Skip to article

Slabeste inteligent

Slabeste inteligent
Exista multe cure care pretind ca te ajuta sa ajungi la greutatea pe care ti-o doresti. Ele sunt insa insotite de un mod nesanatos de a manca. Cine nu a incercat sa tina o cura care consta doar in 2 mere pe zi? Intr-adevar slabeai pentru a incapea in rochia dorita, dar asta doar pentru o seara. Urmau apoi vechile obiceiuri si aspectul de gogoasa pufoasa. Ce e de facut? Nu putem trai numai cu mere. Ar mai fi ceva, o pierdere a surplusului de kilograme care nu se bazeaza pe infometare, ci pe o alegere mai atenta a alimentelor. Ceea ce trebuie facut este sa se ia in calcul numarul de calorii din grasimi pe care le inghitim intr-o zi, sa ne cream o dieta care sa se bazeze pe cat mai putine grasimi.

Cum aflam cate calorii din grasimi are un aliment.

Se poate afla daca stim care este numarul de calorii si cantitatea de grasime. Exista pentru acest calcul o formula:

%calorii din grasimi=100*(grame de grasime*9)/(total calorii)

Astfel de calcule se pot face insa doar pentru produse pe al caror ambalaj se gasesc aceste informatii.

De exemplu, o supa la plic de crema de ciuperci are 2 grame grasime si 60 de calorii. Inseamna ca procentul de calorii din grasime este:

100 * (2 * 9) / 60 = 100 * .30 = 30

Atentie! Atunci cand pe un ambalaj scrie ca are 0% grasime, asta nu inseamna ca nu are calorii din grasime. Acest procent se refera la greutate si nu la calorii. De exemplu, 1% pentru lapte inseamna ca are 1% grasime, dar 23% calorii din grasime.

Continutul in grasime al catorva alimente comune
Grame de grasime pe portie % din calorii reprezentate de grasime Alimente bogate in grasime: Hamburger, obisnuit 11.8 39 Hot dog 14.5 54 Cartofi prajiti, 20-25 (obisnuiti, cu ulei vegetal) 12.2 47 Chipsuri de cartofi, 30 g 10.1 61 Unt/margarina, 1 lingurita 4 94 Sos salata, 2 linguri 11.1 85 Placinta cu branza 16.3 57 Alimente sarace in grasime : Fasole verde, fiarta 1/2 cana 0.2 9 Fasole uscata fiarta, 100 g 0.9 3 Paine integrala, 1 felie 1.1 16 Terci din fulgi de ovaz, 1 cana 2.4 15 Mar, 1 proaspat 0.5 6 Cartof, 1 copt 0.2 1


Care este continutul optim de grasimi

Medicii recomanda pentru o persoana obisnuita un continut grasime de 30% din totalul caloriilor. Poate fi insa foarte obositor sa faci astfel de calcule la fiecare masa. In aceste conditii poti manca doar acele alimente care sunt recunoscute pentru faptul ca nu contin grasimi.
Nu este recomandat insa pentru sanatatea ta sa renunti cu totul la grasimi. Grasimile ne ajuta sa asimilam vitamina A si sa avem acizi grasi pe care corpul nostru nu ii poate produce. In plus, este foarte complicat sa mananci fara grasimi intrucat toate alimentele le contin intr-o masura mai mica sau mai mare.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!