Skip to article

Napoli - Doua zile de vis!

Multe filme si multe vise stiti unde duc? La dorinta de a vedea, a simti, a gusta macar putin, din ce inseamna Napoli, Capri... Napoli, napolitani.. vise!

Am plecat la Napoli pe cont propriu, cum se zice. Daca am fi mers organizat ar fi costat cam 300 eur/persoana excursia. Se poate si altfel. Am plecat cu trenul, rezervare cu o zi inainte la tren rapid. Drumul de la Roma la Napoli a durat cam 2 ore si a fost placut pentru ca am vazut peisaje, am trecut prin zone cu relief diferit, am vazut niste mici orasele cocotate in varf de munte, chiar a fost frumos. Dar cand am coborat din tren, in gara, in piata Garibaldi, brr, horror. Nu ne venea sa credem, o mizerie de nedescris, si pe jos si pe sus, lume amestecata, ziceai ca esti in ghetou, iti era frica sa mergi pe strada.

Lasand la o parte ca toata lumea care auzea ca vream sa mergem la Napoli ne spusese: "aveti grija la hoti, nu puneti pe voi decat "plastic" nu va luati inele sau lantisoare la gat, mare atentie! Orasul hotilor de pe motorete, aveti grija la acte, la bani, la carduri!" Deci, preveniti si inspaimantati bine dinainte de a ajunge acolo si aflate fata in fata cu mizeria din gara ne intrebam "ce D-zeu cautam noi aici??"

Si am vazut!

Ei bine, dupa ce am gasit un hotel civilizat si la pret si la conditii, am ajuns in centru orasului si am luat un open tour, o masina care ne-a facut turul orasului si a fost atat de frumos si am gasit un oras atat de luminos, insorit si curat, incat parca eram in alta parte.

Napoli, orasul extremelor
Ce ne-a surprins este faptul ca daca in Roma erau romani peste tot, auzeai romaneste, in Naploi era locul "ocupat" de rusi, ucrainieni, bulgari, polonezi, romani foarte rar. Ne-am plimbat seara pe Corso, foarte animat, lume cu copii, magazine deschise, reduceri spectaculoase, spectacole pe strada, tineri papusari sau dansatori de cazaciok, ritmuri africane, cantece religioase totul sub supravegherea carabinierilor care patrulau.

O seara super care a sters prima impresie.

A doua zi dis de dimineata am mers in port de unde am luat vaporas catre insula Capri. Era o zi senina, se vedea Vezuviul, marea albastra , dar cel mai mult asteptam sa ajungem la "insula milionarilor", Grota Azzuro... Ceea ce auzisem si vederile vazute nu suporta comparatie cu realitatea! Este magnific, de neimaginat, o frumusete rara! Noi am mai vazut Grecia, am mai vazut insule, dar nicaieri nu e ca acolo! O insulita mica, mica, totul e foarte mic acolo, cu casute mici, masinute mici, strazi mici. Pana si sensul giratoriu din piata dadea impresia une farfurii mai mici! Masinile sunt electrice inguste si inalte, sa incapa. Pana si cateii sunt de rasa mica! Multa liniste, insula este locuita doar de oameni foarte bogati, magazinele sunt foarte mici si foarte scumpe, pentru clientii multi-milionari, serviciile fiind asigurate de populatia care locuieste in Napoli si face naveta cu vaporasul pana in Capri.

Ce am aflat mai tarziu este ca am fost norocoase, ca am fost in extrasezon cand era mai putin aglomerat. In mod normal, turistii vin in valuri si sunt atat de multi, ca nu ai loc sa pui piciorul pe insula. Cu un mini bus pana in piata centrala sau cu funicularul, poti face o vizita de oras, Capri sau Anacapri. Apoi cobori vestitele scari pana in port - vezi barcute parcate in gradina, si un vaporeto te va duce intr-un tur al insulei. Magnific, o dantela de calcar, grote, apa albastra din cauza siliciului, ceea ce simti nu se poate exprima in cuvinte!

Daca ai noroc si marea e linistita si nu e foarte ridicata, poti intra in Grota Azzuro. O experienta unica. Intrarea in grota este foarte mica, se poate intra doar cu barca. De pe vapor te ia un barcagiu, te aseaza pe fundul barcii, si atunci cand trebuie sa intri, se agata de un lant pe care se trage, nu poate folosi vaslele, si te faci una cu barca.

Intri intr-o lume de vis! Se zice ca era piscina imparatului, parca s-a topit cerul si s-a scurs pe fundul apei, asa se vede lumina reflectata! Barcagii canta O sole mio... si se temina, trebuie sa iesi sa vina si altii. Dupa ce ai vazut si simtit toate acestea, nu iti mai trebuie nimic, te simti de parca ai fost in rai !

Si inapoi la Roma!

Articole recomandate

5 secrete testate prin care poti sa iti permiti o vacanta de vis chiar si cu un salariu mic 5 secrete testate prin care poti sa iti permiti o vacanta de vis chiar si cu un salariu mic
Daca te uiti adeseori cu suspine printre pozele de vacanta ale prietenilor si ti-ar placea sa pleci si tu intr-o destinatie de vis, atunci aceste idei sunt perfecte pentru tine.  O vacanta in care sa lasi in urma toate grijile, responsabilitatile si problemele de acasa si sa te relaxezi, sa
5 trucuri geniale care te vor face sa iubesti trezitul de dimineata 5 trucuri geniale care te vor face sa iubesti trezitul de dimineata
Unele persoane se trezesc fresh si pline de energie dimineata. Altele abia reusessc sa se dea jos din pat, dupa a cincea alarma. Daca nu esti o femeie matinala, atunci cu siguranta dimineata nu este momentul tau preferat din zi. Mai ales cand ai tendinta sa te culci tarziu, chiar daca stii ca
5 sfaturi salvatoare pentru bugetul tau de vacanta. Cum sa te intorci acasa cu portofelul plin 5 sfaturi salvatoare pentru bugetul tau de vacanta. Cum sa te intorci acasa cu portofelul plin
Iti planifici cu atentie bugetul de vacanta cu luni inainte si, cu toate acestea, rareori reusesti sa te incadrezi si sa nu intri in rezerva de urgente. Cand vine vorba de concediu, cheltuielile pot creste exponential fara sa-ti dai seama, mai ales cand ajungi intr-o tara noua si ai atat de multe
Poveste halucinanta. O mama si fiul ei se iubesc nebuneste: "Nu ne sperie nimic, nici macar inchisoarea" Poveste halucinanta. O mama si fiul ei se iubesc nebuneste: "Nu ne sperie nimic, nici macar inchisoarea"
O poveste halucinanta a iesit acum la iveala. O mama si fiul ei, pe care l-a dat cu ani buni spre adoptie, traiesc o intensa poveste de dragoste.  Cei doi spun ca nu le pasa de gura lumii si isi doresc sa se iubeasca in pace. Mai mult, sunt dispusi sa faca orice pentru dragostea si relatia
E sofisticat si super cool. 5 motive care te vor convinge sa tii un jurnal personal E sofisticat si super cool. 5 motive care te vor convinge sa tii un jurnal personal
In trecut, oamenii tineau jurnale personale, in care isi treceau gandurile, observatiile sau intamplarile zilnice. Autori cunoscuti sau persoane obisnuite ne-au oferit, prin intermediul jurnalelor, o perspectiva intima asupra istoriei sau a vietii cotidiene din acele perioade. Acum, aceste

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!