Skip to article

Alimentatia in primele luni de sarcina

Alimentatia in primele luni de sarcina
Intrebare:
Am 30 de ani. Sunt insarcinata. Mi-e rau fiind in primele saptamini. Practic mi-e foame si nu-mi prea vine sa mananc si cred ca mananc aiurea si poate chiar nesanatos. V-as ruga, daca aveti amabilitatea, sa-mi care sunt alimentele cu care ar trebui sa ma hranesc in aceasta perioada atat pentru sanatatea mea cat mai ales a copilului.


Raspuns consultant de nutritie:
In primele luni adaptarea metabolismului la doua cerinte distincte, produce neplaceri.
Atat pentru dumneavoastra cat si pentru bebe, o alimentatie echilibrata este indicata.
500g de fructe pe zi, cu precadere dimineata pana la prima masa care contine carne, evitati sa fie desert pentru ca baloneaza. Cate un singur tip de fruct pe masa, dupa cca 2 ore schimbati tipul de fruct, pentru ca amestecul de fructe modifica beneficiile lor, putand chiar sa produca ingrasare. La prima ora un fresh alcatuit dintr-un fruct (fructe de padure, kiwi, grapefruit, o banana, caise, piersici, mere ananas, papaya, mango, etc ), 150ml apa, preparat intr-un blender poate fi o bautura revigoranta, plina de vitamine, minerale, fitonutrienti, dar hipocalorica.

2 gustari si doua mese principale - pranz si cina, alaturi de masa de fructe, este structura ideala / zi.

Gustari si mese alcatuite in general din portii generoase de legume , atat ca si garnituri cat mai ales sub forma de mari salate de cruditati diverse, alaturi de carne de peste, pui, curcan, vital. Produsele lactate pot fi bune surse in alimentatia de seara, in sine sau alaturi de legume.

Carnea de porc si prepararete industriale, se metabolizeaza greu rezultand multe toxine, si nu-i indicata decat daca pofta este mare.

Evitati sa mancati paine, cartofi, orez, paste alaturi de carne. Acestea sunt bune in combinatie cu legume alaturi de mari salate de cruditati.

Exemplu: 2 felii de paine integrala, neagra, graham cu salata de vinete si o salata asortata de rosii, poate fi o gustare/ masa cat se poate de buna; paste cu sos de rosii, usturoi si verdeata, alaturi de o salata verde (clorofila favorizeaza digestia pastelor); cartofi frantuzesti alaturi de o salata de varza alba, morcov ras si telina rasa; orez cu legume si o salata de andive.

Salatele pot fi asezonate cu 1 - 2 linguri de seminte de susan - contin mai mult calciu decat un pahar cu lapte, seminte de dovleac, un sanitar intestinal, sursa de grasimi bune, germeni de grau - de 400 ori mai multe surse de B-uri deca painea.

In general mancati cand va este foame, faceti miscari de tonifiere musculara, relaxare psihoemotionala.

A manca pentru doi este o perceptie uzata - copilul nu va cere permisiunea de a-si lua tot ce are nevoie pentru dezvoltarea sa, responsabilitatea dumneavoastra este de a manca diversificat si adevarate surse de nutrienti, usor digerabili.

Dulciurile concentrate, grasimile de origine animala, fast foodurile nu va ajuta pentru ca organismul va consuma surse antioxidante din aceleasi depozite din care se hraneste si copilul.

Indicatiile mele presupun o stare de sanatate personala fara cusur, si o urmarire atenta a controalelor si indicatiiolr medicului dumneavoastra obstretician.



Citeste mai multe despre alimentatia pe timpul sarcinii.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!