Skip to article

Cum poti sa-ti schimbi viata in doar jumatate de an

Cum poti sa-ti schimbi viata in doar jumatate de an Sursa foto: Holly Mandarich Unsplash
Doua clisee circula prin lume: nimanui nu-i plac schimbarile si oamenii nu isi schimba caracterul niciodata. Primul este partial adevarat, dupa cum arata psihologii si expertii in leadership - manifestam, cu totii, o rezistenta la schimbare "> rezistenta la schimbare. Al doilea vine din filmele americane - „people don’t change” (oamenii nu se schimba niciodata) si este o fraza mult prea mult auzita.

Si totusi, studiile "> studiile ne arata ca lucrurile nu stau chiar asa. O echipa de psihologi de la Harvard si alte universitati a demonstrat in urma cu cativa ani ca, fie ca ne dorim sau nu schimbari majore in vietile noastre, ele se intampla oricum natural. Cei mai multi respondenti la studiu au fost uimiti sa vada cat de mult si-au schimbat planurile, preferintele si atitudinile in decurs de 10 ani, comparativ cu schimbarile pe care se asteptau sa le traiasca.

Exista insa si o alta situatie, prin care am trecut toate, in diferite etape ale vietii noastre: momentele in care iti doresti intens sa faci schimbari radicale si esti pregatita sa faci eforturi in acest sens. Asta se intampla atunci cand acumulezi frustrare si nemultumiri, firesti de-a lungul oricarei existente, dar dorinta de schimbare apare si ca o faza normala intr-un ciclu de experiente. Uneori, este necesar sa „rupi” ritmul si sa spargi tiparele in care traiai pana atunci.

Tot psihologii ne spun ca, daca vrem sa invingem rezistenta la schimbare si sa obtinem efecte de durata atunci cand ne dorim sa ne transformam viata, trebuie sa adoptam strategia pasilor mici. In cateva saptamani sau luni, vei constata ca noi obiceiuri, mai sanatoase, se vor fi instalat deja.

Iata 7 lucruri simple pe care le poti face ca sa iti schimbi complet viata, in mai putin de o jumatate de an:

1. Nu incerca sa scapi peste noapte de anumite obiceiuri, cum este fumatul. Creierul va respinge schimbarile bruste, asa ca o solutie este sa gasesti alternative creative, fara sa faci insa compromisuri. De exemplu, poti renunta la tigarile clasice, pe care le inlocuiesti cu IQOS "> IQOS - noua tehnologie creata pentru fumatori, cu beneficii pe care le vei aprecia: scapi de mirosul greu al hainelor, de scrum, de fum si de substantele care rezulta in urma arderii.

2. Invata de la japonezi, care se despart usor de trecut si de obiectele inutile si reorganizeaza spatiul din locuinta. Nu trebuie sa faci totul intr-o singura zi, ci incepe cu pasi marunti, dar siguri: pregateste cutiile, fa o lista cu tot ce nu iti mai foloseste si nu te sfii sa arunci, reciclezi sau donezi.

3. Daca tot am ajuns la capitolul liste, creeaza una noua, in care notezi toate lucrurile - obiecte, atitudini, relatii - pe care le consideri nocive si pe care le tolerezi de prea multa vreme. Te va ajuta sa iti evaluezi mai bine optiunile si sa iei decizii in favoarea ta.

4. Alege o lecturacare cere efort si concentrare, fie ca este vorba despre o carte cumparata sau imprumutata, si citeste zilnic cateva pagini, fara sa ai o zi de pauza. Este un bun exercitiu de antrenare a vointei si a puterii de concentrare, care te va ajuta si in alte directii - profesional, sau atunci atunci cand vei dori sa folosesti frecvent abonamentul la sala.

5. Seteaza ceasul sa sune cu cateva minute mai devreme decat de obicei, in fiecare dimineata, timp de 90 de zile si fa un efort sa cobori din pat imediat. Pasul urmator: deschide larg fereastra, bucura-te de razele soarelui de dimineata si incearca cateva miscari lejere de stretching. In cateva saptamani, rutina ta de inceput de zi va fi cu totul alta.

6. Timp de 30 de zile, oriunde ai merge, poarta cu tine un carnetel in care scrii toate ideile spontane si demne de retinut, dar si liste cu ceea ce ai de facut in ziua respectiva. Nu dupa mult timp, vei avea o colectie de idei proaspete, care altfel s-ar fi pierdut si vei avea parte si de o mai buna organizare a timpului tau.

7. Descopera care sunt alimentele pe care le consumi frecvent si care iti saboteaza eforturile de a manca sanatos si elimina-le din dieta in urmatoarele 30 sau 60 de zile.

Printre schimbarile mici, dar cu efecte mari, pe care le poti implementa incepand de astazi, se numara si o reevaluare a relatiilor din viata ta, mici investii in educatie si in dezvoltarea personala si o mai atenta administrare a finantelor personale.

Articole recomandate

Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL
Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe societati cu raspundere limitata, potrivit unui act normativ privind modificarea Legii societatilor. Legea adoptata de Parlament in decembrie 2019 vizeaza anularea interdictiei de a fi actionar unic in mai multe societati cu raspundere limitata sau
Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante! Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante!
Tot mai multe persoane caută opțiuni prin care să poată avea independență financiară și în același timp să poată să stăpânească exclusiv modul în care își manageriază timpul, astfel încât
Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020 Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020
Elite Business Women (https://ebw.business), cel mai mare club de afaceri românesc dedicat femeilor antreprenor din România, cu prezentă internațională, invită femeile de afaceri să participe la o nouă întrunire, prima din acest an – Elite Meetup:
Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare
Un job nou inseamna o noua etapa in viata ta! Probabil ca esti incantata de schimbarea aparuta si de oportunitatile pe care aceasta le aduce. Daca te afli in situatia de a schimba locul de munca, exista cateva aspecte la care sa fii atenta. Dincolo de faptul ca urmeaza sa te adaptezi noului birou
3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public 3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public
Vorbitul in public este printre cel mai des intalnite temeri ale oamenilor. Iar daca ne gandim la faptul ca noi relationam zilnic cu alte persoane si discutam mereu cu oamenii, aceasta temere pare relativ usor de depasit. Ei bine, pentru unii oameni nu este chiar atat de usor. Insa solutii exista