Skip to article

Nu vei mai arunca niciodata samburii de pepene dupa ce vei afla asta!

Nu vei mai arunca niciodata samburii de pepene dupa ce vei afla asta!
Semintele de pepene sunt vazute, de obicei, ca pe o pacoste in calea savurarii acestui fruct delicios si revigorant. Cu toate acestea, ele au un numar surprinzator de mare de beneficii pentru sanatate.

Ne-am obisnuit sa aruncam semintele de pepene rosu. Nimic mai gresit, sustin medicii. Ele contin zinc, fier, omega 6, proteine si fibre. Pe langa efectul antioxidant, semintele consumate ca atare sunt diuretice si protejeaza impotriva pietrelor la rinichi. Dar iata care sunt principalele lor beneficii:

Imbunatatesc digestia

Potrivit lui Huffington Post, semintele de pepene verde sunt un bun adjuvant al functiei digestive, datorita faptului ca stimuleaza tranzitul intestinal. Au un continut bogat de fibre, vindecand inflamatiile intestinale.

Sunt bogate in proteine

Semintele de pepene verde sunt bogate in proteine. In 150 de grame de seminte uscate sunt 30,6 grame de proteine, ceea ce reprezinta 61% din valoarea zilnica recomandata. Proteinele din semintele de pepene verde contin aminoacizi esentiali, triptofan, acid glutamic si lizina.

Au continut mare de vitamina B

Semintele de pepene sunt foarte bogate in vitamine din grupul B, fara de care nutrientii din alimente nu pot fi transformate in energie. Cea mai raspandita vitamina din grupul B care se afla in semintele de pepene verde este niacina, esentiala pentru mentinerea sanatatii sistemului nervos, sistemul digestiv si pentru mentinerea elasticitatii pielii. Semintele de pepene contin si tiamina, riboflavina, vitamina B6 si acid pantotenic. Semintele de pepene contin si acid folic, care este cunoscut sub numele de vitamina B9, extrem de importan pentru buna functionare a creierului.

Contin grasimi sanatoase

Chiar daca pare greu de crezut, semintele de pepene verde contin o cantitate mare de grasimi sanatoase. In 150 de grame de seminte uscate sunt 51 de grame de grasimi monosaturate, grasimi polinesaturate si omega 3 si omaga 6.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!