Skip to article

Comunicarea: cheia eficientei personale si profesionale

Vi s-a intamplat vreodata sa stabiliti un loc de intalnire cu cineva si sa descoperiti ca fiecare dintre voi se gaseste in alta locatie? V-ati intrebat de ce un mesaj are intelesuri diferite in functie de interlocutor? De ce nu putem transmite exact informatia pe care dorim o sa impartasim celorlati?

Desi pare simplu, si credem ca stim sa comunicam, sunt momente in care constientizam faptul ca a comunica in mod real este un proces complex, ce implica un schimb eficient de informatie. Exista mai multe tipuri de comunicare: comunicarea orala, nonverbala, scrisa.

Insa, ce e de fapt comunicarea? Comunicarea se defineste ca transfer de informatii de la un emitent (expeditor) la un primilor (destinatar), astfel incat ambii sa inteleaga in acelasi fel mesajul.

Prin comunicare, omul modern se analizeaza pe sine, ii analizeaza pe cei cu care se afla in interactiune si - in ultima instanta - poate gasi un mod propriu de investigare a lumii care-l inconjoara.

Totusi, comunicarea eficienta este conditionata de intelegerea comuna a mesajului, iar acest lucru este valabil in orice organizatie din care veti face parte.

Comunicarea orala este principala forma de comunicare. Intr-o organizatie circa 75% din schimbul de informatii se realizeaza oral. Desi e cel mai des folosita, aici apar si cele mai multe distorsiuni. Pentru a fi sigur ca mesajul pe care l-ati transmis a fost bine inteles, cereti feedback de la interlocutor sau puneti intrebari de verificare.

Stiati ca:
75% dintr-o zi de munca vorbim si ascultam;
75% din ceea ce auzim, auzim imprecis;
75% din ce auzim cu acuratete, uitam in urmatoarele trei saptamani?

Comunicarea in scris este potrivita pentru transmiterea informatiilor de interes general, a mesajelor oficiale, a mesajelor ce vizeaza un numar mare de oameni si, de cele mai multe ori, informatia nu trebuie sa ajunga urgent la interlocutor.

Ca si in cazul comunicarii orale, mesajul scris trebuie sa fie adecvat, adaptat la caracteristicile cititorilor, astfel sporind sansele ca el sa fie perceput ca atare.

Comunicarea nonverbala este a treia forma prin care puteti transmite mesaje.
Eficacitatea sa implica faptul ca a comunica inseamna ceva complex, cu mult mai mult decat a selecta cuvintele potrvite. O definitie clasica, se refera la comunicarea non-verbala ca fiind o modalitate de a transmite informatii, sentimente, idei prin intermediul expresiilor faciale si corporale, a gesturilor, artefactelor (haine, bijuterii, stilul parului, tatuaje) si a paralimbajului (tonul, timbrul si volumul vocii).

Daca vreti sa va imbunatatiti abilitatile de comunicare, Vision Consulting va asteapta la un curs open de 2 zile, unde puteti invata multe despre comunicarea eficienta atat la locul de munca cat si in familie.

Comunicarea: cheia eficientei personale si profesionale

Articole recomandate

Cauti un job bine platit? Un studio de videochat din Bucuresti face angajari! Cauti un job bine platit? Un studio de videochat din Bucuresti face angajari!
Astazi, e din ce in ce mai greu sa gasesti un job care sa ti se potriveasca perfect. Multe dintre locurile de munca de pe piata fie nu iti ofera satisfactia financiara, fie nu au un program stabil, aspect care iti poate influenta negativ viata personala. Tocmai de aceea, ideea de a lucra intr-un
Ce documente iti sunt necesare pentru un credit pe firma, fara garantii? Ce documente iti sunt necesare pentru un credit pe firma, fara garantii?
Una dintre condițiile esențiale pentru dezvoltarea afacerii tale este găsirea soluțiilor potrivite de finanțare. Fie că vorbim despre finanțarea firmelor mici, aflate la început – sau cele care își doresc să se dezvolte sau despre
Cum inveti eficient pentru BAC Cum inveti eficient pentru BAC
Bacalaureatul este probabil una dintre cele mai solicitante probe pe care elevii o au de dat. Si cu toate ca atesta insusirea cunostintelor predate in scoala, pentru cei mai multi, Bacalaureatul este un examen extrem de dificil. Daca speri sa obtii rezultate incredibile la examenul maturitatii si
Povestea femeii din spatele unui business de 400 mil euro Povestea femeii din spatele unui business de 400 mil euro
In anul 1993, Elena Kovacs, pe atunci o tanara economista proaspat iesita de pe bancile facultatii, primeste o oferta pe cat de extravaganta, pe atat de tentanta. Un antreprenor sas, pe nume Juergen Schunn, proaspat intors in Romania, dupa 11 ani petrecuti in Germania, ii propune sa preia fraiele
ELITE Business Women, cea mai mare companie de antreprenoriat feminin din Romania va invita la Gala - Women On Top Extreme ELITE Business Women, cea mai mare companie de antreprenoriat feminin din Romania va invita la Gala - Women On Top Extreme
Bucureşti, 15 aprilie Gala Women on Top Extreme reprezintă un eveniment inedit care se va desfăşura la Bucureşti, în data de 16 Mai, la Club Diamon. Acesta îşi propune să descopere şi să promoveze poveşti şi caractere feminine, care
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda