iti recomanda x
Actrita celebra din Romania, umilita de medici pentru ca nu are bani! Actrita celebra din Romania, umilita de medici pentru ca nu are bani!
Felix Baumgartner si-a schimbat look-ul. Uite cum arata acum iubitul Mihaelei Radulescu! Felix Baumgartner si-a schimbat look-ul. Uite cum arata acum iubitul Mihaelei Radulescu!
Cum scapi de fobia cumparaturilor. Transforma sesiunile de shopping in experiente placute! Cum scapi de fobia cumparaturilor. Transforma sesiunile de shopping in experiente placute!

7 alimente care te baloneaza

7 alimente care te baloneaza
Chiar daca gazele te pun intr-o situatie jenanta, acest lucru este un fenomen foarte normal. Majoritatea persoanelor elimina gazele de cel putin 20 de ori pe zi. Cauzele pentru care intestinele produc gaze in exces sunt numeroase, de la inghitirea a prea mult aer pana la schimbari din dieta.

Gazele pot fi produse si ca reactie la intoleranta sau dificultatea de digestie a anumitor alimente. Chiar si alimentele sanatoase, precum cele care contin cantitati mari de fibre, pot provoca gaze. Limitarea consumului alimentelor care produc gaze te pot ajuta sa rezolvi aceasta problema.

Iata mai jos cateva alimente care te baloneaza:


Legumele

In timpul digerarii, zaharul din anumite legume poate duce la balonare. Ceapa si anghinarea contin fructoza, un tip de zahar. Legume precum sparanghelul, broccoli sau varza contin rafinoza. Legumele care contin fibre solubile, precum mazarea, pot deasemenea provoca balonare.

Fructele

Amunite fructe contin un tip special de zahar, denumit sorbitol, care provoaca balonare excesiva. Printre aceste fructe se numara prunele, piersicile si perele. Guma de mestecat fara zahar sau bomboanele sunt indulcite cu sorbitol si pot provoca balonare.

Fructele contin de asemenea si fibre solubile care, atunci cand sunt digerate in intestine, duc la producerea de gaze.

Alimentele care contin amidon

Alimentele care contin amidon, bogate in carbohidrati, pot duce la balonare atunci cand sunt digerate. Printre aceste alimente se numara painea, cerealele si pastele rafinate. Toate produc gaze intestinale. Tot din aceasta categorie fac parte si cartofii si porumbul. Singurul aliment cu amidon care nu provoaca balonare este orezul.

Lactatele

Laptele si produsele derivate contin un tip de zahar, cunoscut sub numele de lactoza. Acest zahar poate fi dificil de digerat daca organismul nu secreta suficiente enzime. Branza, inghetata si laptele contin lactoza si pot provoca balonare excesiva.

Persoanele care sufera de intoleranta la lactoza trebuie sa evite consumul de astfel de produse.

Cerealele din ovaz

Chiar daca un bol cu cereale din ovaz repezinta un mic dejun sanatos si consistent, cu multe fibre, acest ingredient este vinovat de balonarea excesiva.

Cerealele si fursecurile din ovaz trebuie evitate daca stii ca te pot balona. Daca nu poti renunta la aceste alimente, incearca sa le adaugi in dieta in cantitati mici. De asemenea, este important sa le mananci cat mai incet posibil.

Fasolea

Chiar daca sunt foarte nutritive, boabele de fasole reprezinta cea mai intalnita cauza a balonarii. Fasolea formeaza gaze in exces atunci cand sunt digerate. Au un continut mare de rafinoza si fibre solubile, a caror digerare emana gaze intestinale.

Incearca sa consumi fasole in cantitati mici si sa nu o combini cu alte alimente care provoaca balonare.

Bauturile carbogazoase

Bauturile carbogazoase au un gust bun si racoritor, insa stomacul ta va intampina probleme atunci cand trebuie sa le digere. Carbonul din aceste sucuri este de fapt aer, care duce la exces de gaze si o stare inconfortabila.

Fructoza, folosita pentru indulcirea acestor bauturi, este la randul sau la fel de greu de digerat, rezultand in gaze intestinale.

Autor: Mihaela Rotaru
Articol citit de 36344 ori