Skip to article

Fibre pentru o sanatate de invidiat

Fibre pentru o sanatate de invidiat
Din punct de vedere nutritiv fibrele nu par cele mai utile elemente din dieta ta. Pe vremuri, ele erau considerate chiar substante de balast, caci au un caracter inert biochimic. Ai putea crede ca nu e cazul sa te chinui sa le mai mananci, insa acest lucru este de-a dreptul eronat.

Studiile recente au demonstrat ca lipsa lor din meniu cauzata de prelucrarea excesiva a alimentelor, sta la baza unor afectiuni des intalnite precum constipatia, colon iritabil, obezitatea, dar si a unor afectiuni grave precum cancerul de colon, diabetul, cardiopatia ischemica cronica. Chiar si cariile dentare au fost puse in legatura cu lipsa acestor parti din alimente care necesita o masticatie prelungita stimuland rezistenta dintelui.

Fibre pentru o sanatate de invidiat
Unde se gasesc mai exact fibrele?

In cereale, legume si fructe, in alge. Cu cat acestea sunt mai proaspete, fiind mai putin prelucrate, cu atat isi fac mai bine datoria in organism.


Fibrele sunt de mai multe feluri

Sunt fibrele insolubile sau fibrele brute, adica 50% dintre fibrele pe care ni le pun la dispozitie vegetalele. Apoi sunt fibrele solubile, precum pectinele, care se gasesc in diverse fructe si care pot forma geluri cu proprietati aditive, datorita capacitatii de a retine apa.

Fibrele solubile

Sunt cele la care ne gandim automat cand vorbim despre fibre, asa cum este invelisul tare de la cereale de exemplu, sau mai cunoscutele tarate. Aceste fibre se imbiba cu apa, dar nu se dizolva in ea. Sub aceasta forma ele vor ajuta ca tranzitul intestinal din organism sa se faca mai usor si deci diverse toxine, substante cancerigene care ajung pe tot felul de cai la noi, nu zabovesc prea multa vreme in corp ca sa faca un rau iremediabil. De aceea fibrele sunt esentiale mai ales in prevenirea cancerului.

Fibrele sunt prietenele tale in cura de slabire

Fibre pentru o sanatate de invidiat

Daca ai in meniu mai multe fibre, acestea maresc volumul alimentelor la tine in stomac, iar senzatia de satietate apare mult mai repede. Manaci deci mai putin, elimini mai rapid toxinele si sansa ca silueta ta sa fie perfecta creste.

Fibrele solubile, care se gasesc in fructele moi adesea, sunt extrem de utile in scaderea colesterolului. Ele se dizolva in apa si se transforma in gel, fixand substantele asemanatoare colesterolului si, printr-o serie de reactii biochimice, foarte complicate, duc la scaderea cantitatii de colesterol din organism.

Portia ta de fibre

O femeie trebuie sa aiba in meniul zilnic 30 de grame de fibre, iar un barbat 38 de grame. Abia dupa 50 de ani se mai diminueaza nevoia de fibre, dar nu cu mult. Ce trebuie deci sa incluzi in masa ta zilnica? Diverse seminte, cereale, orezul brun, legume si fructe proaspete.

Un mic dejun cu cereale si iaurt este perfect pentru sanatatea ta, iar daca inlocuiesti painea alba cu cea integrala si ai o portie buna de fructe si legume proaspete in meniu, multe dintre problemele de sanatate specifice omului modern, te vor ocoli.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!