Skip to article

Romanii sunt deschisi catre publicitatea online

Romanii sunt deschisi catre publicitatea online
Studiul realizat in Romania pe tema publicitatii online arata ca 53% din userii romani considera publicitatea online eficienta.

Gemius SA, companie internationala specializata in studii de cercetare online, a realizat primul studiu de pe piata romaneasca referitor la atitudinea utilizatorilor de Internet romani, asupra publicitatii online.

Cercetarea a fost realizata de Gemius si partenerii sai in 7 tari europene: Republica Ceha, Ungaria, Lituania, Polonia, Romania, Slovacia si Ukraina. In Romania, Gemius a realizat studiul AdHoc in cooperare cu Vodanet si ROL.ro.

Studiul demonstreaza faptul ca majoritatea internautilor romani au o atitudine pozitiva asupra publicitatii online. Mai mult, acesta arata care este comportamentul lor fata de publicitatea online si imaginea pe care o au despre companiile care isi promoveaza produsele/serviciile online.

Respondentii au fost rugati sa evalueze diferite formate publicitare si sa le indice pe acelea pe care le cunosteau si pe care le considerau agreabile.

Studiul a fost realizat pe Internet in forma unui chestionar "pop-up" (selectie aleatorie) in luna Mai a acestui an.

Ce spun rezultatele? Conform studiului, 67% din respondenti au declarat ca accepta publicitatea online ca fiind un pret pentru accesarea gratuita a websiturilor.

In timp ce mai mult de jumatate din respondenti considera ca reclamele apar prea des pe Internet, 36% dintre ei sustin ca acestea sunt emise intr-un numar adecvat si acceptabil.

Studiul arata ca in general, reclamele online sunt percepute ca fiind informative, creative si interesante. Mai mult decat atat, reclamele online sunt considerate eficiente de peste 50% din respondenti, un procent semnificativ pentru piata romaneasca online.

Atitudinea pozitiva asupra campaniilor online reprezinta o parghie spre opinia advertiserilor. Conform opiniei a 49% din respondenti, companiile care isi promoveaza serviciile pe Internet, sunt moderne. Nu mai putin de 28% dintre utilizatorii de Internet au afirmat ca acestea sunt avansate tehnologic, dinamice si inovative.

Aceste rezultate indica influenta puternica a Internetului ca un mediu excelent de branding.

Au fost colectate rezultate interesante despre perceptia internautilor asupra formatelor publicitare. Peste 50% din respondenti au identificat "banner-ul" si "e-maililing-ul", in timp ce foarte putini au recunoscut formatele "interstitial", "brandmark" si "skyscraper" (cele mai complexe si diferite formate - toate sub 20% din raspunsuri).

Dintre toate formatele prezentate, "streaming-ul", "banner-ul" si linkurile sponsorizate sunt cele favorite. Cele mai putin agreate sunt "pop-up-ul" si "interstitial-ul", ceea ce dovedeste ca formatele mai putin intruzive sunt placute de catre respondenti.

Conform studiului, eficienta campaniilor online depinde in mare parte de brandul promovat si de caracteristicile acestuia, dar si de executia cretiva. (respectiv 36% si 29% din raspunsuri)

Pentru mai multe informatii referitoare la studio, va rugam accesati www.gemius.com sau contactati Gemius Research Romania: roxana.precu@gemius.com

Articole recomandate

5 secrete testate prin care poti sa iti permiti o vacanta de vis chiar si cu un salariu mic 5 secrete testate prin care poti sa iti permiti o vacanta de vis chiar si cu un salariu mic
Daca te uiti adeseori cu suspine printre pozele de vacanta ale prietenilor si ti-ar placea sa pleci si tu intr-o destinatie de vis, atunci aceste idei sunt perfecte pentru tine.  O vacanta in care sa lasi in urma toate grijile, responsabilitatile si problemele de acasa si sa te relaxezi, sa
5 trucuri geniale care te vor face sa iubesti trezitul de dimineata 5 trucuri geniale care te vor face sa iubesti trezitul de dimineata
Unele persoane se trezesc fresh si pline de energie dimineata. Altele abia reusessc sa se dea jos din pat, dupa a cincea alarma. Daca nu esti o femeie matinala, atunci cu siguranta dimineata nu este momentul tau preferat din zi. Mai ales cand ai tendinta sa te culci tarziu, chiar daca stii ca
5 sfaturi salvatoare pentru bugetul tau de vacanta. Cum sa te intorci acasa cu portofelul plin 5 sfaturi salvatoare pentru bugetul tau de vacanta. Cum sa te intorci acasa cu portofelul plin
Iti planifici cu atentie bugetul de vacanta cu luni inainte si, cu toate acestea, rareori reusesti sa te incadrezi si sa nu intri in rezerva de urgente. Cand vine vorba de concediu, cheltuielile pot creste exponential fara sa-ti dai seama, mai ales cand ajungi intr-o tara noua si ai atat de multe
Poveste halucinanta. O mama si fiul ei se iubesc nebuneste: "Nu ne sperie nimic, nici macar inchisoarea" Poveste halucinanta. O mama si fiul ei se iubesc nebuneste: "Nu ne sperie nimic, nici macar inchisoarea"
O poveste halucinanta a iesit acum la iveala. O mama si fiul ei, pe care l-a dat cu ani buni spre adoptie, traiesc o intensa poveste de dragoste.  Cei doi spun ca nu le pasa de gura lumii si isi doresc sa se iubeasca in pace. Mai mult, sunt dispusi sa faca orice pentru dragostea si relatia
5 destinatii turistice superbe si ieftine, dar de care putini turisti au aflat pana acum 5 destinatii turistice superbe si ieftine, dar de care putini turisti au aflat pana acum
A venit vara si ne sta gandul numai la vacanta si la zilele de concediu petrecute pe plaja, la malul marii. Insa, cand te gandesti la litoralul autohton, iti vin mai degraba in minte aglomeratia, apa si nisipul murdare si muzica data la un volum peste limita acceptabila. Daca visezi cu ochii

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!