Skip to article

Mentalul in lupta cu kilogramele

Mentalul in lupta cu kilogramele
"Am incercat toate regimurile si tot n-am slabit!", "Dupa 4 zile de cura de slabire, nu mai pot si renunt...". Multe persoane se straduiesc sa slabeasca si aproape tot atatea nu obtin nici un rezultat. Nu cumva mentalul reprezinta adevarata lor problema? In mod cert, nici o metoda de slabire nu poate fi eficace daca persoana in cauza nu este in mod real pregatita sa o aplice. Pierderea surplusului de greutate nu implica numai respectarea unui regim specific, ci si implicarea mentalului.

Pe parcursul lungii sale istorii, omul s-a confruntat deseori cu imprejurari ostile in care hrana era o raritate, iar supravietuirea, o conditie primordiala a existentei.

Odata cu evolutia societatii umane, robustetea trupului a inceput sa fie considerata drept un semn de prosperitate, fecunditate si sanatate deplina.

In prezent, tendintele s-au inversat, iar obezitatea legata de stilul de viata si alimentatie a devenit o adevarata problema a societatii actuale. Numarul acestor cazuri de obezitate creste ingrijorator si aproape fiecare dintre noi este preocupat sa slabeasca mai mult sau mai putin. In special femeile se afla in mod constant in cautarea unei siluete de vis, mereu dorita, dar rareori obtinuta.

Exista 3 feluri de celulita:
- celulita vizibila atunci cand pielea este apucata intre degete; este lipita intre aceasta si muschi, nu provoaca durere si ramane elastica;
- celulita vizibila fara a fi nevoie sa se stranga pielea intre degete; apare imediat ce se contracta muschii;
- celulita "moale", vizibila si in lipsa contractiei musculare, este dureroasa.

In afara nenumaratelor regimuri exista si multiple metode de slabire practicate in institutele de infrumusetare sau sub control medical: masaje si drenaje limfatice, presoterapie, electrolipoliza, mezoterapie, liposuctie etc. Dar nici regimurile de slabire, nici aceste tehnici nu pot oferi rezultatele scontate daca lipseste vointa.

Pentru a reusi sa slabim, invatand sa facem fata stresului impus de acest proces, trebuie, in primul rand, sa ne fixam precis obiective si sa ne definim strategiile necesare.

O alimentatie echilibrata
Nu ne propunem sa recomandam un regim sau altul, ci mai degraba sa reamintim cateva principii de baza. A manca echilibrat inseamna sa te hranesti complet, in proportiile prescrise de nutritionisti si medici: 10% - 15% proteine, 50% - 55% glucide, 30% - 35% lipide, dar in cantitati mici de hrana. Toate regimurile care interzic un anume aliment genereaza o stare de frustrare. Produsul "prohibit" devine mult mai apetisant, iar persoana care nu are voie sa-l consume va ceda la un moment dat, renuntand la regim. Asadar, este indicat sa se manance toate alimentele dorite, dar in cantitate redusa. Micul dejun trebuie sa fie copios, iar celelalte doua mese, mai putin consistente. Daca o persoana procedeaza astfel in privinta alimentatiei, sfatuiti-o sa continue in felul acesta, fara sa schimbe nimic. Iar daca nu simte nevoia sa manance ceva imediat cum se trezeste, e bine sa nu se forteze. Important este ca, mai tarziu, ea sa consume ceva pentru a evita tentatia de a "rontai" orice pe parcursul zilei. Nu este foarte usor sa urmezi un regim atunci cand ai un anume gen de viata sociala, ce implica invitatii la masa, reuniuni familiale si amicale.

Un obiectiv bine definit
O persoana trebuie sa-si formuleze decizia in minte, in termeni precisi: repetand permanent: "Vreau sa pierd 5 kilograme in urmatoarele 2 luni" si nu "Mi-ar placea sa nu mai am aceste kilograme in plus". In aceasta a doua formulare, ea exprima de fapt ceea ce nu mai vrea - este o reprezentare negativa si, in plus, nu contine nici o data precisa pentru atingerea obiectivului. In prima formulare, reusita este aproape sigura, pentru ca persoana in cauza isi concretizeaza obiectivul printr-o cifra exacta si o data sigura.

O strategie clar enuntata
Atunci cand va hotarati sa slabiti, trebuie sa fie constienti de dificultatile pe care le veti intampina. Ce anume v-ar putea impiedica sa renuntati la regim? Daca identificati factorii de risc, va va fi mai usor sa anticipati si sa evitati situatiile "periculoase". Ocoliti-le, pentru un timp, pe amicele care gatesc excelent sau pe cele care va pun la incercare fermitatea, cu vorbe de genul: "Lasa, ca nu o sa te ingrasi daca mananci un biscuit!". Ca sa rezistati, fiti perseverenti si hotarati!

O buna gestionare a stresului
Relaxarea este extrem de utila in perioada cat dureaza regimul de slabire. Trebuie eliminate toate tensiunile: invatati sa va destindeti, altminteri veti fi tentati sa gustati cate ceva ori de cate ori va veti simti stresati. Exista diferite metode anti-stres, de la practicarea unui sport la relaxarea prin tehnicile asiatice de tip yoga Tai Qi sau Qi Gong. Dar, pentru inlaturarea stresului cotidian trebuie sa se lucreze si asupra personalitatii. De cele mai multe ori starea nervoasa nu este generata de situatia in sine, ci de felul in care este ea perceputa. O persoana anxioasa care are tendinta sa vada partea rea a lucrurilor va fi mai stresata decat o alta care stie sa se distanteze de evenimente. Trairile fiecarui individ sunt influentate de caracter. Aceeasi situatie poate fi pentru unii usoara iar pentru altii, foarte dificila. Ganditi pozitiv si abordati cu seninatate perioada regimului de slabire.

Articol furnizat de Fit & Form.




Mentalul in lupta cu kilogramele


Primul salon dedicat prin excelenta corpului tau! Simpozion si expozitie pentru promovarea ultimelor noutati in dieta, nutritie, fitness, sanatate si ingrijire corporala. Va asteptam alaturi de noi intre 20-23 octombrie 2005, Sala Palatului, Bucuresti.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!