Alimentatia in primele luni de sarcina

Alimentatia in primele luni de sarcina
Intrebare:
Am 30 de ani. Sunt insarcinata. Mi-e rau fiind in primele saptamini. Practic mi-e foame si nu-mi prea vine sa mananc si cred ca mananc aiurea si poate chiar nesanatos. V-as ruga, daca aveti amabilitatea, sa-mi care sunt alimentele cu care ar trebui sa ma hranesc in aceasta perioada atat pentru sanatatea mea cat mai ales a copilului.


Raspuns consultant de nutritie:
In primele luni adaptarea metabolismului la doua cerinte distincte, produce neplaceri.
Atat pentru dumneavoastra cat si pentru bebe, o alimentatie echilibrata este indicata.
500g de fructe pe zi, cu precadere dimineata pana la prima masa care contine carne, evitati sa fie desert pentru ca baloneaza. Cate un singur tip de fruct pe masa, dupa cca 2 ore schimbati tipul de fruct, pentru ca amestecul de fructe modifica beneficiile lor, putand chiar sa produca ingrasare. La prima ora un fresh alcatuit dintr-un fruct (fructe de padure, kiwi, grapefruit, o banana, caise, piersici, mere ananas, papaya, mango, etc ), 150ml apa, preparat intr-un blender poate fi o bautura revigoranta, plina de vitamine, minerale, fitonutrienti, dar hipocalorica.

2 gustari si doua mese principale - pranz si cina, alaturi de masa de fructe, este structura ideala / zi.

Gustari si mese alcatuite in general din portii generoase de legume , atat ca si garnituri cat mai ales sub forma de mari salate de cruditati diverse, alaturi de carne de peste, pui, curcan, vital. Produsele lactate pot fi bune surse in alimentatia de seara, in sine sau alaturi de legume.

Carnea de porc si prepararete industriale, se metabolizeaza greu rezultand multe toxine, si nu-i indicata decat daca pofta este mare.

Evitati sa mancati paine, cartofi, orez, paste alaturi de carne. Acestea sunt bune in combinatie cu legume alaturi de mari salate de cruditati.

Exemplu: 2 felii de paine integrala, neagra, graham cu salata de vinete si o salata asortata de rosii, poate fi o gustare/ masa cat se poate de buna; paste cu sos de rosii, usturoi si verdeata, alaturi de o salata verde (clorofila favorizeaza digestia pastelor); cartofi frantuzesti alaturi de o salata de varza alba, morcov ras si telina rasa; orez cu legume si o salata de andive.
Salatele pot fi asezonate cu 1 - 2 linguri de seminte de susan - contin mai mult calciu decat un pahar cu lapte, seminte de dovleac, un sanitar intestinal, sursa de grasimi bune, germeni de grau - de 400 ori mai multe surse de B-uri deca painea.

In general mancati cand va este foame, faceti miscari de tonifiere musculara, relaxare psihoemotionala.

A manca pentru doi este o perceptie uzata - copilul nu va cere permisiunea de a-si lua tot ce are nevoie pentru dezvoltarea sa, responsabilitatea dumneavoastra este de a manca diversificat si adevarate surse de nutrienti, usor digerabili.

Dulciurile concentrate, grasimile de origine animala, fast foodurile nu va ajuta pentru ca organismul va consuma surse antioxidante din aceleasi depozite din care se hraneste si copilul.

Indicatiile mele presupun o stare de sanatate personala fara cusur, si o urmarire atenta a controalelor si indicatiiolr medicului dumneavoastra obstretician.



Citeste mai multe despre alimentatia pe timpul sarcinii.

Articole recomandate

Cum sa cresti un copil independent. 5 lucruri esentiale pe care trebuie sa le stii Cum sa cresti un copil independent. 5 lucruri esentiale pe care trebuie sa le stii
Copilul tau te urmeaza peste tot si nu ai niciun minut liber si niciun pic de intimitate? Multe mame se plang de acest lucru ajungand chair sa se invinovateasca pe ele insele pentru ca simt nevoia de putin timp doar pentru ele. Nu ai niciun motiv sa te simti vinovata, este absolut normal ca odata
Top 7 motive sa fii foarte atenta la somnul copilului tau Top 7 motive sa fii foarte atenta la somnul copilului tau
Un nou studiu a aratat care sunt efectele pozitive ale somnului asupra copiilor. Repercusiunile asupra organismului unui copil devin vizibile dupa doar patru nopti in care cel mic doarme cu o ora mai putin decat are nevoie, dupa cum a aratat un studiu realizat de Universitatea Dalhousie din Canada.
5 sfaturi surprinzatoare. Cum iti determini copilul sa iubeasca scoala 5 sfaturi surprinzatoare. Cum iti determini copilul sa iubeasca scoala
Fiecare parinte isi doreste tot binele din lume pentru copilul sau, sa iubeasca scoala si sa aiba rezultate academice deosebit de bune, insa realitatea este, uneori, altfel decat si-ar dori sa fie. Nu toti copiii adora sa mearga la scoala, iar unii dintre ei sunt departe de a fi silitori. Exista,
Cum iti convingi copilul sa doarma la pranz. 6 trucuri dezvaluite de pediatri Cum iti convingi copilul sa doarma la pranz. 6 trucuri dezvaluite de pediatri
Daca ar exista o carte cu trucuri fara gres pentru a-ti face copilul sa adoarma cand vrei, toti parintii ar face coada la librarii sa o cumpere in dublu exemplar, in caz ca pierd una. Cand vine vorba de somn si ore de culcare, parintii trebuie mai degraba sa ii pacaleasca pe cei mici sa doarma,
Cum sa-ti determini copilul sa iubeasca scoala. 3 lectii de la psihologi, vitale pentru parinti Cum sa-ti determini copilul sa iubeasca scoala. 3 lectii de la psihologi, vitale pentru parinti
Este greu sa-i determini pe copii sa iubeasca scoala intr-o era in care exista atat de multe activitati care le distrag atentia. Psihologii au insa cateva sfaturi vitale pentru tine. Intr-o lume in care informatia se afla la un click distanta, in care copiii nostri poarta cu ei telefoane
5 idei inedite de cadouri pentru mama ta. Cum sa ii faci cea mai frumoasa surpriza de ziua ei 5 idei inedite de cadouri pentru mama ta. Cum sa ii faci cea mai frumoasa surpriza de ziua ei
Te-a crescut, te-a invatat aproape tot ce stii, te-a ascultat, te-a iertat cand ai gresit, ti-a dat sfaturi, stii ca te poti baza oricand pe ea si ca te iubeste neconditionat. Mama este cea mai importanta persoana din viata ta, iar cadourile pe care i le faci de ziua ei ar trebui sa exprime toata
Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

»