Skip to article

Somnul in timpul sarcinii

Somnul in timpul sarcinii
Somnul in timpul sarcinii este esential. Trebuie sa te odihnesti si sa dormi cel putin opt ore pe noapte. Uimitor este ca desi te simti obosita si chiar extenuata, tu nu poti sa adormi, ceea ce inseamna ca suferi de insomnie. Iti pui intrebarea de ce oboseala nu te lasa sa adormi? Starea de veghe a ta se datoreaza metabolismului permanent al bebelusului.

Copilul creste si se dezvolta zi si noapte, iar metabolismul nu incetineste nici seara - organismul functioneaza la capacitate maxima. Asta inseamna ca ii asiguri copilului mancare si oxigen, zi si noapte, motiv pentru care metabolismul tau nu isi permite sa incetineasca ritmul. Acest lucru se reflecta in neputinta ta de a adormi. Nu te opune insomniei si nu lua somnifere fara a consulta medicul.

Daca nu reusesti sa dormi sau te trezesti in timpul noptii si devii nelinistita, negasind locul in pat, incearca una dintre metodele de mai jos:

Bea un pahar de lapte fierbinte inainte de culcare; asta te va ajuta sa te relaxezi si sa adormi.

Fa o baie calduta inainte de culcare
Iti va calma atat minea cat si trupul, dandu-ti o stare de somnolenta si de calm, relaxandu-ti muschii. Fii atenta ca apa sa nu fie foarte fierbinte, caci poate avea efectul invers, de stimulare in loc de relaxare.

Adauga produse aromoterapeutice in apa de baie: esente florale de levantica, de trandafir, de muscata si musetel, plante recunoscute ca fiind cele ma relaxante.

Majoritatea femeilor au nevoie de mult spatiu in timpul somnului. Daca patul in care dormi este mic, nu ar fi o idee rea sa iti cumperi unul mai mare cu o saltea confortabila. Un pat mai mare iti ofera si posibilitatea sa iti gasesti pozitii favorabile, cand trebuie sa alaptezi, mai ales daca ai la dispozitie si cateva perne pe care sa te poti sprijini.

Somnul in timpul sarcinii

Evita sa stai intinsa pe spate. Mai bine dormi pe o parte, intr-o pozitie care ti se pare buna. Mai pune cateva perne in plus si foloseste-le pentru a te simti confortabil. Pernele aranjate cu grija te pot ajuta, dar nu-ti pune prea multe perne sub cap, pentru ca, astfel, coloana vertebrala se va curba prea mult.

Chiar daca nu poti adormi imediat, du-te devreme la culcare, citeste o carte buna, care te poate ajuta sa te relaxezi.

Daca te trezesti in timpul noptii, nu ramane intinsa in pat, cuprinsa de agitatie. Fa un lucru pe care l-ai tot amanat din lipsa de timp. Sau pregateste-ti o ceasca de ceai de plante, cum ar fi macese, musetel sau menta, caci astea te vor ajuta sa adormi.

Asculta muzica relaxanta, fie in pat, fie in alta camera.

Asigura-te ca nu iti este cald in timpul noptii. Nu uita ca circulatia se intensifica, ceea ce inseamna ca iti va fi mai cald. Aeriseste-ti bine camera cu aer proaspat, deschide, daca este nevoie si usa si fereastra, inlocuieste paturile si plapuma cu niste cuverturi mai subtiri.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!