Skip to article

Secrete pentru un organism echilibrat

Secrete pentru un organism echilibrat
Fiecare dintre noi ne putem intreba ce putem face pentru a avea un organism echilibrat sau pentru a avea o silueta de vis, ce putem face pentru a fi mai frumoase, sau pentru a ne simti mai bine.

Eu cred ca atunci cand este vorba de silueta, nu este totul sa fii slaba ci corpul pe ansamblu sa impresioneze prin echilbru, frumusete , fericire, stapanire de sine.
Se poate ca o domnisoara micuta dar vesela, sanatoasa si cu un corp bine proportionat si armonios sa fie considerata frumoasa, pe cand o domnsoara inalta si slaba dar neingrijita, mereu nemultumita si bolnavicioasa sa fie considerata urata.

Sunt convinsa ca fiecare dintre noi poate fi frumoasa daca stie sa puna in evidenta ce are mai bun si daca isi ingrijeste sanatatea.

O insuficienta ingrijire a sanatatii implica aparitia bolilor si cum bine stim un organism bolnav este dezechilibrat si se uzeaza mult mai repede decat un organism sanatos, determnand accelerarea procesului de imbatranire (apar ochii obositi, pielea palida, articulatiile rigide, etc).

Sa nu uitam ca nici un peeling si nci o crema atirid nu ne poate ajuta daca avem un organism bolnav sau dezechilibrat. Silueta noastra se vis ar fi ceva irealizabil daca sanatatea si echilibrul organismului nostru lasa de dorit.
Iata de ce este atat de important sa ne pastram un bun echilibru din punct de vedere al sanatatii.

PERICOLE CE NE POT DEZECHILIBRA SANATATEA

Pentru ca in jurul nostru pot apare tot felul de pericole care influenteaza negativ echilibrul organismului, le voi pune in evidenta pe cele mai importante: alimentatia dezechilibrata si necorespunzatoare, excesul de medicamente, undele electromagnetice de inalta frecventa, poluarea atmosferica, poluarea apei, fumatul, alcoolul, stresul, lipsa de activitate fizica, etc.

Iata ca noi trebuie sa ne orientam in aceasta multime de factori si sa incercam sa alegem calea cea mai buna. Stiu ca nu este usor sa facem acest lucru dar munca noastra va fi rasplatita cu o mai buna sanatate, cu multumirea noastra ca ne simtim bine si cu aprecierile celor din jurul nostru.

Pentru o mai buna orientare ma voi referi in special la alimentatia dezechilibrata si la excesul de medicamente, factori ce ne influenteaza in mod deosebit sanatatea.


In primul rand trebuie sa remarc faptul ca supraalimentatia oboseste organismul inainte de vreme si determina mari dezechilibre care uneori cu greu pot fi reparate.

Pe langa excesul de alimente, exista o multime de abuzuri alimentare care ne pot afecta sanatatea.
a)Abuzul de alimente de origine animala.
Alimentatia predominant carnivora determina aparitia unor boli ca: litiaze biliare si renale, obezitate, diabet, arterioscleroza, etc .
In plus alimentele de origine animala isi modifica compozitia chimica dupa prajirea lor la temperaturi inalte si prin adaugarea de grasimi adeseori refolosite influenteaza negativ organismul. Deasemeni alimentele pregatite la gratar cu carbuni sunt cancerigene cand sunt prea arse.

b)Abuzul de faina si zahar (prajituri, gemuri, bomboane, inghetata).
Excesul de dulciuri rafinate, duce la obezitate ce genereaza si alte afectiuni ca diabetul zaharat, hipertensiunea arteriala, etc. Sa nu uitam ca zaharul este un inhibitor al sistemului imunitar si un dezechilibrant al sitemului nervos.

c)Abuzul de lipide (grasimi).
Utilizarea zilnica a uleiurilor rafinate si ultrarafinate determina aparitia a numeroase afectiuni digestive, circulatorii si dermatologice.
Este mult mai bine sa fie folosite uleiurile grase nepurificate chimic.

d)Abuzul de sare.
Doza zilnica este de 5g si depasirea ei poate duce la afectiuni gastrointestinale, hipertensiune, migrene, osteoporoza, accentuarea inflamatiilor hemoroidale, etc.
Se recomanda in alimentatie sarea grunjoasa (sarea bruta de mina) care este bogata in mineralele necesare organismului si nu sarea extrafina.

e)Abuzul de conserve si alimente artificiale.
Aici trebuie specificat abuzul de salamuri nenatural pigmentate ca salamul de "Sibiu" care nu mai au gust de "Sibiu", parizer cu gust de radiera, crenvusti, etc.

