Skip to article

Practici de management strategic

Practici de management strategic
La momentul actual exista sute de carti dedicate managementului strategic, scrise in toate limbile lumii, cele in limba engleza fiind totusi predominante. Marea lor majoritate sunt marcate insa de doua dezechilibre importante: cel dintre teorie si practica si cel dintre exemplificarile din economia americana si cele din restul lumii.

Pentru a suplini acest dezechilibru, volumul Practici de management strategic oferit de editura Polirom ofera, alaturi de fundamentele teoretice ale managementului strategic, o bogata metodologie de punere in practica a cunostintelor de specialitate, raportata la particularitatile spatiului romanesc, cu o focalizare pe problematica intreprinderilor mici si mijlocii.

Practici de management strategic

In prima parte, fiecare subiect teoretic are atasata o sectiune aplicativa asociata metodei de operationalizare propuse, iar in final, un set de probleme-intrebari si teme de discutie. Partea a doua prezinta un grup de studii de caz ale unor firme ce opereaza in Romania, trei dintre acestea - Electroprecizia, Metabras si ICCO - fiind romanesti. Grupul de studii de caz este incheiat de cel dedicat sistemului Coca-Cola in Romania.Practici de management strategic este un ghid extrem de util pentru actualii si viitorii manageri, dar si pentru intreprinzatori, consultanti, analisti ai domeniului sau studenti preocupati de economie si afaceri.

Temele tratate in carte sunt:
colectarea informatiei pentru managementul strategic;
declararea misiunii organizatiei;
analiza mediului inconjurator general si concurential;
analiza lantului de valori;
formarea strategiei si stakeholder-ii organizatiei;
analiza SWOT;
implementarea strategiei prin modificarea culturii organizationale.

Sursa: Polirom

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!