Skip to article

Alimentatia pentru o inima sanatoasa

Alimentatia pentru o inima sanatoasa
Poti reduce riscul de a dezvolta boli cardiace mancand sanatos. Pentru o inima sanatoasa trebuie sa consumi:

- mai putine grasimi;

- mai putin sodiu;

- mai putine calorii;

- mai multe fibre.

Consumarea anumitor grasimi poate duce la aparitia de boli cardiace. Aceste grasimi nocive sunt, in general cele de origine animala, si sunt cele care se gasesc in carne, lapte, branza si unt. Grasimile saturate se gasesc si in uleiul de palm sau cel de cocos.

Reducerea cantitatii de sare din alimentatie ajuta in scaderea tensiunii arteriale. O dieta saraca in sodiu este cea mai buna modalitate de prevenire a afectiunilor cardiace. Sodiul este un element necesar in alimentatie, numai ca majoritatea oamenilor abuzeaza. Majoritatea sodiului pe care il ingeram provine de la sarea din alimente, asa ca nu este indicat sa se mai adauge sare splimentar in timpul servirii mesei.

O alimentatie bogata in calorii duce la depunerea acestor calorii. Fiind supraponderal esti mult mai predispus la boli cardiace decat o persoana care are o greutate normala. Deci, este indicata o dieta echilibrata pentru mentinerea unei greutati corporale normale constante.

O dieta bogata in fibre (provenite din fructe, legume si cereale) ajuta simtitor la scaderea sanselor de a dezvolta afectiuni cardiace. O dieta pe baza de fibre este compusa dintr-un complex de carbohidrati si substante care fac ca celulele plantelor sa intareasca strucura. Carbohidratii complecsi din plante sunt bogati in amidon si fibre. Carbohidratii simplii, precum cei care se gasesc in zahar, nu contin nici un fel de fibre. Fibrele sunt foarte importante in mentinerea sanatatii sistemului digestiv (prevenind cancerul de colon si diminuand simptome neplacute din anumite boli precum hemoroizii), scad nivelul colesterolului din sange, si ajuta foarte mult la mentinerea unei greutati corporale normale (dand o senzatie de satietate).

Cateva sfaturi referitoare la o alimentatie pentru o inima sanatoasa:

- este importanta o alimentatie saraca in grasimi saturate (cum sunt cele de origine animala), pentru ca acestea duc la formarea de colesterol;
- incercati sa pastrati o dieta saraca in sodiu (adica folosirea cu prudenta a sarii);

- mentinerea unei greutati corporale normale (sau incercarea atingerii unei greutati normale in cazul persoanelor supraponderale);

- cel mai important aspect al alimentatiei potrivite pentru mentinerea sanatatii inimii este consumul de fructe proaspete si legume dar nu trebuie uitate nici cerealele (toate acestea fiind surse importante de fibre);

- alegeti laptele cu 1% grasime, sau laptele degresat in locul celui integral;
- eliminati alimentele prajite, inlocuindu-le cu cele fierte, inabusite sau cele preparate la cuptor (care sunt si foarte gustoase de altfel);

- folositi la gatit uleiuri care contin grasimi nesaturate (iar cele saturate in cantitati foarte mici) precum cel de masline (care este un adevarat elixir al mentinerii sanatatii), uleiul de porumb, soia, sau floarea soarelui;

- in retele care cer un ou intreg, folositi in schimb doua albusuri de ou si astfel veti obtine o mancare mai saraca in calorii;

- inlocuiti smantana sau maioneza cu iaurtul degresat sau cu smantana partial degresata;

- inlocuiti branza grasa si sarata cu cea fara grasimi si eventual desarata (cum ar fi casul);

- folositi mirodeniile pentru condimentarea legumelor in loc de sare si unt;

- inlocuiti painea alba cu cea integrala;

- uitati de gustarile satioase constand in sandwich-uri si inlocuiti-le cu fructe sau legume proaspete.

Este foarte important sa cititi atent etichetele alimentelor cumparate. Informatia care intereseaza este cea referitoare la "factorii nutritivi": continutul total de grasimi, grasimile saturate/nesaturate, colesterolul si cantitatea de sodiu. Valoarea acestor factori trebuie sa fie sub nivelul de 5% pentru ca alimentul sa fie indicat intr-o dieta sanatoasa.

Articole recomandate

Nu vei mai arunca niciodata samburii de pepene dupa ce vei afla asta! Nu vei mai arunca niciodata samburii de pepene dupa ce vei afla asta!
Semintele de pepene sunt vazute, de obicei, ca pe o pacoste in calea savurarii acestui fruct delicios si revigorant. Cu toate acestea, ele au un numar surprinzator de mare de beneficii pentru sanatate. Ne-am obisnuit sa aruncam semintele de pepene rosu. Nimic mai gresit, sustin medicii. Ele contin
6 semne ca trebuie sa mergi la ginecolog acum! 6 semne ca trebuie sa mergi la ginecolog acum!
Se spune ca preventia este cel mai bun tratament. Chiar daca mersul la ginecolog nu este foarte placut, o vizita la cabinetul specialistului este mai mult decat importanta. Asta mai ales daca observi unul dintre urmatoarele semne care ar putea prevesti o afectiune in zona intima:1. Sangerezi
Amesteca miere cu usturoi si mananca. Dupa 15 minute, tot corpul... Amesteca miere cu usturoi si mananca. Dupa 15 minute, tot corpul...
Usturoiul este unul dintre condimentele cele mai folosite in bucatariile din intreaga lume. Dincolo de gustul sau puternic, picant, usturoiul este si un medicament natural. In combinatie cu mierea, spre exemplu, rezulta un leac-minune pentru o multime de afectiuni.Beneficiile usturoiului sunt
Planta uimitoare care mareste sanii si face din barbati amanti perfecti Planta uimitoare care mareste sanii si face din barbati amanti perfecti
Natura nu inceteaza sa ne uimeasca. Avem atat de multe alternative sanatoase la medicamentele din farmacii incat parca e si pacat sa nu ne bucuram de ceea ce am primit gratis. Trebuie doar sa stim care sunt beneficiile anumitor plante si garantat ca vom opta pentru ele si nu pentru alte
Cele 4 analize care iti pot salva viata. Trebuie sa le faci Cele 4 analize care iti pot salva viata. Trebuie sa le faci
E mai bine sa previi decat sa tratezi. Asta invatam inca din primii ani de scoala, iar principiul acesta sanatos si la propriu si la figurat trebuie sa ne guverneze viata. Pentru ca e intr-adevar mai bine sa fii prudent si sa preintampini neplacerile decat sa le infrunti. Sunt multe boli de care ne
Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!