Skip to article

Metode de relaxare prin masaj

Metode de relaxare prin masaj
Pielea ne pune in contact cu exteriorul si ne protejeaza. Nuantele de senzatii tactile sunt infinite, de la cele mai fine variatii ale unei mangaieri pana la durerea ascutita a unei arsuri. Mai mult, sensibilitatea este diferit repartizata in corp si in reprezentarea pe care o ia la nivelul creierului.


I. Mainile si fata

Mainile si fata ocupa mult mai mult loc si permit senzatii mult mai fine si mai variate comparative cu alte parti ale corpului, cum ar fi, de pilda, spatele sau partea de sus a coapselor.

Daca puneti mana pe un obiect la care tineti mult, veti simti cu usurinta diferite senzatii de caldura sau de racoare, textura obiectului, mai mult ori mai putin neted sau rugos, alunecos ori aderent, moale sau dur, rotunjit sau cu forme neregulate...
Concentrati-va atent asupra explorarii prin pipait, apoi asupra celei mai placute senzatii, si lasati-va corpul si spiritul sa se bucure de senzatia respectiva, pana la obtinerea unui bun nivel de relaxare.

Asezati-va confortabil si impreunati-va mainile, lipiti-va palmele, trecand degetele uneia peste cealalata, sau unindu-le prin intrepatrundere, ca intr-un gest de rugaciune. Inchideti ochii si concentrati-va asupra senzatiei resimtite in palme: caldura, racoare, parti moi, parti aspre, forma, suplete, elasticitate... Lasati ca relaxarea sa se instaleze in tot corpul.

Cu ochii inchisi si comod instalati, incepeti sa va explorati toate senzatiile, de la frunte la gura. Lasati-va libere perceptiile din zona fruntii, de racoare, de largire, de furnicaturi; obisnuiti-va cu ele si lasati destinderea sa se instaleze progresiv asupra intregii fete. Coborati mai apoi inspre ochi, inspre senzatiil epe care le simtiti sub pleoape. Pot aparea si lacrimi, uneori... este un foarte bun semn al destinderii.

Continuati antrenamentul pana obtineti o destindere suficienta, adica indeajuns de profunda pentru a va simti odihniti, si rapida, numai prin imaginarea unei senzatii placute.


II. Picioarele

Picioarele beneficiaza de un statut aparte in metodele de relaxare: mersul, fiind unul dintre lucruril especifice finite umane, solicita mult picioarele. Masarea lor minutioasa va da intotdeauna un rezultat bun pentru intregul corp.


III. Senzatii corporale generale

Cel mai bine este sa incepeti cu o baie. Asezati-va comod in cada, cu apa la o temperature care va convine. Inchideti ochii si lasati caldura sau racoarea sa va relaxeze treptat. Puteti folosi, de asemenea, saruri pentru baie, pentru o spuma placuta la atingere si pentru parfum.

Metode de relaxare prin masaj

Evocati-va apoi senzatiile pe care le-a lasat apa pe corp, senzatii associate cu starea de calm si repaus. Exersati pana cand veti obtine o relaxare placuta... Asta e, va puteti transporta "baia" in imaginatie, lucru foarte practice pentru a va destinde oriunde, fara cada!


La masaj exista doua mari grupe de metode: masajele pe care ni le face o alta persoana si masajele pe care ni le facem singuri.

Masajele pe care ni le face o alta persoana
Instalati-va comod in pat sau in sala de baie si lasati-va masati incepand cu zonele cele mai placute.
Daca sunteti intinsi pe burta, inceputul masajului va fi de la ceafa, apoi spatele, zonele lombare, coapsele si restul membrelor inferioare, in jos. Nu uitati nici membrele superioare, care vor fi masate de la umeri pana la palme.
Daca sunteti intinsi pe spate, e bine atunci sa incepeti de la picioare, pentru a urca inspre abdomen, gat si fata, apoi mainile.


Masajele de unul singur
Masati bine zonele incordate, pana ajungeti la relaxare, pe care o veti lasa apoi sa se raspandeasca in restul corpului, val dupa val, fiecare insotit de o expiratie naturala.

O alta maniera de a aplica tehnica de automasaj consta in alternarea senzatiilor opuse. De exemplu, va puteti freca sub dus sau in cada, pe intreg corpul, cu o manusa aspra, pentru a favoriza circulatia sangvina si a provoca o oarecare contractie musculara. Apoi puteti trece la o manusa mai moale, care sa favorizeze relaxarea. Contrastul tensiune/destindere permite frecvent obtinerea unei bune relaxari.


Concluzie

Folositi senzatiile pentru a va relaxa.
Va sfatuim sa incepeti prin a experimenta diferitele metode pe care le-am prezentat:
Relaxarea mainilor
Relaxarea fetei
Relaxarea corpului
Masaje
Le veti alege apoi pe cele care va convin cel mai mult, adica metodele care sunt deopotriva placute si eficiente in a va induce o stare de relaxare profunda si rapida.
Va puteti specializa pe o anumita tehnica, in functie de nevoile dumneavoastra de recuperare sau/si relaxare rapida.

Mai multe puteti afla din cartea Metode si tehnici de relaxare aparuta la editura Polirom .

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!