Skip to article

Stapani pe noi si pe altii

Starea de implinire la locul de munca, de satisfactie a lucrului bine facut, de realizarea unei relatii armonioase cu colegii este data de informatia detinuta. Informatia inseamna putere... putere de a ne intelege pe noi insine si de a ii intelege pe cei din jurul nostru, putere de a ne depasi limitele, putere de a cauta si gasi jobul dorit, putere de a rezista atacurilor dragilor nostri subalterni, colegi si sefi, putere de a ne ajuta aproapele si de a contribui la realizarea unui cariere (mai) bune. Asta o stim cu totii. Problema este cum facem rost de aceasta informatie?

Puterea inseamna informatie
Informatia o obtin cei mai puternici. Si iar discutam despre putere. Puternic inseamna sa stii sa iesi din multime. Cum? Cu rabdare, tact si abilitate. Si mai ales, cu perseverenta de a nu ceda nici un moment. Este destul de greu sa fii mereu in garda, dar daca vreti sa reusiti, este vital. Daca pana nu de mult, erau foarte apreciati oamenii cu un IQ cat se poate de mare, acum o mare pondere o reprezinta capacitatea emotionala care da coeficientul de a face fata diverselor situatii si de a patrunde esenta problemei dincolo de aparente. Si nu degeaba se pune accent pe acest lucru. Asadar, invatati sa priviti dincolo de moment.

Probabil ca si voua vi s-a intamplat ca sa caracterizati o persoana dupa prima impresie facuta, sau dupa impresia facuta la un moment dat. Asa ca, la orice moment de timp, tinuta corporala si cea vestimentara, vocabularul, mimica, bagajul de cunostiinte, machiajul si buna crestere trebuie sa va defineasca ca pe cele mai placute si oportune prezente.

Informarea la interviul de angajare
Asta incepand cu interviul de angajare, pentru care este obligatorie o succinta informare inainte. Este in avantajul vostru sa aflati cat mai multe despre companie. Pe langa faptul ca sunteti mai stapani pe voi, toti cei care fac interviuri spun ca dau cu un vot de incredere mai mult candidatilor care cunoasc detalii despre compania care i-a chemat. Probabil ca ar trebui sa ii credem. De asemenea, informati-va despre felul angajatilor de a se comporta la serviciu, despre obiceiurile lor. Si lucrul acesta este mai mult decat perfect valabil. Daca nu va regasiti, personal va recomand sa nu va implicati; mai devreme sau mai tarziu, il veti considera ca pe un deserviciu pe care vi l-ati facut singuri, pentru ca ati pierdut timpul pe care il puteati fructifica mai bine in alta parte.

Informarea la locul de munca
Continuand cu activitatea la locul de munca, care de cele mai multe ori este perceput ca o arena, si unde ar trebui sa va comportati in consecinta. Ar trebui sa studiati toate aspectele intalnite, vorbim aici de practicarea acelei capacitate emotionale de care am vorbit mai sus, care, daca este bine exersata, va poate transforma intr-un worker si viitor boss adevarat. De ce am asemanat locul de munca cu arena? Pentru ca aici se disputa cele mai multe dintre calitatile si defectele voastre si ale altor oameni. Pentru ca de cele mai multe ori sunt mize frumoase, pentru care multi sunt gata sa riste mult, si sa nu joace tocmai cinstit. De aceea, singura portita este ca sa va formati un stil profesionist pe care sa vi-l insusiti corect. Sunt declasate persoanele care nu au o la tinuta serioasa (chiar daca nu va imbracati clasic, evitati sa va imbracati neasortat sau neprofesional), un limbaj ortodox (sunt evitati cei care vorbesc urat, nepoliticos, prea tare), si nu au un comportament civilizat cu colegii (batutul cu degetul in birou si "sapatul pe la spate" nu reflecta deloc 7 ani de acasa).

Pentru realizarea acestui stil, trebuie sa va pregatiti continuu: informati-va despre noile cerinte pe piata, faceti cursuri de perfectionare. Toate acestea va dau o stare de confort. Sunteti siguri de voi si aceasta siguranta se extinde si in exterior, inducand astfel o stare de siguranta si celor din jurul dumneavoastra, care vor sti ca se pot baza pe voi.

Contand pe voi, investind in voi si informandu-va continuu, aveti toate sansele sa depasiti cu succes adaptarea la locul de munca si sa va creati o cariera adevarata.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!