De fapt aditivii alimentari au o amploare deosebita netinandu-se cont de pericolul folosirii lor.
Astfel aditivul E 124 (colorant rosu) folosit la anumite mezeluri este toxic si interzis in SUA .
Nitritii si nitratii (conservanti) E 249 si E 259 larg folositi in mezeluri, alimente conservate prin sarare si branzeturi sunt posibil cancerigeni. De asemenea cancerigenele E 131 si E 142 se gasesc in produse de cofetarie si patiserie, inghetate.
Racoritoarele si citricele contin E 230, E 231, E 232 toxice interzise in Australia. Acesti aditivi sunt folositi in tratamentul de suprafata al citricelor si bananelor. Deci atentie la coaja rasa de lamaie care o folositi la prajituri.
Aditivii E 311 si E 312 din uleiurile pe baza de grasimi sunt inamici ai sistemului nervos.
Aditivul E 123, cel mai cancerigen dintre aditivi se gaseste in bomboane, jeleuri si branzeturi topite, iar aditivul E 110 colorant al prafurilor de budinca nu se mai consuma de mult in statele membre U. E.
Aditivii E 954 si E 952 care se gasesc in guma de mestecat si in bauturi racoritoare sunt cancerigeni.
Sulfitii E 220 si E 228 din carnea de hamburger si cartofii deshidratati provoaca alergii.

Iata numai cateva dintre pericolele care ne pandesc la tot pasul si de care nu prea tinem cont. Tocmai de aceea este bine sa ne orientam catre o alimentatie cat mai naturala, bazata pe cat mai multe fructe si legume proaspete si sa evitam tot ce este artificial.
Racoritoarele cu aditivi alimentari pot fi inlocuite cu sucuri de legume si fructe, sucuri benefice pentru inarirea sanatatii.
Deasemeni prelucrarea culinara trebuie sa fie minima, simpla si rapida.
In concluzie trebuie remarcat faptul ca acordand o mai mare atentie alimentatiei zilnice vom fi cu mult mai sanatoase.


Referitor la excesul de medicamente trebuie sa nu uitam ca majoritatea medicamentelor se filtreaza prin ficat si ca eliminarea lor din corp se face prin rinichi, aceste organe putand fi afectate foarte usor.
Este deci necesara recomandarea medicala stricta pentru a nu face excese si a nu dezechilibra organismul.

Unele medicamente luate in exces distrug vitaminele din corp, inhiba absorbtia nutrienilor sau afecteaza capacitayea celulelor de a-i utiliza.
Astfel anticonceptionalele orale distrug vitaminele B6, B12, C si acidul folic, ceea ce determina stari de deprimare, tulburari emotionale tulburari hormonale si mlte alte dezechilibre.

Penicilina, tetraciclina, prednisonul, fenilbutazona si diureticele secatuiesc organismul de nutrienti importanti avand actiune asupra starii de spirit.

Laxativele elimina potasiul si afecteaza metabolismul calciului si fosforului iar orice laxativ administrat in exces distruge mari cantitati de vitamine A si E, atat de necesare sanatatii.

Un sedativ ce contine substante antihistaminice poate sa va provoace tremuraturi sau confuzie mintala daca este folosit in exces.

Excesul de vitamine, mai ales daca acestea sunt sintetice poate provoca dezechilibre importante. Astfel supradoza vitaminei B6 poate provoca anestezia buzelor si a limbii, diminuarea sensibilitatii tactile si chiar dificultati la mers.

Nici administrarea zilnica a unor medicamente pe perioade mari de timp nu este indicata, caci poate crea obisnuinta. Chiar si antinevralgicele administrate zilnic creaza obisnuinta ca orice drog.

In concluzie, TREBUIE RESPECTATA CU STRICTETE DOZA PRESCRISA DE MEDIC PENTRU FIECARE MEDICAMENT IN PARTE.
Fiecare organism are o reactivitate proprie fata de un medicament iar reactiile adverse difera de la o persoana la alta si de la o doza la alta.


