Skip to article

Sa invatam sa ne imbracam de la Ministrul Mediului

Sa invatam sa ne imbracam de la Ministrul Mediului
O problema care a inceput sa fie din ce in ce mai mult abordata in special odata cu schimbarea survenita in urma alegerilor, este accentul pus pe imagine, indiferent din ce domeniu. Castigarea alegerilor de catre Traian Basescu a dovedit, inca o data si intr-un mod foarte evident, ca o campanie de imagine foarte strategic pregatita poate aduce cu sine rasturnari de situatie dintre cele mai surprinzatoare.

Imaginea pozitiva este si principalul motiv pentru care doamna Sulfina Barbu, noul Ministru al Mediului si Gospodaririi Apelor, a impus o noua "uniforma" functionarilor din acest domeniu, celor care intra zilnic in contact atat cu publicul, cat si cu mass-media sau diferiti parteneri institutionali. Ministrul, referindu-se in mod special la femeile angajate aici, a impus o tinuta decenta ce interzice ciorapii plasa, tocurile mai inalte de 4 cm si fustele mai scurte de o palma deasupra genunchiului. Aceasta masura a fost foarte bine intampinata de catre angajate care s-au conformat imediat si care au declarat chiar ca se simt mult mai in largul lor astfel.

Se spune ca "nu haina il face pe om". Eu zic sa demitizam aceasta idee! Stiti in cat timp se formeaza prima impresie? In 7 (sapte) secunde! Si stiti cat la suta din formarea primei impresii tine de elementele vizuale? 90%!

Elementele vizuale inseamna ceea ce oamenii din jur vad la noi: felul in care ne machiem, felul in care ne aranjam parul dar, mai ales, felul in care ne imbracam, modalitatea in care reusim sa imbinam culorile, in asa fel incat sa creem o stare de comfort si siguranta la nivelul celor cu care intram in contact.

Nu stiu cate dintre noi am reflectat la un aspect foarte important din vestimentatia noastra, la fel de important precum croiala costumului, inaltimea taliei sau lungimea fustei, si anume, culorile si imbinarea acestora. Este foarte important sa alegem culorile in functie de context. Spre exemplu, un costum negru, in combinatie cu o camasa alba sunt culorile perfecte pentru afaceri, pentru a incheia parteneriate sau pentru a semna contracte, impunandu-ti o atitudine de oarecare superioritate, dar nu o superioritate obraznica, ci una diplomata.

Dimpotriva, daca avem de-a face cu un eveniment mai social sau care implica contactul cu un public, ca in cazul situatiei de fata, niste culori precum rozul pal sau culoarea piersicii ofera o senzatie de caldura, confort, siguranta si deschidere catre nevoile celorlalti.

Fiecare culoare evidentiaza un anumit tip de personalitate si, pentru a alege culorile, trebuie ca, in primul rand, sa ne cunoastem pe noi insine pentru a sti ce anume vrem sa evidentiem si, dimpotriva, ce vrem sa ramana ascuns. Se spune ca existenta unei imagini este o dovada de superficialitate dar, din nou, sustin demitizarea acestei idei, deoarece imaginile ne reprezinta, ele vorbesc despre noi, bineinteles, daca stim cum sa ne folosim de elementele exterioare necesare crearii lor.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!