Skip to article

Muncesti eficient de acasa?

Muncesti eficient de acasa?
In ultima vreme foarte multi angajatori au inceput sa priveasca munca de acasa ca pe ceva normal, daca nu chiar ca pe ceva mult mai rentabil decat atunci cand au angajati care lucreaza de la birouri.

Pentru angajati situatia este si ea una avantajoasa, pentru ca nu mai sunt obligati sa mearga in fiecare zi, la o anumita ora, la locul de munca.

Fie pentru ca iti este mai usor sa iti organizezi mai eficient timpul asa, pentru ca poti sa muncesti si sa iti rezolvi din treburile casei, sau pentru ca te afli in concediu post sau pre natal, pentru ca ti se pare mai comod sa stai imbracata in tricou decat sa schimbi in fiecare zi costumele si pantofii cu toc, fie pentru ca ai o problema de sanatate sau pur si simplu asa te simti tu mai comod, preferi pentru toate aceste motive sa muncesti in fata calculatorului tau, pe scaunul tau, din biroul tau, de acasa.

Insa, daca privim acum si din punctul de vedere al angajatorului, o dilema ramane fara raspuns: oare cei care lucreaza de acasa sunt mai eficienti decat cei care lucreaza de la birou?

Raspunsul este cu doua taisuri si depinde in mare masura din ce puncte de vedere privesti situatia:

-Atunci cand te duci la birou stii ca te duci acolo cu un singur scop iar posibilitatea de a fi intrerupta de la munca ta este destul de redusa.

Da, dar nu beneficiezi de confortul de acasa, unde nu ai seful pe cap tau toata ziua si esti libera sa faci ce vrei atata timp cat iti indeplinesti sarcinile.

-Insa munca de acasa are si ea capcanele ei. Daca muncesti de acasa, vei observa mereu ca vei avea inca ceva de facut. Mereu. Ba trebuie sa speli vasele, sa pui rufele la spalat, ba nu mai ai mancare in frigider si trebuie sa te duci sa cumperi etc.

La un moment dat, coplesita, vei considera poate ca este mai mult o povara decat un avantaj sa muncesti de acasa. Oare asa este?

Linisteste-te, nu te panica si nici nu renunta la acest statut. Nu trebuie sa iti pierzi curajul si nici determinarea. Trebuie doar sa it stabilesti niste reguli simple. Si sa le urmezi.

Biroul tau separat de restul casei.
Este necesara crearea unui spatiu in care sa te simti exact ca la birou, in care sa ai numai documentele tale, in care sa ai numai tu acces si in care sa iti organizezi tu tot.

Este important sa faci acest lucru pentru ca nu vei putea sa muncesti eficient atunci cand nu iti vei gasi documentele sau atunci cand iti vei pata hartiile cu suc de rosii.

Organizarea cat mai eficienta a timpului tau.
Ai avantajul ca nimeni nu iti poate impune sa te trezesti la o anumita ora, sau sa te prezinti la birou la ora x, ori sa iei pauza de masa la ora y. Dar nu te culca pe o ureche, invata sa fii desciplinata cu timpul tau in asa fel incat sa duci la bun sfarsit sarcinile pe care le ai de atins. Cu cat stii sa iti organizezi timpul mai bine, cu atat vei stii si sa iti organizezi viata intr-un mod eficient.

Concentreaza-te.
Indeparteaza orice obstacol care te poate distrage de la munca ta. Atunci cand muncesti la birou nu ai lucruri care sa iti distraga atentia, spre deosebire de acasa unde telefonul poate suna in continuu, unde prietenii tai vin in vizita, unde copilul vine de la scoala si cere de mancare.

Important este ca tu sa iti organizezi acel spatiu de munca care te va face sa te simti in acel mediu profesional de la birou si sa te comporti ca atare. Nu permite nimanui sa te intrerupa atunci cand tu lucrezi, altfel nu iti vei mai termina munca la timp.

Muncesti eficient de acasa?

Articole recomandate

Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti? Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti?
Una dintre cele mai mari probleme pentru un model aflat la început de carieră este identificarea celor mai bune oferte de angajări videochat . La o simplă căutare în anunțurile din site-urile de joburi vei descoperi sute de oferte, care mai de care mai tentante,
Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau
Orice bucătărie de restaurant include 5 zone distincte: depozitare, spălat, pregătire, gătit, servit. Însă ceea ce dictează modul în care vei aranja aceste zone este meniul restaurantului tău. În funcție de acesta se așează totul
Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie
Luam parte impreuna la acelasi scenariu, dar adevarul este ca fiecare simtim starea actuala si o intepretam, intr-un mod diferit. Unii mai afectati decat ceilalti, altii mai increzatori in fortele proprii, mai hotarati ca niciodata de a creste si a evolua. Indiferent in care dintre situatii ne
Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala
Știai că unul dintre primii programatori din lume a fost o femeie? Numele ei era Ada Lovelace, o matematiciană britanică din secolul 19 care a fost prima dintre oamenii de știință care a identificat potențialul de aplicabilitate a capacităților
Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica
Pentru copii, facem orice! Aceasta este deviza pe care o urmeaza parintii cand vine vorba despre cresterea copiilor lor. Ca urmare a experientei propriilor copii vizavi de serviciile stomatologice, Ane Mary Popescu a fondat clinicile stomatologice KopfZeit in urma cu 8 ani, alaturi de sotul sau,