Romanii sunt deschisi catre publicitatea online

Romanii sunt deschisi catre publicitatea online
Studiul realizat in Romania pe tema publicitatii online arata ca 53% din userii romani considera publicitatea online eficienta.

Gemius SA, companie internationala specializata in studii de cercetare online, a realizat primul studiu de pe piata romaneasca referitor la atitudinea utilizatorilor de Internet romani, asupra publicitatii online.

Cercetarea a fost realizata de Gemius si partenerii sai in 7 tari europene: Republica Ceha, Ungaria, Lituania, Polonia, Romania, Slovacia si Ukraina. In Romania, Gemius a realizat studiul AdHoc in cooperare cu Vodanet si ROL.ro.

Studiul demonstreaza faptul ca majoritatea internautilor romani au o atitudine pozitiva asupra publicitatii online. Mai mult, acesta arata care este comportamentul lor fata de publicitatea online si imaginea pe care o au despre companiile care isi promoveaza produsele/serviciile online.

Respondentii au fost rugati sa evalueze diferite formate publicitare si sa le indice pe acelea pe care le cunosteau si pe care le considerau agreabile.

Studiul a fost realizat pe Internet in forma unui chestionar "pop-up" (selectie aleatorie) in luna Mai a acestui an.

Ce spun rezultatele? Conform studiului, 67% din respondenti au declarat ca accepta publicitatea online ca fiind un pret pentru accesarea gratuita a websiturilor.
In timp ce mai mult de jumatate din respondenti considera ca reclamele apar prea des pe Internet, 36% dintre ei sustin ca acestea sunt emise intr-un numar adecvat si acceptabil.

Studiul arata ca in general, reclamele online sunt percepute ca fiind informative, creative si interesante. Mai mult decat atat, reclamele online sunt considerate eficiente de peste 50% din respondenti, un procent semnificativ pentru piata romaneasca online.

Atitudinea pozitiva asupra campaniilor online reprezinta o parghie spre opinia advertiserilor. Conform opiniei a 49% din respondenti, companiile care isi promoveaza serviciile pe Internet, sunt moderne. Nu mai putin de 28% dintre utilizatorii de Internet au afirmat ca acestea sunt avansate tehnologic, dinamice si inovative.

Aceste rezultate indica influenta puternica a Internetului ca un mediu excelent de branding.

Au fost colectate rezultate interesante despre perceptia internautilor asupra formatelor publicitare. Peste 50% din respondenti au identificat "banner-ul" si "e-maililing-ul", in timp ce foarte putini au recunoscut formatele "interstitial", "brandmark" si "skyscraper" (cele mai complexe si diferite formate - toate sub 20% din raspunsuri).

Dintre toate formatele prezentate, "streaming-ul", "banner-ul" si linkurile sponsorizate sunt cele favorite. Cele mai putin agreate sunt "pop-up-ul" si "interstitial-ul", ceea ce dovedeste ca formatele mai putin intruzive sunt placute de catre respondenti.

Conform studiului, eficienta campaniilor online depinde in mare parte de brandul promovat si de caracteristicile acestuia, dar si de executia cretiva. (respectiv 36% si 29% din raspunsuri)

Pentru mai multe informatii referitoare la studio, va rugam accesati www.gemius.com sau contactati Gemius Research Romania: roxana.precu@gemius.com

Articole recomandate

Stiai ca persoanele cu ochi caprui au aceasta putere supranaturala? Nu te-ai fi asteptat niciodata! Stiai ca persoanele cu ochi caprui au aceasta putere supranaturala? Nu te-ai fi asteptat niciodata!
Ochii sunt oglinda sufletului și cel mai bun translator pentru emoțiile și sentimentele pe care le simțim. Mereu vedem persoane care au ochi foarte frumoși și ne trezim că îi invidiem pentru acest mic detaliu. Dar știai că nuanța ochilor
Scapa de burta cu aceste doua exercitii banale, pe care le poti face oriunde Scapa de burta cu aceste doua exercitii banale, pe care le poti face oriunde
Mereu ne plangem ca nu avem timp sa ajungem la sala de sport, sa facem miscare. Suntem in criza de timp, dar asta nu este totusi o scuza. Iar daca vrei sa scapi de colaceii de pe burta ca sa ai un abdomen plat, atunci numai cu ajutorul exercitiilor simple.Un program de antrenament presupune miscari
5 secrete testate prin care poti sa iti permiti o vacanta de vis chiar si cu un salariu mic 5 secrete testate prin care poti sa iti permiti o vacanta de vis chiar si cu un salariu mic
Daca te uiti adeseori cu suspine printre pozele de vacanta ale prietenilor si ti-ar placea sa pleci si tu intr-o destinatie de vis, atunci aceste idei sunt perfecte pentru tine.  O vacanta in care sa lasi in urma toate grijile, responsabilitatile si problemele de acasa si sa te relaxezi, sa
Cum iti faci un aer conditionat acasa, dintr-o galeata, in doar 15 minute! E genial! Cum iti faci un aer conditionat acasa, dintr-o galeata, in doar 15 minute! E genial!
Vrei sa scapi de canicula, insa nu iti permiti sa cumperi un aparat de aer conditionat? Ei bine, il poti construi acasa, chiar tu, in doar 15 minute. Un american a demonstrat asta intr-un videoclip pe care l-a postat pe internet. Este super simplu de realizat si nici nu costa mult. Pentru
Mana lui Dumnezeu? Panica teribila dupa ce o bila de foc s-a abatut asupra unei localitati! Mana lui Dumnezeu? Panica teribila dupa ce o bila de foc s-a abatut asupra unei localitati!
Luni, portughezii au fost uimiti sa vada pe cer o bila uriasa pe cer,  deasupra insulei Madeira. Formatiunea portocalie arata spteculos si parea ca parca va inghiti totul cu ea.Norul a fost reperat de catre bloggerul meteo Rogerio Pacheco. Fotografiile sale au atras atentia pe retelele de
5 trucuri geniale care te vor face sa iubesti trezitul de dimineata 5 trucuri geniale care te vor face sa iubesti trezitul de dimineata
Unele persoane se trezesc fresh si pline de energie dimineata. Altele abia reusessc sa se dea jos din pat, dupa a cincea alarma. Daca nu esti o femeie matinala, atunci cu siguranta dimineata nu este momentul tau preferat din zi. Mai ales cand ai tendinta sa te culci tarziu, chiar daca stii ca

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

»