Skip to article

Lapte pentru gustarea de dupa-amiaza!

Gustarea de dupa-amiaza este un moment privilegiat care contribuie la un bun echilibru alimentar. Aceasta doar cu conditia sa fim atenti la compozitia sa pentru a aduce nutrientii necesari cresterii celor mai tineri. Fie ca sunteti copii mici sau mari, iata cateva metode pentru a nu rata cea de-a treia masa a zilei.

De la adultii care dezvaluie zambind ca savureaza in continuare momentele placute oferite de gustarea de la ora patru dupa-amiaza si pana la adolescentii care o resping sub pretextul ca nu mai sunt copii, gustul acesteia ramane legat de lumea copilariei si de placerea de a manca.

O masa strategica

In mod ideal, aceasta masa ar trebui sa reprezinte de la 10 pana la 15% din aportul energetic cotidian. Ea este compusa dintr-un produs lactat (lapte, iaurt sau branza), un fruct si un produs cerealier (biscuiti, prajituri, paine). Aportul sau variaza in functie de varsta: 250-300 kcal pentru categoria de varsta 4-9 ani, 300-350 kcal pentru categoria 10-12 ani si 350-400 kcal in cazul adolescentilor.

Lapte pentru oase

Prezenta unui produs lactat ramane constanta gustarii de dupa-amiaza. De fapt, tot calciul asimilat in timpul copilariei si adolescentei participa la formarea capitalului osos. Dupa aceea este prea tarziu! Nu va mai fi posibila cresterea densitatii osoase, ea nu se mai poate decat intretine prin exercitiu fizic si aporturi de calciu.

Lapte pentru gustarea de dupa-amiaza!

Problema este ca de la varsta de patruzeci de ani capitalul osos incepe sa se diminueze. Aceasta scadere, care se accentueaza in timpul menopauzei, este la originea osteoporozei. Aceasta boala ce este prezenta la 10% dintre femeile de 50 de ani si la 40% dintre femeile de 75 de ani se manifesta prin tasarea vertebrelor si riscuri crescute de fracturi.

Singura solutie este aceea de a optimiza pe cat posibil capitalul osos de la o varsta cat mai frageda si pe parcursul intregii adolescente.

Un argument de greutate pentru adolescenti

Potrivit unor studii, mai mult de 60% dintre adolescenti au aporturi de calciu inferioare valorii de 2/3 din aportul recomandat. Iata de ce gustarea de dupa-amiaza reprezinta un moment privilegiat pentru a contribui la aporturile de calciu.

Daca grija siluetei, foarte importanta la aceasta varsta, ii face uneori pe adolescenti sa ocoleasca produsele lactate, atunci o alternativa o poate constitui iaurtul light sau laptele semidegresat.

Gamele de produse lactate semidegresate se imbogatesc anual cu noi sortimente, astfel incat ne putem bucura de un capital osos solid fara sa luam in greutate.

O gustare de dupa-amiaza specifica varstei

Care este tipul de gustare de dupa-amiaza ales? Acest lucru depinde de varsta!

Pentru cei micuti

2 cuburi de branza de vaci (30 g fiecare) + 1 banana pasata + 1 sau 2 piscoturi
Sau
1 bol cu lapte cald sau 1 pahar cu lapte rece + 1 mandarina + 3 sau 4 biscuiti

Pentru copii Lapte pentru gustarea de dupa-amiaza!



1 pahar cu lapte + 2 tartine de paine + 4 patratele de ciocolata + 1 mar
Sau
1 iaurt + 2 ciocolate + suc de portocale proaspat
Sau
1 milk-shake de banane + 2 sau 3 prajituri in forma de fagure

Pentru adolescenti

1 pahar cu iaurt de baut + 1 portocala + 3 sau 4 prajituri
Sau
1 bucata de branza + paine + 1 para
Sau
1 iaurt light + 1 mar + 2 felii de paine cu cereale

Gustarea de dupa-amiaza: un moment de libertate!

Prin natura sa mai putin riguroasa decat celelalte mese, gustarea de dupa-amiaza se preteaza tuturor fanteziilor si face obiectul experimentarii mai mult sau mai putin extravagante.

Respectand compozitia de baza (produs lactat, cereale si fructe), copiii pot sa-si dea drumul imaginatiei si sa incerce laptele amestecat cu suc de portocale sau prajitura inmuiata in iaurt. Aceste experimente le permit micutilor sa-si insuseasca alimentatia.

In timpul adolescentei, aceste "amestecuri" sunt un fel de a se afirma si de a se diferentia de restul familiei facand alegeri specifice, ca o expresie a personalitatii in formare.

Astfel, adolescentii pot dezvalui interesul lor pentru ciocolata cu branza sau pentru castravetii murati cu gem si se pot amuza de dezgustul anturajului la vederea unor asemenea practici.

Este important de mentionat ca trebuie pastrat locul alimentelor de baza specifice gustarii de dupa-amiaza deoarece acestea sunt necesare bunei cresteri a copiilor si adolescentilor.

Articole recomandate

100 de alimente sanatoase pentru buna functionare a organismului 100 de alimente sanatoase pentru buna functionare a organismului
Pentru a fi sanatos trebuie sa consumi si alimente sanatoase. Pe langa stilul de viata activ si lipsa exceselor de orice fel, o dieta bazata pe alimente sanatoase contribuie din plin la buna functionare a organismului, la pastrarea tonusului bun si la mentinerea sanatatii fizice si psihice. Iata o
Curry: 7 beneficii nestiute pentru sanatate Curry: 7 beneficii nestiute pentru sanatate
Curry este un condiment extrem de apreciat de bucătari pentru gustul său puternic. V-aţi gândit însă că pudra de curry poate fi la fel de benefică şi pentru sănătate? În antichitate, curry se folosea pentru tratarea inflamaţiilor,
De ce trebuie sa bei apa cand simti nevoia de dulce De ce trebuie sa bei apa cand simti nevoia de dulce
Hidratarea este foarte importanta pentru organism si sanatate. Din acest motiv este esentiala consumarea a 2 litri de apa pe zi.  Deshidratarea poate duce la probleme grave si la stres puternic in organism. In prima faza, deshidratarea se manifesta cu o senzatie de foame. Persoanele care nu
Ai gatul inflamat? 8 remedii naturiste pentru durerile de gat Ai gatul inflamat? 8 remedii naturiste pentru durerile de gat
Gat inflamat. Daca ai probleme cand inghiti, simti arsuri sau mancarimi, este un semn ca poti face gripa sau ai racit. Sau poate ca ai vorbit prea mult sau prea tare, sau ai respirat pe gura si nu pe nas. Indiferent de cauze, gatul iti este inflamat, te doare, tusesti si nu iti poti desfasura
Fa aceste 5 lucruri in pat seara si vei fi mai fericit dimineata! Fa aceste 5 lucruri in pat seara si vei fi mai fericit dimineata!
Vrei sa fii fericit? Fa aceste 5 lucruri in pat, inainte de culcare! Da, probabil ca vei spune ca fericirea are nevoie de eforturi majore pentru a fi atinsa. In realitate, este nevoie de doar cateva mici schimbari. Nu trebuie sa te dai peste cap, ca-n povesti, de trei ori. Iata, asadar, ce sa faci
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda