Skip to article

Rolul fibrelor in mentinerea sanatatii

Rolul fibrelor in mentinerea sanatatii
Fibrelele joaca un rol esential in mentinerea starii de sanatate, fiind importante pentru prevenirea aparitiei cancerului de intenstin. Fibrele grabesc tranzitul intestinal si, ca urmare, compusii din alimente care nu sunt necesari organismului se dilueaza si trec prin intestin mult mai repede. Astfel, agentii toxici care favorizeaza aparitia cancerului intra in contact mai putin cu peretii intestinali si nu le afecteaza activitatea.


Fibrele din cereale reduc oboseala

Fibrele din cerealele de grau sunt cele mai eficiente in tratatrea afectiunilor gastro-intestinale, in special pentru combaterea constipatiei si a hemoroizilor. Consumul de fibre s-a redus foarte mult in ultimii ani, ca urmare, numarul persoanelor care sufera de afectiuni ale stomacului a crescut. Apoximativ 1% din populatia Marii Britanii si din locuitorii Statelor Unite se adreseaza, anual, medicului din cauza problemelor digestive, in special constipatia. Doctorii au constatat ca unul dintre efectele negative ale constipatiei este energia redusa a organismului. Fibra alimentara diminueaza starea de oboseala cauzata de problemele digestive.

Un alt efect benefic al fibrelor este reducerea nivelului colesterolului. Ele sunt implicate in diverse reactii biochimice care determina scaderea cantitatii de colesterol in organism.

Fibrele sunt recomandate in dieta persoanelor care doresc sa piarda in greutate sau pentru regimul alimentar indicat in cazul persoanelor cu diabet. Fibra creeaza senzatia de satietate, sporind volumul hranei si, pentru ca nu se digera in organism, nu suplimenteaza aportul caloric. Doua portii de cereale inlocuiesc cu success alimentele bogate in grasimi care nu sunt sanatoase pentru organism. Pentru persoanele care sufera de diabet, cantitatea optima de fibre ce trebuie consumata zilnic este de 20-35 grame.

De asemenea, fibrele din cereale sunt cea mai buna sursa pentru a preveni aparitia bolilor cardiovasculare. O dieta bogata in fibre, care cuprinde in special cereale pentru micul dejun, reduce riscul aparitiei bolilor coronariene la femei.


Cerealele la micul dejun

Cerealele sunt bogate in fibra si in carbohidrati si sunt ideale pentru micul dejun pentru ca ii dau energie organismului in prima parte a zilei. De asemenea, sunt indicate in cadrul unei diete sanatoase, datorita continutului redus de grasimi, sare si zahar. Producatorii au lansat pe piata sortimente de cereale imbogatite cu vitamine, minerale, proteine si calciu, ceea ce le face si mai sanatoase.

Recomandari: Cum se citesc etichetele

Pentru a afla care cereale sunt sanatoase, este foarte important ca eticheta produsului sa fie citita cu atentie. O alegere corecta, sanatoasa inseamna cerealele care au, pentru o portie de 30 de grame, cel putin 1,5 grame fibra (minim 5%), mai putin de 2,7 grame grasimi (9%), mai putin de 40% zahar si mai putin de 200 mg sodium. Un adaos de fructe uscate la cereale inseamna un plus de substante nutritive si de fibra. Excesul de zahar in cereale determina un continut mai redus de fibra.

Articole recomandate

6 semne ca trebuie sa mergi la ginecolog acum! 6 semne ca trebuie sa mergi la ginecolog acum!
Se spune ca preventia este cel mai bun tratament. Chiar daca mersul la ginecolog nu este foarte placut, o vizita la cabinetul specialistului este mai mult decat importanta. Asta mai ales daca observi unul dintre urmatoarele semne care ar putea prevesti o afectiune in zona intima:1. Sangerezi
Amesteca miere cu usturoi si mananca. Dupa 15 minute, tot corpul... Amesteca miere cu usturoi si mananca. Dupa 15 minute, tot corpul...
Usturoiul este unul dintre condimentele cele mai folosite in bucatariile din intreaga lume. Dincolo de gustul sau puternic, picant, usturoiul este si un medicament natural. In combinatie cu mierea, spre exemplu, rezulta un leac-minune pentru o multime de afectiuni.Beneficiile usturoiului sunt
Planta uimitoare care mareste sanii si face din barbati amanti perfecti Planta uimitoare care mareste sanii si face din barbati amanti perfecti
Natura nu inceteaza sa ne uimeasca. Avem atat de multe alternative sanatoase la medicamentele din farmacii incat parca e si pacat sa nu ne bucuram de ceea ce am primit gratis. Trebuie doar sa stim care sunt beneficiile anumitor plante si garantat ca vom opta pentru ele si nu pentru alte
Cele 4 analize care iti pot salva viata. Trebuie sa le faci Cele 4 analize care iti pot salva viata. Trebuie sa le faci
E mai bine sa previi decat sa tratezi. Asta invatam inca din primii ani de scoala, iar principiul acesta sanatos si la propriu si la figurat trebuie sa ne guverneze viata. Pentru ca e intr-adevar mai bine sa fii prudent si sa preintampini neplacerile decat sa le infrunti. Sunt multe boli de care ne
Forma fundului tau iti spune cat esti de sanatoasa Forma fundului tau iti spune cat esti de sanatoasa
Exista o stransa legatura intre forma fundului si sanatate. Dimensiunile si foma partii dorsale spune cat de potrivita este dieta pe care o urmezi, dar si cat de mult ai sa traiesti. Spre exemplu, fundul in forma de para le apartine celor cu o speranta de viata mai lunga si a fost dovedit
Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!