Skip to article

Cum iti convingi copilul sa nu mai manance dulciuri. 3 strategii inteligente

Cum iti convingi copilul sa nu mai manance dulciuri. 3 strategii inteligente Sursa foto: Shutterstock - B Calkins
Inghetata, tort, ciocolata, bomboane, acadele, napolitane sau prajituri - pentru copii, ele inseamna paradisul gustarilor. Insa pentru sanatatea lor, zaharul are atat de multe efecte nocive incat este limpede de ce toti pediatrii recomanda sa ne invatam copiii sa traiasca si fara dulciuri.

O dieta bogata in zahar ii face pe copii sa devina hiperactivi, creste riscul de obezitate infantila, le strica dintii si, in cele mai grave cazuri, pune bazele unor boli cronice cu care se vor lupta apoi toata viata. Racelile frecvente, infectiile, imunitatea scazuta, alergiile sau refluxul gastric pot avea si ele la baza o alimentatie bogata in zaharuri. De aceea este atat de important sa iti convingi copilul sa nu mai manance dulciuri. Desi acest lucru pare mai usor de spus decat de facut, daca tii cont de aceste sfaturi, lupta va fi una pe jumatate castigata:

1. Inlocuieste dulciurile si snacksurile cu variante sanatoase

Daca ii interzici cu desavarsire copilului tau anumite alimente, cu siguranta va gasi o modalitate de a le consuma, fara ca tu sa iti dai seama. „Noi, ca parinti, trebuie sa facem inventarul inlocuitorilor sanatosi pentru dulciuri, pentru ca stim ca micutii nostri vor fi in continuare atrasi de ceea ce mananca ceilalti copii de varsta lor", spune Jessica Crandall, nutritionist la Academia de Nutritie si Diete din SUA.

De aceea, cheia este sa alegi inlocuitori nu numai sanatosi, dar si gustosi, pe placul oricarui copil. Pare imposibil, nu? Ei bine, iti vei schimba parerea de indata ce vei descoperi aceste gustari sanatoase, care reusesc sa satisfaca si gusturile celor mai mofturosi pofticiosi, dar care sunt pline de elemente nutritive, lipsite de zaharuri adaugate si grasimi periculoase. Daca ii oferi astfel de gustari, micutul tau nu va mai ravni la dulciurile din comert, care sunt atat de nocive pentru el.

2. Educa-ti copilul prin puterea propriului exemplu

Obiceiurile culinare se invata din copilarie si sunt greu de schimbat la maturitate. Cum se alimenteaza copilul tau acum este decisiv pentru sanatatea lui de peste 20 de ani. Iar copiii au tendinta de a-si imita parintii, inclusiv comportamentul lor la masa. De aceea, daca tu ii refuzi copilului tau anumite alimente, insa el te vede pe tine ca le consumi, nu numai ca i se va parea nedrept si incorect din partea ta, dar va intelege si ca nu este nimic in neregula cu acele alimente. Cel mai bine este sa faceti un pact in familie ca de acum incolo sa mancati sanatos impreuna. Implica-l pe cel mic in procesul cumparaturilor, da-i cateva sarcini simple (sa aleaga el fructele sau, daca este la varsta la care stie sa citeasca, sa recunoasca ingredientele artificiale din mancare) si explica-i pe indelete ce se intampla in corpul sau in momentul in care se abate de la regulile alimentatiei sanatoase.

3. Gateste cat mai mult in casa

Mancarurile preparate in casa au mai putine calorii, sunt mai sanatoase, satioase si gustoase. Nu degeaba exista expresia „ca la mama acasa", pentru a descrie acea mancare care are gustul copilariei. Oricat de ocupata ai fi, fa-ti zilnic sau de cateva ori pe saptamana timp pentru a gati sanatos acasa. Asa vei scapa de nevoia de a comanda alimente de tip fast-food, precum pizza, salate cu pui prajit, mancare chinezeasca ori cartofi prajiti cu pui preparat in baie de ulei. Si dulciurile preparate in casa sunt mult mai gustoase si mai bune, cat timp folosesti ingrediente naturale, cat mai putin procesate.

Tu cum iti convingi copilul sa renunte la hrana nesanatoasa? Ce sfaturi ai pentru mamicile care se confrunta cu aceasta problema?

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!