpore sano"

VIATA INSEAMNA MISCARE

Viata insemna miscare. Fara miscare nu ar putea exista viata. Intregul angrenaj pamantesc se misca si prin miscare se transforma. Misca-te si tu ca sa te transformi asa cum vrei ! Treci prin starea de cocon aici, la
Profita de binefacerile gimnasticii bazate pe stretching care iti va armoniza corpul fizic si energetic. Este o gimnastica gandita in special pentru femei pentru ca antreneaza muschii lungi dand o forma ferma si supla corpului.

SA NE INTELEGEM ANATOMIA CORPULUI

"Mens sana in corpore sano"

Impreuna, muschii si oasele formeaza sistemul constructiv al organismului. Oasele dau postura si suportul structural si muschii ofera corpului posibilitatea de a se misca (prin contractare, astfel generand tensiune). Pentru a-si exercita functiile, oasele sunt unite prin articulatii, si aceasta legatura este facuta in principal prin ligamente (si cu ajutorul muschilor). Muschii sunt atasati de oase prin tendoane. Oasele, tendoanele si ligamentele nu au abilitatea pe care o au muschii de a face corpul sa se miste. Muschii sunt UNICI in aceasta privinta.

Cand o fibra musculara se contracta, se contracta complet. Nu exista fibra musculara partial contractata. Energia care produce fluxul de calciu in fibrele musculare vine din mitocondrii, partea celulei musculare care transforma glucoza (zaharul din sange) in


Contractii izometrice

Aceste contractii se fac fara miscare, pentru ca incarcarea muschiului depaseste tensiunea generata de contractarea muschiului. Aceasta apare atunci cand un muschi incearca sa impinga sau sa traga un obiect imobil.

Contractii izotonice

In acest tip de contractii miscarea are loc, deoarece tensiunea generata de contractarea muschiului depaseste incarcarea muschiului. Aceasta apare cand se folosesc muschii ca sa muti un obiect.
Contractiile izotonice sunt impartite in doua tipuri:

Contractii concentrice

Aceasta este o contractie in care muschiul scade in lungime (se scurteaza) la ridicarea unei greutati.

Contractii excentrice

Este o contractie in care muschiul creste in lungime (se lungeste) ca si cand ar rezista incarcarii, cum ar fi usurarea coborarii unei greutati intr-un mod mai usor, controlat.

Pe masura ce tensiunea creste, fibrele de colagen din tesutul conjunctiv se aliniaza unei linii de forta precum tensiunea. Deci cand te intinzi, fibra muscula este intinsa la maxima ei lungime si tesutul conjunctiv preia ce ramane liber.

Cand acest lucru se intampla, ajuta la realinierea oricaror fibre dezorganizate pe directia data de tensiune. Aceasta realiniere este ceea ce ajuta la reabilitarea tesutului afectat.

"Mens sana in corpore sano"
ALIMENTATIA SI RESPIRATIA

Prin
slabim. Dupa o masa consistenta respiratia profunda furnizeaza suficient oxigen pentru arderea rapida a alimentelor. Incercati sa faceti acet exercitiu dupa fiecare masa. Organismul isi va lua din alimente substantele necesare, fara a se mai depuna grasimea, atat de neplacuta cand este in exces.

Cu jumatate de ora inaintea mesei de dimineata este bine sa mancam un mar sau o portocala. Vor pregati stomacul sa digere optim mesele din timpul zilei.

EFECTELE GIMNASTICII

Minunatele efecte se observa in toate aspectele vietii noastre. Incepem sa ne recapatam linistea, buna dispozitie si astfel sa vedem viata din alt unghi, mai pozitiv. Aceste aspecte au ca explicatie stiintifica secretia de endorfina si serotonina, cunoscute a fi raspunzatoare de acea "stare de bine" fizica si psihica. Apare si multumirea provenita din constientizarea faptului ca ai facut ceva bun pentru tine.

Totodata in timpul activitatii sportive se produce si adrenalina. Adrenalina determina cresterea numarului de pulsatii pe minut, moment in care organismul incepe sa consume din surplusul adipos al organismului. Cu alte cuvinte, slabim.
Cu cat sedintele de gimnastica sunt mai apropiate, masa tesutului adipos scade mai repede neavand timp sa se refaca. Ritmul recomandat este de 3 sedinte pe saptamana.

"Mens sana in corpore sano"

Este cunoscut faptul ca organismul are o tendinta de conservare, de a pastra stratul de grasime care-i poate furniza energia in eventualitatea in care ar fi lipsit de alimentatie. Acesta este un atavism, o reminiscenta din timpurile stravechi, cand omul avea perioade lungi de timp in care nu gasea de mancare. De aceea s-a declansat acest mecanism de supravietuire printr-o "administrare judicioasa" a grasimilor organismului.

Cand incepem o cura de slabire sau un tratament de acest gen, impactul provocat de schimbarea ritmului de viata ne ajuta sa
Articol citit de 12213 ori