Skip to article

Cultura organizationala intr-o cariera constructiva

Cultura organizationala intr-o cariera constructiva
In ultima vreme auzim tot mai des de aceasta cultura organizationala.

La locul de munca au inceput sa se faca teste iar rezultatul lor este cel pe care trebuie sa il urmam ca sa ne dezvoltam compania sau firma pe care o conducem sau in care lucram.

Nimic nu se mai face "dupa urche" sau dupa "planul cincinal" de alta data. Si acesta este un plan dar care presupune alte obiective si alte moduri prin care putem realiza telurile indraznete pe care ni le-am propus.

Cultura organizationala este necesara atunci cand angajatii incep sa fie competitivi intre ei si sa nu isi mai urmareasca sarcinile de lucru. Aceste tipuri de comportament genereaza conflicte la locul de munca, la nivel individual la stres iar la nivel de organizatie duce la disolutie, la impartirea in grupuri de interese, la polarizare.

In urma studiilor de piata si cercetarilor intese s-a observat ca si companiile romanesti au tendinta de a iesi din conventional, de a lasa regulie de-o parte si de a evolua spre calitate, spre mai bine prin creativitate.

Acest lucru se pare ca s-a putut realiza prin faptul ca angajatii au inceput sa stie ceea ce isi doresc de la locul de munca, pentru ca au inceput sa fie din ce in ce mai bine pregatiti si se axeaza pe calitate si nu cantitate, pentru ca realizeaza ca este si in beneficiul lor sa isi duca la capat bine o sarcina, pentru ca isi doresc sa se afirme.

Cultura organizationala este formata din:
- modul in care este organizata munca
- modul in care autoritatea este exercitata si distribuita
- modalitatea de recompensare a muncii
- valorile considerate esentiale: planificarea, inovatia, corectitudinea, etc
- cata libertate este acordata pentru a-ti spune parerile si asuma riscuri
- reguli si asteptari privind imbracamintea, relatiile informale
- importanta acordata procedurilor, rezultatelor individuale sau in echipa.

Cultura organizationala este de mai multe tipuri, insa in companiile din Romania cea de tip constructiv este predominanta. Acest stil se dezvolta in raport cu sarcina dar si cu relatiile dintre angajati.

Atitudinea angajatilor este cea de a dobori obstacole, de a coopera cu ceilalti, de a fii cat mai eficienti pentru binele lor si pentru binele companiei. Acest stil reprezinta dorinta oamenilor catre un viitor mai bun, catre calitate si performanta.

Iata care sunt culturile organizationale de tip constructiv:

Cultura bazata de rezultate. Acest tip de cultura este unul in care angajatii care isi ating propriile obiective sunt valorizati. Angajatii sunt cei care isi stabilesc teluri indraznete dar carora le pot face fata, si pentru atingerea lor ei isi stabilesc planuri.

Ei lucreaza cu mult entuziasm la atingerea performantelor iar rezultatul este pe masura. Acest tip de organizatii sunt cele care au rezultate eficace , problemele sunt rezolvate intr-un mod corespunzator iar serviciul cu clientii este unul extraordinar.

Cultura bazata pe autodezvoltare. "Calitate si nu cantitate" este motoul acestui tip de organizatii. Se va pune mare accent pe creativitate si pe dezvoltare individuala, pe indeplinirea sarcinilor si pe desfasurarea activitatilor noi.

Acest tip de organizatie poate parea greu de controlat, acestea au avantajul de a fi mereu inovative, ele ofera produse noi si inedite, de buna calitate, iar angajatii sunt pe masura asteptarilor. In acest tip de organizatie angajatii au marea sansa de a se remarca prin rezultatele lor creative.

Cultura de tip umanist-incurajator. Acest tip de organizatii se bazeaza foarte mult pe individ si sunt conduse de cele mai multe ori participativ. Angajatii ofera sprijin, sunt constructivi si au relatii foarte stranse intre ei. Acest tip de cultura functioneaza prin satisfactia si devotamentul angajatilor, lucruri ce duc la performanta.

Cultura de tip afiliere. Acest tip de cultura organizationala incurajeaza foarte mult relatiile de prietenie intre angajati. Ei considera ca un astfel de mediu deschis, cald si sensibil poate oferi satisfactie si motivatie angajatilor.

Si da, acest tip de cultura se pare ca are rezultate foarte bune datorita comunicarii deschise, cooperarii si coordonarii eficiente a activitatilor. Angajatii nu se considera angajati ci membri loiali ai grupului din care fac parte.

Articole recomandate

Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL
Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe societati cu raspundere limitata, potrivit unui act normativ privind modificarea Legii societatilor. Legea adoptata de Parlament in decembrie 2019 vizeaza anularea interdictiei de a fi actionar unic in mai multe societati cu raspundere limitata sau
Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante! Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante!
Tot mai multe persoane caută opțiuni prin care să poată avea independență financiară și în același timp să poată să stăpânească exclusiv modul în care își manageriază timpul, astfel încât
Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020 Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020
Elite Business Women (https://ebw.business), cel mai mare club de afaceri românesc dedicat femeilor antreprenor din România, cu prezentă internațională, invită femeile de afaceri să participe la o nouă întrunire, prima din acest an – Elite Meetup:
Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare
Un job nou inseamna o noua etapa in viata ta! Probabil ca esti incantata de schimbarea aparuta si de oportunitatile pe care aceasta le aduce. Daca te afli in situatia de a schimba locul de munca, exista cateva aspecte la care sa fii atenta. Dincolo de faptul ca urmeaza sa te adaptezi noului birou
3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public 3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public
Vorbitul in public este printre cel mai des intalnite temeri ale oamenilor. Iar daca ne gandim la faptul ca noi relationam zilnic cu alte persoane si discutam mereu cu oamenii, aceasta temere pare relativ usor de depasit. Ei bine, pentru unii oameni nu este chiar atat de usor. Insa solutii exista