Skip to article

Gestionarea eficienta a timpului

Gestionarea eficienta a timpului
Exista numeroase persoane care intr-un timp record reusesc sa duca la bun sfarsit, cu constiinciozitate, zeci de taskuri.

Si mai exista persoane, la fel de numeroase, care desi au la dispozitie timp berechet, par ca "se impiedica" la fiecare minut de ceva, iar cele cateva taskuri incepute, dar niciodata terminate, le creeaza numai angoase.

Ce ii ajuta pe primii sa fie eficienti si rapizi si ce le lipseste ultimilor sa dea randamentul cerut? Pentru ambele intrebari raspunsul este acelasi: gestionarea eficienta a timpului.

Fiecare activitate cere un anumit timp pentru indeplinirea ei, timp care difera in functie de mai multi factori, cel mai important fiind complexitatea ei.

Reteta unei cariere de succes numara printre ingredientele ei si alocarea corecta de timp pentru fiecare task pe care persoana respectiva il are de indeplinit.

Astfel incat sa iti poti asuma in mod corect si real responsabilitati profesionale, dar sa ai si o viata personala si o sanatate in parametri optimi.

Ne planificam activitatile in functie de prioritati. Insa ce ne facem atunci cand intr-un timp scurt avem de indeplinit mai multe taskuri, toate la fel de importante pentru sfera profesionala in care ne desfasuram activitatea?

Specialistii in resurse umane sustin ca desi nu exista o reteta universal valabila pentru aceste situatii, totusi, in linii mari, se pot trasa cateva directii de optimizare:

Planificare reala
Este normal sa iti doresti sa indeplinesti un task in cel mai scurt timp cu putinta, insa nu cadea in capcana utopiei. Niciodata un email profesional de solicitare a unei intrevederi de afaceri nu iti va lua doar 5 minute sa il redactezi si sa il trimiti.

Asa ca in loc sa scrii un fiasco care te poate costa scump sau sa intarzii peste "planificare", acorda fiecarui task timpul real necesar pentru el.

Vei observa ca in timp acest timp se va scurta iar tu vei deveni mai eficienta. Pentru ca fara sa iti dai seama, ai eliminat din ecuatie un factor care te perturba: stresul intarzierii.

Relaxare suficienta
Da, la prima citire suna exact pe dos. Cum sa te relaxezi cand tie nu iti ajunge timpul sa termini tot ce ai de facut?

Insa gandeste-te putin si vei realiza esenta. Un intelect obosit si in permenenta stresat isi pierde incet-incet eficienta, iar randamentul scade drastic. Acorda-ti 5 minute de relaxare dupa indeplinirea fiecarui task important.

Decongestioneaza-ti mintea de la tot ce tine de birou si relaxeaza-te. Deseori gandul la ceva placut incarca organismul cu energie pentru continuarea activitatii din ziua respectiva.

Articole recomandate

Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti? Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti?
Una dintre cele mai mari probleme pentru un model aflat la început de carieră este identificarea celor mai bune oferte de angajări videochat . La o simplă căutare în anunțurile din site-urile de joburi vei descoperi sute de oferte, care mai de care mai tentante,
Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau
Orice bucătărie de restaurant include 5 zone distincte: depozitare, spălat, pregătire, gătit, servit. Însă ceea ce dictează modul în care vei aranja aceste zone este meniul restaurantului tău. În funcție de acesta se așează totul
Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie
Luam parte impreuna la acelasi scenariu, dar adevarul este ca fiecare simtim starea actuala si o intepretam, intr-un mod diferit. Unii mai afectati decat ceilalti, altii mai increzatori in fortele proprii, mai hotarati ca niciodata de a creste si a evolua. Indiferent in care dintre situatii ne
Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala
Știai că unul dintre primii programatori din lume a fost o femeie? Numele ei era Ada Lovelace, o matematiciană britanică din secolul 19 care a fost prima dintre oamenii de știință care a identificat potențialul de aplicabilitate a capacităților
Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica
Pentru copii, facem orice! Aceasta este deviza pe care o urmeaza parintii cand vine vorba despre cresterea copiilor lor. Ca urmare a experientei propriilor copii vizavi de serviciile stomatologice, Ane Mary Popescu a fondat clinicile stomatologice KopfZeit in urma cu 8 ani, alaturi de sotul sau,