Skip to article

Organizarea eficienta a timpului la job

Multi dintre noi pretindem ca zilele noastre nu sunt irosite. Spui ca esti foarte organizat, ca stii unde te indrepti si ceea ce faci. Daca crezi acest lucru, atunci esti in minoritate. Majoritatea oamenilor sunt frustrati in ceea ce priveste o zi neproductiva. Am vrea sa facem cat mai multe intr-o zi.

Ideea de organizare eficienta a timpului exista printre noi de mai mult de 100 de ani. Din pacate acest termen creeaza o impresie falsa la ceea ce o persoana poate sa faca. Timpul nu poate fi condus, este incontrolabil. Numai noi ne putem conduce pe noi insine si utilizarea timpului nostru.

Organizarea eficienta a timpului reprezinta de fapt organizarea eficienta a propriei persoane. Este interesant ca aptitudinile pe care trebuie sa le controlam la altii aunt aptitudinile pe care care trebuie sa le avem noi si anume abilitatea de a planui, a delega, organiza, directiona si controla.

Pentru a-ti organiza timpul eficient la munca este important sa stii ce aspecte din planul personal trebuie imbunatatite. Exista anumiti factori care te fac sa pierzi timpul care trebuiesc indentificati.

Intreruperi - telefon;
Intreruperi - vizitatori personali;
Sedinte;
Sarcini pe care trebuia sa le delegi;
Indecizii;
A actiona cu informatii incomplete;
Legaturile cu membrii echipei;
Criza de management;
Comunicare neclara;
Cunostinte tehnice inadecvate;
Obiective si prioritati neclare;
Lipsa planificarii;
Stresul si oboseala;
Neputinta de a spune nu;
Managementul biroului si dezorganizarea personala.

Din fericire acestea sunt strategii pe care le poti folosi pentru a-ti organiza timpul, pentru a fi mai mult in control si a reduce stresul, dar iti poti analiza acest timpul si vedea cum ambele pot fi cauza si solutia la provocarile organizarii timpului eficient.

Telefonul
Acesta este instrumentul de comunicare cel mai la indemana si totusi poate fi cel mai mare dusman in organizarea eficienta a timpului daca nu stii sa-l controlezi.

Organizarea eficienta a timpului la job

Lipsa prioritatilor/obiectivelor
Este probabil cel mai mare si cel mai important pierzator de vreme. Afecteaza ceea ce facem atat profesional cat si personal. Din pacate prea multi dintre noi consideram ca telurile si obiectivele sunt consideratii anuale si nu zilnice. Astfel se pierde timp valoros pe lucruri minore si nu pe lucruri care sunt importante pentru munca si vietile noastre.

Incerci prea multe. Multi oamnei simt ca trebuiau sa rezolve tot deja de ieri si nu isi acorda suficient timp sa faca lucrurile cum trebuie. Acest fapt conduce la proiecte terminate doar pe jumatate si nici un sentiment de realizare.

Vizitatori
Cuvintele care isi rapesc timpul sunt "Ai un minut?". Toti sunt vinovati, atat colegii cat si seful. Sa stii sa lucrezi cu intreruperile este una dintre aptitudinle cele mai bune pe care le poti invata.

Delegatii proaste
Cei mai buni manageri au abilitatea de a delega anumite sarcini catre echipa pentru a se asigura ca sunt facute cum trebuie. Regula generala este ca daca unul dintre membrii echipei poate duce o sarcina la bun sfarsit 80% din cat poti tu, atunci delega.

Birou dezordonat
Cand termini de citit acest articol, arunca o privire la biroul tau. Daca poti vedea mai putin de 80% din el, atunci probabil ca suferi de stresul biroului. Cele mai eficace persoane lucreaza cu birouri curate si organizate.

Incapacitatea de a spune nu
Regula generala este ca daca oamenii pot arunca din munca lor si din problemele lor pe umerii tai, atunci o vor face. Unele dintre cele mai stresate persoane nu au abilitatea de a spune nu pentru a nu supara pe ceilalti.

Sedinte
Studiile arata ca in medie, o persoana petrece aproximativ 10 ore pe saptamana in sedinte.

Iata cateva dintre modalitatile eficace pentru a-ti organiza cat mai bine timpul la locul de munca.

Intotdeauna defineste-ti obiectivele cat mai clar cu putinta.
Analizeaza cum iti folosesti timpul.
Fa-ti un plan.
Fa-ti o analiza a planului.

Articole recomandate

Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante! Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante!
Tot mai multe persoane caută opțiuni prin care să poată avea independență financiară și în același timp să poată să stăpânească exclusiv modul în care își manageriază timpul, astfel încât
Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020 Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020
Elite Business Women (https://ebw.business), cel mai mare club de afaceri românesc dedicat femeilor antreprenor din România, cu prezentă internațională, invită femeile de afaceri să participe la o nouă întrunire, prima din acest an – Elite Meetup:
Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare
Un job nou inseamna o noua etapa in viata ta! Probabil ca esti incantata de schimbarea aparuta si de oportunitatile pe care aceasta le aduce. Daca te afli in situatia de a schimba locul de munca, exista cateva aspecte la care sa fii atenta. Dincolo de faptul ca urmeaza sa te adaptezi noului birou
3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public 3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public
Vorbitul in public este printre cel mai des intalnite temeri ale oamenilor. Iar daca ne gandim la faptul ca noi relationam zilnic cu alte persoane si discutam mereu cu oamenii, aceasta temere pare relativ usor de depasit. Ei bine, pentru unii oameni nu este chiar atat de usor. Insa solutii exista
Elite Business Women te invata cum sa atragi finantare - Un hotel in valoare de 10 milioane de EURO, construit prin Ajutor de Stat Elite Business Women te invata cum sa atragi finantare - Un hotel in valoare de 10 milioane de EURO, construit prin Ajutor de Stat
Elite Business Women, un club dedicat femeilor antreprenor din țară și din străinătate, prezintă o analiză cu privire la sursele de finanțare pe care antreprenorii le au la dispoziție. Conform Roxanei Mircea, consultant în atragerea de fonduri UE