Skip to article

Cum ar trebui sa fie un agent de vanzari?

Cum ar trebui sa fie un agent de vanzari?
Foarte multe societati si-au pus aceasta intrebare.

Au fost create strategii, politici si tehnici de vanzare pentru a se dezvolta cat mai mult. Unele dintre acestea au fost cu adevarat revolutionare.
.

De-a lungul timpului, fiind implicat in strategiile de vanzare ale mai multor societati si companii, am deprins "tehnica" de a vinde.

Dupa parerea mea toate strategiile au aplicabilitate si pot fi adaptate. Esential este sa poti contura strategia atat pe agentii de vanzari, cat si pe nevoile clientilor.

In actul de vanzare trebuie luate in considerare absolut toate resursele existente. Insa, consider ca cea mai de pret resursa este cea umana, agentul de vanzari. Un agent de vanzari trebuie sa fie bine pregatit, instruit si sa posede acele "artefacte" primordiale unei vanzari.

Avand in vedere ca exista un "ocean de oportunitati", consider ca un agent de vanzari trebuie sa se comporte ca un rechin. Un rechin in sensul pozitiv al cuvantului, cu toate calitatile acestuia.

Pornind de la aceasta idee, am creionat un profil al agentului de vanzari si l-am denumit profilul SHARK.

SHARK reprezinta o prescurtare de la calitatile principale pe care ar trebui sa le aiba un agent de vanzari:

S - sigur;
H - har;
A - activ;
R - rapid;
K - corect
.

Siguranta (S) este data de pregatirea agentului de vanzari, de informarea continua si de cunoastintele acestuia despre ceea ce face in domeniul in care activeaza.

Calitatea naturala, harul (H), este data de talentul si vocatia fiecarui agent in parte. Nu poti fi un agent de succes daca nu ai inclinatii spre domeniul vanzarilor, daca nu iti place ceea ce faci.

Un agent capabil este un agent activ (A), care se afla intr-o continua cautare de noi clienti, de noi oportunitati si de noi informatii.

In momentul in care detecteaza posibilitatea unei noi vanzari sau unei noi piete de desfacere, miscarea agentului trebuie sa fie una rapida (R). Este foarte important ca un agent de vanzari sa poata lua decizii rapide si bune.

Respectul clientului se capata in primul rand daca esti corect (K), daca fata de el ai avut o atitudine onesta si profesionista, daca ai explicat bine care sunt termenii si conditiile parteneriatului.

Toate aceste calitati sunt interdependente si trebuie sa actioneze ca un tot unitar. Nu poti deveni un profesionist in a vinde, daca nu ai grija ca toate cele cinci calitati care alcatuiesc profilul SHARK sa fie dezvoltate in egala masura.

De asemenea, profilul SHARK, pe langa aceste calitati, face referire si la atitudinea pe care trebuie sa o aiba un agent in fata clientilor: o atitudine serioasa, dar in acelasi timp placuta, profesionista, sigura si respectabila.

Precum un SHARK, agentul de vanzari trebuie sa aiba o mobilitate crescuta in piata si sa-si cunoasca bine "apele" prin care activeaza; sa adune cat mai multe informatii, sa "miroase" posibilitatea unei oportunitati si sa gaseasca repede acea oportunitate identificata.

Agentul de vanzari trebuie sa aiba eleganta unui SHARK, o tinuta corespunzatoare, un para-verbal si non-verbal pe masura.

Acestea sunt elementele si calitatile, pe care consider ca ar trebui sa le detina un agent de vanzari pentru a-si putea desfasura activitatea de promovare si vanzare in domeniul in care activeaza.



">Cum ar trebui sa fie un agent de vanzari?



Scris de Catalin Pandelas, Trainer Extreme Training

www.traininguri.ro

Articole recomandate

Studiu: Romanii prefera munca de acasa. Nu mai vor sa se intoarca la birou Studiu: Romanii prefera munca de acasa. Nu mai vor sa se intoarca la birou
Romanii nu mai vor sa se intoarca la munca de la birou. Pefera sa munceasca de acasa, arata un studiu realizat de Reveal Marketing Search.  O treime dintre participantii la studiu au declarat ca participa la cursuri online platite sau gratuite si sunt mai preocupati de dezvoltarea personala
6 din zece angajatori verifica profilurile de social media ale candidatilor 6 din zece angajatori verifica profilurile de social media ale candidatilor
Mare atentie la ce postezi pe retelele de socializare daca esti in cautarea unui job! Potrivit celui mai recent studiu, 6 din zece angajatori verifică profilurile de social media, iar aproape patru din zece ţin cont inclusiv de acest criteriu în decizia de recrutare. Reputaţia
5 motive sa alegi imprimante inkjet Brother 5 motive sa alegi imprimante inkjet Brother
Imprimantele inkjet Brother sunt apreciate în rândul consumatorilor care doresc soluții eficiente, randament crescut şi investiții pe termen lung. Fie că vorbim de imprimante, fie că vorbim de sisteme all în one, toate echipamentele de bucură de
Fa si tu o multime de bani din videochat non-adult in Iasi la Heylux! Fa si tu o multime de bani din videochat non-adult in Iasi la Heylux!
Banii sunt mai importanți ca oricând. Mai ales în perioada asta, plină de necunoscute. Când multe joburi dispar sau sunt prost plătite, videochatul în Iași e o opțiune serioasă pentru tine. Oricâte probleme ar fi peste tot, domeniul ăsta
Art Studio Bucuresti - descopera independenta financiara Art Studio Bucuresti - descopera independenta financiara
Despre Art Studio Art Studio Bucuresti iti ofera mai mult decat un loc de munca intr-un studio videochat profesionist. Este locul care iti poate oferi siguranta financiara, stabilitate si confort, totul conform cu legile impuse pe piata muncii. Jobul de model de videochat la Art Studio imbina