Skip to article

Sarcina si greutatea

Sarcina si greutatea
Cat trebuie sa iau in greutate in timpul sarcinii?

Ar trebui sa luati in greutate gradual, cel mai mult in ultimul trimestru. In general cam intre doua kilograme in primele trei luni de sarcina si apoi aproximativ doua kilograme pentru fiecare luna de sarcina. In medie, in timpul sarcinii, ar trebui sa luati in greutate 10-13 kilograme. Luarea in greutate depinde de greutatea pe care ati avut-o inainte de sarcina si de inaltime.

- Daca erati slaba inainte de sarcina ar trebui sa luati in greutate intre 12 si 18 kilograme.
- Daca inainte de sarcina aveati un surplus de greutate ar trebui sa va ingrasati cu 6 - 25 de kilograme.

Consultati-va doctorul ca sa aflati cate kilograme v-ati ingrasat pe timpul sarcinii.
Cercetari recente arata ca femeile care se ingrasa in timpul sarcinii mai mult decat este recomandat si care nu reusesc sa dea jos acele kilograme in sase luni de la nasterea copilului au predispozitie la obezitate.

Greutatea dobandita pe parcursul sarcinii include si greutatea fatului. Greutatea ramasa dupa nastere consta intr-un volum mare de fluide, lichid amiotic si placenta. Vizitati-va doctorul pe timpul sarcinii ca sa va monitorizeze greutatea.


Este greu sa slabesti dupa sarcina?

Poate sa fie dificila cura de slabire daca ati luat mult in greutate pe durata sarcinii. In timpul sarcinii depunerile de grasime pot sa se mareasca cu 1 pana la 3% din totalul de grasime ce il aveati inainte de sarcina. Daca ingrasarea pe durata sarcinii se desfasoara normal atunci procesul de slabire incepe in timpul sarcinii si se termina in cateva saptamani dupa nastere. Alaptarea ajuta la pierderea grasimii din timpul sarcinii ajutand corpul sa consume pana la 500 de calorii pe zi.


De ce au femeile gravide "pofte"?

Muraturile, inghetatele si alte pofte ale femeilor gravide sunt rezultatul schimbarilor in nevoile nutritionale ale organismului. Fatul are nevoie de hrana si corpul mamei incepe sa absoarba si sa metabolizeze nutrienti diferiti. Aceste schimbari ajuta la asigurarea unei dezvoltari normale a fatului nascut si satisfacerea cerintelor de alaptare.


Intr-adevar mananc pentru doi?

Cand sunteti insarcinata aveti nevoie de nutrienti suplimentari pentru a mentine sanatatea dumneavoastra si a fatului. Asta nu inseamna ca trebuie sa mancati de doua ori mai mult. Ar trebui sa va mariti aportul caloric la 300 de calorii pe zi. Un cartof copt are 120 de calorii asa ca obtinerea celor 300 de calorii suplimentare nu este dificila.

Sa nu va restrictionati dieta pe timpul sarcinii. Daca faceti asta s-ar putea sa nu obtineti aportul de proteine, vitamine si minerale necesar pentru hranirea corecta a fatului. Hrana slaba in calorii poate sa cauzeze scaderea depozitelor de grasime ale femeii insarcinate conducand la producerea de substante numite cetona care se gaseste in sangele si urina mamei si este un semn de infometare. Producerea de cetona pe durata intregii sarcini poate sa aiba ca rezultat nasterea unui copil retardat mintal.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!