SECRETE ALE UNEI BUNE ECHILIBRARI


1) Dormiti intr-o camera bine aerisita, 6-7 ore pe noapte, pe un pat nu prea moale si cu o perna subtire. Daca este posibil, este bine sa nu dormiti aceste ore ziua, ci noaptea caci in timp noptile nedormite dezechilibreaza sistemul imunitar si conduce la imbatranire prematura.
Cand va duceti la culcare uitati grijile si fiti cat se poate de relaxate.
Masa de seara trbuie luata cu cel putin trei ore inainte de a va culca.
Dormiti cat mai mult pe partea dreapta caci dormitul mai mult pe parte stanga oboseste inima contribuind la aparitia bolilor cardiace.

2) Dimineata la sculare este bine sa va intindeti corpul. Aceasta intindere elimina toxinele, activeaza circulatia in muschi si in tesuturi facand-o mai rapida. Daca observam comportamentul unei pisici constatam ca primul lucru pe care il face dupa ce se trezeste este sa-si intinda bine corpul activandu-si in mod natural circulatia. In concluzie este bine ca dupa ce va treziti sa ramaneti in pat cateva minute intinzand bine bratele, spatele si picioarele. Nu conteaza modul in care o faceti, important este sa improvizati miscarile fara un stil anume dar sa va intindeti cat mai bine.
Dupa ce v-ati intins, relaxati-va cateva minute fara sa va sculati.
Inainte de a va scula miscati putin degetele de la piciore, degetul mara il miscati din fata in spate de mai multe ori. Miscarea degetelor de la picioare stimuleaza ficatul, capul si toti nervii corpului, optimizand functionarea intregului organism.

3) Imediat dupa sculare beti un pahar de apa potabila.

4) Nu uitati ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, organismul avand nevoie de un nivel energetic optim la inceputul zilei.

5) Mancati incet si in liniste, introducand cantitati mici in gura si mestecandu-le cat se poate de bine.
Atunci cand mancati este bine sa stati jos caci daca stati in picioare sunteti tentate sa mancati mai mult.
Mancati echilibrat si fara excese.
In timp ce mancati nu cititi si nu urmariti programe la televizor.

6) Consumati zarzavaturile si fructele crude sau preparate prin inabusire pentru a pastra valoarea lor nutritiva.

7) Reduceti sarea, dulciurile, grasimile animale, mancarea gatita indelung, afumaturile, inghetata, conservele si tot ce este artificial.

8) Evitati cafeaua, fumatul, alcoolul, sucurile artificiale, uleiurile rafinate, margarina.

9) Evitati sa mancati daca sunteti nervosi, obositi, agitati sau nu va este foame.

10) Evitati mancarea prea fierbinte sau prea rece.

11) Postiti o zi pe saptamana. In aceasta zi beti doar lichide (apa, sucuri de fructe, sucuri de legume sau ceaiuride plante cu lamaie). Este un mijloc excelent de detoxifiere a organismului si de repaus al aparatului digestiv.

12) Evitati sa beti apa in timp ce mancati.
O jumatate de ora inainte de masa si o ora dupa masa nu beti apa.

13) Beti cel putin 6-8 pahare de lichid pe zi preferand ceaiurile de plante si sucurile de fructe si legume in locul bauturilor racoritoare.

14) Respirati adanc si tineti spatele drept.
Exercitiile de respiratie va pot fi de un real ajutor.

15) Faceti zilnic gimnastica timp de 10 minute alegand exercitii care sa le puteti executa si care sa nu va oboseasca excesiv.

16) Evitati sa stati mult timp la TV sau la filme. De asmeni pastrati o distanta adecvata cand va uitati la TV.
Pastrati aparatul mobil cat mai departe de cap (mai ales in timpul somnului), de bazin si de piept.

17) Pastrati o riguroasa igiena.

18) Incaperea in care lucrati sa fie bine aerisita.

19) Faceti zilnic plimbari in aer liber, evitand locurile aglomerate.

20) Incercati sa faceti totul cu placere si cat se poate de bine. Un secret de baza pentru o o viata sanatoasa si fericita este de a accapta ceea ce nu se poate schimba.

In concluzie , cu putina atentie si cu mici modificari puteti avea un organism mai echilibrat, o viata mai frumoasa, mai sanatoasa si mai fericita.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!