Skip to article

6 strategii prin care sa iti cuceresti seful in timp de criza

Teama de a ramane fara un loc de munca este fireasca pe timp de criza financiara, de aceea cateva strategii care te ajuta sa iti cuceresti seful pe termen lung sunt foarte importante pentru stabilitatea ta profesionala. Nu esti nevoita sa iti sabotezi colegii de birou pentru a consolida relatia cu superiorul, ci mai degraba sa ii reamintesti in fiecare zi de ce te-a angajat de la bun inceput.

Cum tot mai multe companii aleg sa faca restructurari de personal periodic, cea mai inteligenta cale prin care sa iti pastrezi salariul sigur este sa iti cuceresti seful prin strategii sigure si pline de tact. Arata-i ca ii esti indispensabila si nu uita ca pana si cea mai buna relatie dintre manager si angajat are loc de imbunatatiri.

1. Atentie la detalii

Cheia succesului profesional consta in modul in care esti atenta la detaliile minore. Felul in care te ocupi de cele mai simple sarcini poate sa conteze la fel de mult precum indeplinirea misiunilor majore. Vino la birou la timp, imbraca-te formal si decent, gestioneaza-ti inteligent timpul, pastreaza-ti biroul curat si organizat, ca apoi sa iti onorezi treaba pentru care ai fost angajata fara sa te plangi sau sa opui rezistenta.

2. Comunica fata-in-fata

Emailul este un canal de comunicare grozav cu partenerii de afaceri sau cu colegii, insa nu pastra discutiile cu seful tau preponderent online. Discursul fata in fata este intotdeauna de ajutor pentru apropierea dintre indivizi si te ajuta sa fii mai convingatoare cand transmiti un mesaj substantial. Ai grija sa treci de cateva ori pe zi prin fata biroului sefului tau si sa il saluti. Dimineata, intampina-l cu zambetul pe buze si arata-i ca ai o atitudine pozitiva fata de munca ta.

3. Complimenteaza-l

Nu subtestima niciodata puterea complimentului, insa fa-o cu tact. Laudele fatise se transforma usor in linguseala evidenta. Pur si simplu aminteste lucrurile bune pe care le face, multumeste-i atunci cand te sprijina intr-un demers si da-i de inteles ca este demn de aprecierea ta.

4. Fii directa

Atunci cand seful tau face sau spune ceva care iti produce confuzie, te copleseste sau iti influenteaza in mod negativ puterea de lucru, solicita lamuriri intr-o maniera directa. Daca o faci pe un ton respectuos, matur si calm, va intelege de ce vezi lucrurile neclar.

5. Nu da curs barfelor

Sa recunoastem! In orice mediu profesional se nasc discutii ascunse despre membrii echipei, in special la adresa sefului. Cea mai mare greseala pe care o poti face la serviciu este sa participi la aceste barfe, deoarece ele ajung in cele din urma la urechea celui "dezbatut". Astfel, oricat de bine ti-ai face treaba, imaginea ta are de suferit in fata celui de care depinde salariul tau.

6. Ofera-te sa fii eroina zilei

Inevitabil, in orice structura profesionala, intervin si momente de maxima urgenta, in care o sarcina trebuie sa fie dusa la bun sfarsit cu viteza luminii. Cand auzi de o astfel de situatie, gaseste o cale prin care sa te implici in solutionarea problemei. Majoritatea colegilor tai prefera sa ignore semnalele de alarma, gandind mai degraba individual. Demonstreaza-i sefului tau ca iti pasa de performanta voastra si ca esti capabila oricand sa faci fata provocarilor. Cine ar renunta la un angajat ca tine?

In situatia in care superiorul tau este o persoana insuportabila, alaturi de care lucrezi cu dificultate, poti incepe discret cautarile unei noi slujbe. Chiar si in situatie de criza economica, se va ivi pana la urma un job pe masura ta.

Adelina Dobrin

Articole recomandate

Ce trebuie sa stii cand iti cauti un loc de munca. 4 sfaturi ca sa devii o candidata ideala Ce trebuie sa stii cand iti cauti un loc de munca. 4 sfaturi ca sa devii o candidata ideala
Candidatii ideali sunt intotdeauna proactivi. E foarte important sa tii minte aceasta regula atunci cand cauti un loc de munca. Companiile apreciaza candidatii motivati, care stiu sa depuna eforturi pentru a-si atinge scopurile. Trebuie sa stii sa proiectezi aceasta imagine in ochii angajatorului;
De ce a crescut exponential numarul spatiilor de lucru destinate doar femeilor De ce a crescut exponential numarul spatiilor de lucru destinate doar femeilor
In ultimii ani, tot mai multe persoane au renuntat la joburile traditionale, cu program fix, la birou, pe munca remote, de acasa sau din spatii special amenajate pentru freelanceri. Atractivitatea unui job flexibil, care le permite sa nu isi neglijeze nici viata personala, a devenit tot mai mare,
Ce trebuie sa stie o antreprenoare despre promovarea afacerii sale in mediul online Ce trebuie sa stie o antreprenoare despre promovarea afacerii sale in mediul online
Intr-o competitie acerba in mediul online, este nevoie de o strategie bine gandita pentru a te promova, pentru iesi in fata cu brandul si produsele tale. Fie ca ai produse/servicii foarte calitative, sau preturi mai mici fata de competitie, este greu sa te detasezi. Care sunt metodele de promovare
Cadourile, pentru femei de succes Cadourile, pentru femei de succes
Cadourile sunt cel mai simplu si mai frumos mod de a face o femeie sa se simta fericita. Craciunul este sarbatoarea pe care majoritatea femeilor o asteapta cu nerabdare. Stiu ca vor fi rasfatate cu aceasta ocazie atat de familie, cat si de reprezentantii firmei la care lucreaza. Un cos de Craciun
Alege si comanda online produse de birotica si papetarie Zenon! Alege si comanda online produse de birotica si papetarie Zenon!
Avem o experienta foarte bogata pe piata de birotica si papetarie din Romania, iar principalul nostru obiectiv este multumirea clientilor care isi doresc un mediu de lucru bine organizat si modern. Pe Zenon.ro sunteti la un click distanta de produsele de birotrica si papetarie dorite. Plicuri -

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

Ele.ro iti recomanda