Skip to article

Comunicarea: cheia eficientei personale si profesionale

Comunicarea: cheia eficientei personale si profesionale
Vi s-a intamplat vreodata sa stabiliti un loc de intalnire cu cineva si sa descoperiti ca fiecare dintre voi se gaseste in alta locatie? V-ati intrebat de ce un mesaj are intelesuri diferite in functie de interlocutor? De ce nu putem transmite exact informatia pe care dorim o sa impartasim celorlati?

Desi pare simplu, si credem ca stim sa comunicam, sunt momente in care constientizam faptul ca a comunica in mod real este un proces complex, ce implica un schimb eficient de informatie. Exista mai multe tipuri de comunicare: comunicarea orala, nonverbala, scrisa.

Insa, ce e de fapt comunicarea? Comunicarea se defineste ca transfer de informatii de la un emitent (expeditor) la un primilor (destinatar), astfel incat ambii sa inteleaga in acelasi fel mesajul.

Prin comunicare, omul modern se analizeaza pe sine, ii analizeaza pe cei cu care se afla in interactiune si - in ultima instanta - poate gasi un mod propriu de investigare a lumii care-l inconjoara.

Totusi, comunicarea eficienta este conditionata de intelegerea comuna a mesajului, iar acest lucru este valabil in orice organizatie din care veti face parte.

Comunicarea orala este principala forma de comunicare. Intr-o organizatie circa 75% din schimbul de informatii se realizeaza oral. Desi e cel mai des folosita, aici apar si cele mai multe distorsiuni. Pentru a fi sigur ca mesajul pe care l-ati transmis a fost bine inteles, cereti feedback de la interlocutor sau puneti intrebari de verificare.

Stiati ca:
75% dintr-o zi de munca vorbim si ascultam;
75% din ceea ce auzim, auzim imprecis;
75% din ce auzim cu acuratete, uitam in urmatoarele trei saptamani?

Comunicarea in scris este potrivita pentru transmiterea informatiilor de interes general, a mesajelor oficiale, a mesajelor ce vizeaza un numar mare de oameni si, de cele mai multe ori, informatia nu trebuie sa ajunga urgent la interlocutor.

Ca si in cazul comunicarii orale, mesajul scris trebuie sa fie adecvat, adaptat la caracteristicile cititorilor, astfel sporind sansele ca el sa fie perceput ca atare.

Comunicarea nonverbala este a treia forma prin care puteti transmite mesaje.
Eficacitatea sa implica faptul ca a comunica inseamna ceva complex, cu mult mai mult decat a selecta cuvintele potrvite. O definitie clasica, se refera la comunicarea non-verbala ca fiind o modalitate de a transmite informatii, sentimente, idei prin intermediul expresiilor faciale si corporale, a gesturilor, artefactelor (haine, bijuterii, stilul parului, tatuaje) si a paralimbajului (tonul, timbrul si volumul vocii).

Daca vreti sa va imbunatatiti abilitatile de comunicare, Vision Consulting va asteapta la un curs open de 2 zile, unde puteti invata multe despre comunicarea eficienta atat la locul de munca cat si in familie.

Comunicarea: cheia eficientei personale si profesionale

Articole recomandate

De ce videochatul nu a fost afectat de pandemie? De ce videochatul nu a fost afectat de pandemie?
De ce este videochatul o meserie cautata pe vreme de pandemie? Desi pare surprinzator, exista si industrii care nu au fost deloc afectate de pandemie. In contextul prabusirii economice, industria videochatului este una dintre cele care nu au avut de suferit. Persoanele care activeaza in acest
Bune practici pentru crearea unui mediu de lucru Euromaster atractiv Bune practici pentru crearea unui mediu de lucru Euromaster atractiv
Atunci cand incepi sa lucrezi pentru un angajator nou, cu siguranta iti doresti sa ai parte de o experienta care sa te ajute sa te dezvolti din punct de vedere profesional. Vrei sa pui in aplicare si sa iti dezvolti abilitatile actuale, dar si sa deprinzi altele noi. Totodata, iti doresti sa ai
De ce este necesar un aparat profesional pentru cafea intr-un birou? De ce este necesar un aparat profesional pentru cafea intr-un birou?
Cafeaua reprezintă ceasul deșteptător pentru mulți dintre noi. O gură de cafea și ne umplem instant de multă energie și nu este de mirare: cofeina își face mereu treaba. Studiile privind consumul de cafea în mediul business în România
Cum iti dai seama ca o oferta de angajare in videochat in Bucuresti este cu adevarat profesionista? Cum iti dai seama ca o oferta de angajare in videochat in Bucuresti este cu adevarat profesionista?
Daca alegi studioul potrivit, cariera de videochat in Bucuresti iti poate aduce numeroase satisfactii. Cum reusesti insa sa faci diferenta intre diferitele oferte de angajare? Ce diferentiaza o companie serioasa de una care nu merita increderea ta? Iata cateva elemente de care e bine sa tii cont!
Joburile care iti ofera cazare gratuita in Bucuresti Joburile care iti ofera cazare gratuita in Bucuresti
Începutul este mereu greu, dar nimeni nu se așteptă să fie atât de greu pentru un tânăr să locuiască singur în capitala României. Deși țara noastră nu este una dintre cele mai scumpe țări din Europa, salariile pentru un