Daca reusesti sa iti organizezi eficient propriile resurse vei avea si satisfactii pe plan profesional, iar de aici pana la o avansare in cariera nu mai este decat un pas.
Pe langa sfaturile in cariera oferite acum cateva zile iata cateva lucruri utile de care poti tine cont pentru o eficienta maxima:
Finalizeaza-ti proiectele incepute.
Indiferent ca sarcina nou aparuta este importanta si trebuie rezolvata cat mai repede cu putinta, asta nu insemna ca este ok sa abandonezi proiectul la care lucrai, la fel de important si el.
Oamenii care incep o mie de lucruri in acelasi timp au mari "sanse" sa nu termine niciunul. Iar impresia unanima despre ei este ca sunt teribil de "imprastiati". Si chiar asa este. Caci timpul pe care il irosesti sa treci de la un lucru la altul este un timp pe care l-ai pierdut definitiv.
Ajuta cu cap.
Ok, am inteles, este vorba de colega ta care are nevoie de tine si care te roaga disperata sa o ajuti sa termine nu stiu ce proiect, caci a intrat in criza de timp.
Insa in acelasi timp asigura-te ca si tu ai timpul necesar sa iti termini propriile proiecte, inainte a te afunda in al ei. Oamenii saritori si care ajuta mereu sunt apreciati intotdeauna. Insa nu de sefi, ci de ceilalti colegi, cel mult. Caci sefii vor vedea in raportarea finala doar proiectele tale, lasate neterminate.
Renunta la obiceiurile "nocive"
Cum nu ai asa ceva? Te asigur ca nu te-ai gandit suficient. Ajungi la ora 9 la birou insa observi ca te apuci de munca mereu dupa ora 10? Din ce cauza?
Ah, este vorba de cafeaua de dimineata, de cele 2 tigari ale cafelei de dimineata si de barfa cu colegele, spusa la aceeasi cafea de dimineata.
Nu ti se pare ca pierzi prea mult timp cu aceste lucruri care nu iti aduc nimic bun in viata ta? Intrebarea se aplica cu pertinenta si la restul zilei: care sunt lucrurile din cauza carora timpul parca nu-ti mai ajunge?
Poate e internetul, poate sunt discutiile interminabile cu colegii, poate e chiar perfectionismul care te tine prea mult langa un document, poate e obiceiul de a te intrerupe cu fiecare nou e-mail sosit.