Skip to article

Cultura organizationala intr-o cariera constructiva

Cultura organizationala intr-o cariera constructiva
In ultima vreme auzim tot mai des de aceasta cultura organizationala.

La locul de munca au inceput sa se faca teste iar rezultatul lor este cel pe care trebuie sa il urmam ca sa ne dezvoltam compania sau firma pe care o conducem sau in care lucram.

Nimic nu se mai face "dupa urche" sau dupa "planul cincinal" de alta data. Si acesta este un plan dar care presupune alte obiective si alte moduri prin care putem realiza telurile indraznete pe care ni le-am propus.

Cultura organizationala este necesara atunci cand angajatii incep sa fie competitivi intre ei si sa nu isi mai urmareasca sarcinile de lucru. Aceste tipuri de comportament genereaza conflicte la locul de munca, la nivel individual la stres iar la nivel de organizatie duce la disolutie, la impartirea in grupuri de interese, la polarizare.

In urma studiilor de piata si cercetarilor intese s-a observat ca si companiile romanesti au tendinta de a iesi din conventional, de a lasa regulie de-o parte si de a evolua spre calitate, spre mai bine prin creativitate.

Acest lucru se pare ca s-a putut realiza prin faptul ca angajatii au inceput sa stie ceea ce isi doresc de la locul de munca, pentru ca au inceput sa fie din ce in ce mai bine pregatiti si se axeaza pe calitate si nu cantitate, pentru ca realizeaza ca este si in beneficiul lor sa isi duca la capat bine o sarcina, pentru ca isi doresc sa se afirme.

Cultura organizationala este formata din:
- modul in care este organizata munca
- modul in care autoritatea este exercitata si distribuita
- modalitatea de recompensare a muncii
- valorile considerate esentiale: planificarea, inovatia, corectitudinea, etc
- cata libertate este acordata pentru a-ti spune parerile si asuma riscuri
- reguli si asteptari privind imbracamintea, relatiile informale
- importanta acordata procedurilor, rezultatelor individuale sau in echipa.

Cultura organizationala este de mai multe tipuri, insa in companiile din Romania cea de tip constructiv este predominanta. Acest stil se dezvolta in raport cu sarcina dar si cu relatiile dintre angajati.

Atitudinea angajatilor este cea de a dobori obstacole, de a coopera cu ceilalti, de a fii cat mai eficienti pentru binele lor si pentru binele companiei. Acest stil reprezinta dorinta oamenilor catre un viitor mai bun, catre calitate si performanta.

Iata care sunt culturile organizationale de tip constructiv:

Cultura bazata de rezultate. Acest tip de cultura este unul in care angajatii care isi ating propriile obiective sunt valorizati. Angajatii sunt cei care isi stabilesc teluri indraznete dar carora le pot face fata, si pentru atingerea lor ei isi stabilesc planuri.

Ei lucreaza cu mult entuziasm la atingerea performantelor iar rezultatul este pe masura. Acest tip de organizatii sunt cele care au rezultate eficace , problemele sunt rezolvate intr-un mod corespunzator iar serviciul cu clientii este unul extraordinar.

Cultura bazata pe autodezvoltare. "Calitate si nu cantitate" este motoul acestui tip de organizatii. Se va pune mare accent pe creativitate si pe dezvoltare individuala, pe indeplinirea sarcinilor si pe desfasurarea activitatilor noi.

Acest tip de organizatie poate parea greu de controlat, acestea au avantajul de a fi mereu inovative, ele ofera produse noi si inedite, de buna calitate, iar angajatii sunt pe masura asteptarilor. In acest tip de organizatie angajatii au marea sansa de a se remarca prin rezultatele lor creative.

Cultura de tip umanist-incurajator. Acest tip de organizatii se bazeaza foarte mult pe individ si sunt conduse de cele mai multe ori participativ. Angajatii ofera sprijin, sunt constructivi si au relatii foarte stranse intre ei. Acest tip de cultura functioneaza prin satisfactia si devotamentul angajatilor, lucruri ce duc la performanta.

Cultura de tip afiliere. Acest tip de cultura organizationala incurajeaza foarte mult relatiile de prietenie intre angajati. Ei considera ca un astfel de mediu deschis, cald si sensibil poate oferi satisfactie si motivatie angajatilor.

Si da, acest tip de cultura se pare ca are rezultate foarte bune datorita comunicarii deschise, cooperarii si coordonarii eficiente a activitatilor. Angajatii nu se considera angajati ci membri loiali ai grupului din care fac parte.

Articole recomandate

Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti? Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti?
Una dintre cele mai mari probleme pentru un model aflat la început de carieră este identificarea celor mai bune oferte de angajări videochat . La o simplă căutare în anunțurile din site-urile de joburi vei descoperi sute de oferte, care mai de care mai tentante,
Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau
Orice bucătărie de restaurant include 5 zone distincte: depozitare, spălat, pregătire, gătit, servit. Însă ceea ce dictează modul în care vei aranja aceste zone este meniul restaurantului tău. În funcție de acesta se așează totul
Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie
Luam parte impreuna la acelasi scenariu, dar adevarul este ca fiecare simtim starea actuala si o intepretam, intr-un mod diferit. Unii mai afectati decat ceilalti, altii mai increzatori in fortele proprii, mai hotarati ca niciodata de a creste si a evolua. Indiferent in care dintre situatii ne
Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala
Știai că unul dintre primii programatori din lume a fost o femeie? Numele ei era Ada Lovelace, o matematiciană britanică din secolul 19 care a fost prima dintre oamenii de știință care a identificat potențialul de aplicabilitate a capacităților
Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica
Pentru copii, facem orice! Aceasta este deviza pe care o urmeaza parintii cand vine vorba despre cresterea copiilor lor. Ca urmare a experientei propriilor copii vizavi de serviciile stomatologice, Ane Mary Popescu a fondat clinicile stomatologice KopfZeit in urma cu 8 ani, alaturi de sotul sau,