Skip to article

Trucuri pentru a dormi mai bine

Trucuri pentru a dormi mai bine
Nu va privati de aceasta placere, care va va infrumuseta tenul mai mult decat orice crema sofisticata si... pe gratis!

Iata cateva trucuri pe care le poti face ca sa ai un somn odihnitor:

Culcati-va cand simtiti ca "acum este momentul". Se stie ca somnul comporta mai multe cicluri, de aproximativ doua ore fiecare. Este bine sa va asezati in pat indata ce simptome ca, toropeala, cascatul si senzatia de ochi grei semnaleaza debutul uni nou ciclu.

Culcat-va in fiecare seara la aceasi ora, plus sau minus cinsprezece minute. Veti observa, de altfel, ca toropeala (ce indica inceputul unui ciclu) survine aproape intodeuna in acelasi moment. Astfel, veti dormi mai usor.

Alegeti-va cu atentie locul in care veti dormi; in pat va petreceti la urma urmei, o treime din viata. Evitati saltele prea moi sau prea tari, mai cu seama daca sunteti "durdulie". Primele au tendinta de a favoriza deformarile si durerile de spate, iar celelalte ranesc carnea prinsa intre oasele scheletului si saltea.

Daca aveti deja probleme cu picioarele, nimic nu va va impiedica sa dormiti cu ele putin mai sus, ridicand picioarele patului pe un suport. Aceasta pozitie nu este recomandata persoanelor care sufera de insuficienta arteriala sau persoanelor cu surplus de greutate carora le este indicat sa doarma cu trunchiul ridicat.

Trucuri pentru a dormi mai bine

Evitati excitantele: ceai, cafea, racoritoare cu continut de cafeina. Una sau doua cesti de cafea pe zi nu reprezinta nici un pericol, in masura in care nu le beti dupa ora cincisprezece. In ceea ce priveste ceaiul, mult apreciat de antici, continutul sau de flavonoide protejeaza celulele impotriva oxidarii (dar si legumele, fructele si vinul contin flavonoide).

Renuntati la mesele copioase seara; o digestie dificila perturba somnul. Oricum, daca mai tineti si o dieta... stiti deja ca masa de seara trebuie sa fie usoara, nu-i asa?

Evitati carenta de magneziu - prietenul sistemelor nervos si muscular - mancand cereale integrale, legume si fructe uscate, legume verzi, ciocolata si peste.

Instituiti un "ritual al culcarii": relaxati-va, intindeti-va si culcati-va gandindu-va la lucruri placute, nicidecum la impozitul care trebuie platit. Cateva pagini citite inainte de a stinge lumina vor induce somnul mai usor. Persoanele stresate prefera in general sa adoarma pe fondul unei muzici clasice in surdina.

Nu incalziti prea mult dormitorul. Noaptea transpiram mai mult decat ziua. S-a demonstrat ca persoanele cu deficit de greutate transira mai putin in somn, decat persoanele cu surplus chiar si de cateva kilograme. O temperatura de 15-18 grade celsius este recomandabila in dormitor.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!