Skip to article

Cum sa scapi de insomnie

Cum sa scapi de insomnie
Esti obosit, te simti epuizat si abia astepti sa adormi, insa odata ce ai pus capul pe perna nu reusesti, si trec chiar si cateva ore pana cand iti vine somnul?

Nu esti singura persoana aflata in aceasta situatie, caci statisticile arata ca aproximativ 30% din populatia Globului este afectata de insomnie. Femeile sunt de doua ori mai predispuse la aceasta tulburare de somn, spre deosebire de barbati.

Cauze ale insomniei

De vina pentru aparitia insomniei pot fi unele evenimente stresante, ca de pilda un divort, schimbarea locului de munca ori pierderea cuiva drag. Aceasta tulburare de somn mai poate fi determinata de factori precum stresul, anxietatea, depresia, lucrul in ture de noapte, o dieta nepotrivita, varsta inaintata. Si unele maladii, precum Alzheimerul si boala Parkinson, se pot manifesta prin insomnii.

Ce poti face

Studiile arata ca persoanele care sufera de insomnie sunt cu 27% mai predispuse la obezitate, iar obezitatea este asociata cu aparitia mai multor probleme de sanatate. Totodata, persoanele care sufera de insomnie se plang de lipsa puterii de concentrare pe timpul zilei, sunt apatice, le este greu sa isi duca la indeplinire sarcinile de serviciu.

Pentru a combate insomnia este bine sa iti faci un program de somn pe care sa il urmezi cu sfintenie. Asta inseamna ca trebuie sa mergi la culcare la aceeasi ora, iar alarma de dimineata sa fie setata in fiecare zi tot la o anumita ora, indiferent ca este weekend sau ca te afli in timpul saptamanii. Iti poti crea un ritual de relaxare inainte de a merge la culcare, care sa te calmeze si care sa alunge gandurile negative. De exemplu, poti citi cateva randuri dintr-o carte ori poti sa faci o baie cu spuma. Asigura-te ca dormitorul este bine aerisit inainte de culcare si nu iti lua cu tine telefonul mobil cand mergi la culcare. De asemenea, nu bea cafea si alcool cu cel putin patru ore inainte de culcare si nu te baga in pat imediat dupa ce ai luat masa. Un alt sfat important: nu face eforturi intense cu cel putin doua ore inainte de a merge la culcare!

Suplimentele alimentare, de ajutor

In tratarea insomniei sunt foarte eficiente si suplimentele alimentare. Sedativele naturale Bien Dormir vin in ajutorul persoanelor afectate de insomnie, ajutand-le nu numai sa adoarma, ci sa aiba si un somn odihnitor. Suplimentul se gaseste in varianta simpla, cu extract de passiflora, tei, musetel si busuioc, in varianta cu melatonina si in cea cu valeriana.

Bien Dormir cu melatonina este indicat in cazul insomniilor cauzate de schimbarea fusului orar, in insomnii cronice, senile, cat si in caz de insomnie cauzata de suprasolicitare. Bien Dormir cu valeriana este recomandat daca ai nopti in care nu poti adormi din cauza stresului, a tensiunilor nervoase, a anxietatii sau a starilor depresive. Valeriana are un puternic efect calmant si imbunatateste calitatea somnului.

Administrea acestor suplimente se face cu cel putin o ora inainte de culcare. Se recomanda o cura curpinsa intre doua si patru saptamani.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!