Skip to article

Comunicarea: cheia eficientei personale si profesionale

Comunicarea: cheia eficientei personale si profesionale
Vi s-a intamplat vreodata sa stabiliti un loc de intalnire cu cineva si sa descoperiti ca fiecare dintre voi se gaseste in alta locatie? V-ati intrebat de ce un mesaj are intelesuri diferite in functie de interlocutor? De ce nu putem transmite exact informatia pe care dorim o sa impartasim celorlati?

Desi pare simplu, si credem ca stim sa comunicam, sunt momente in care constientizam faptul ca a comunica in mod real este un proces complex, ce implica un schimb eficient de informatie. Exista mai multe tipuri de comunicare: comunicarea orala, nonverbala, scrisa.

Insa, ce e de fapt comunicarea? Comunicarea se defineste ca transfer de informatii de la un emitent (expeditor) la un primilor (destinatar), astfel incat ambii sa inteleaga in acelasi fel mesajul.

Prin comunicare, omul modern se analizeaza pe sine, ii analizeaza pe cei cu care se afla in interactiune si - in ultima instanta - poate gasi un mod propriu de investigare a lumii care-l inconjoara.

Totusi, comunicarea eficienta este conditionata de intelegerea comuna a mesajului, iar acest lucru este valabil in orice organizatie din care veti face parte.

Comunicarea orala este principala forma de comunicare. Intr-o organizatie circa 75% din schimbul de informatii se realizeaza oral. Desi e cel mai des folosita, aici apar si cele mai multe distorsiuni. Pentru a fi sigur ca mesajul pe care l-ati transmis a fost bine inteles, cereti feedback de la interlocutor sau puneti intrebari de verificare.

Stiati ca:
75% dintr-o zi de munca vorbim si ascultam;
75% din ceea ce auzim, auzim imprecis;
75% din ce auzim cu acuratete, uitam in urmatoarele trei saptamani?

Comunicarea in scris este potrivita pentru transmiterea informatiilor de interes general, a mesajelor oficiale, a mesajelor ce vizeaza un numar mare de oameni si, de cele mai multe ori, informatia nu trebuie sa ajunga urgent la interlocutor.

Ca si in cazul comunicarii orale, mesajul scris trebuie sa fie adecvat, adaptat la caracteristicile cititorilor, astfel sporind sansele ca el sa fie perceput ca atare.

Comunicarea nonverbala este a treia forma prin care puteti transmite mesaje.
Eficacitatea sa implica faptul ca a comunica inseamna ceva complex, cu mult mai mult decat a selecta cuvintele potrvite. O definitie clasica, se refera la comunicarea non-verbala ca fiind o modalitate de a transmite informatii, sentimente, idei prin intermediul expresiilor faciale si corporale, a gesturilor, artefactelor (haine, bijuterii, stilul parului, tatuaje) si a paralimbajului (tonul, timbrul si volumul vocii).

Daca vreti sa va imbunatatiti abilitatile de comunicare, Vision Consulting va asteapta la un curs open de 2 zile, unde puteti invata multe despre comunicarea eficienta atat la locul de munca cat si in familie.

Comunicarea: cheia eficientei personale si profesionale

Articole recomandate

Fa si tu o multime de bani din videochat non-adult in Iasi la Heylux! Fa si tu o multime de bani din videochat non-adult in Iasi la Heylux!
Banii sunt mai importanți ca oricând. Mai ales în perioada asta, plină de necunoscute. Când multe joburi dispar sau sunt prost plătite, videochatul în Iași e o opțiune serioasă pentru tine. Oricâte probleme ar fi peste tot, domeniul ăsta
Art Studio Bucuresti - descopera independenta financiara Art Studio Bucuresti - descopera independenta financiara
Despre Art Studio Art Studio Bucuresti iti ofera mai mult decat un loc de munca intr-un studio videochat profesionist. Este locul care iti poate oferi siguranta financiara, stabilitate si confort, totul conform cu legile impuse pe piata muncii. Jobul de model de videochat la Art Studio imbina
Antreprenoriat feminin in Romania Antreprenoriat feminin in Romania
Anul 2020 este unul care va rămâne în istorie – pandemia a afectat viețile tuturor, atât cele personale, cât și cele profesionale și a lăsat o ampremntă grea și asupra economiei naționale, dar și celei globale. Nici pentru
Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti? Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti?
Una dintre cele mai mari probleme pentru un model aflat la început de carieră este identificarea celor mai bune oferte de angajări videochat . La o simplă căutare în anunțurile din site-urile de joburi vei descoperi sute de oferte, care mai de care mai tentante,
Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau
Orice bucătărie de restaurant include 5 zone distincte: depozitare, spălat, pregătire, gătit, servit. Însă ceea ce dictează modul în care vei aranja aceste zone este meniul restaurantului tău. În funcție de acesta se așează totul