Skip to article

Teambuilding la birou (II)

Teambuilding la birou (II)
Actualul context economic are si partea plina a paharului, anume ca ne impinge sa ne imaginam solutii de eficientizare a activitatii companiei. Teambuilding la birou este un concept relativ nou. El se refera la acele activitati care pot fi facute la birou si au in vedere imbunatatirea atmosferei de lucru, cresterea coeziunii echipei si sudarea relatiilor de echipa. "Teambuilding la birou" nu este numai o "solutie de criza" ci poate fi o stare permanenta care are efecte benefice asupra angajatilor.

Citeste aici primele exemple de motivare non-financiara a angajatilor si iata-le pe celelalte!

41. Afiseaza o scrisoare de multumire a unui client.
42. Trimite-i o scrisoare de multumire sotului sau sotiei unui angajat pentru a-i multumi pentru sprijinul pe care i l-a acordat partenerului in ceea ce a interprins.
43. Organizeaza pe zile muzica la birou (fiecare angajat, prin rotatie este disk jokeul zilei).
44. Fii creativ in legatura cu zilele de nastere a angajatilor: in loc de baloane si prajituri ca si cadou, "comploteaza" cu echipa ca sa faceti cadouri mai frumoase, personalizate si mereu altele.
45. Nu tolera barfa; incurajeaza atitudinile pozitive.
46. Carti de vizita personalizate cu porecle.
47. Mergeti impreuna cu toti angajatii la un restaurant si inchinati un pahar de vin in cinstea tuturor angajatilor, numind meritele pe care le are fiecare in echipa.
48. In cinstea unui obiectiv atins sau a unui rezultat foarte bun, cumpara un obiect (destul de mare; ar putea fi o sticla de vin sau un tricou, etc.) pe care sa semneze toate persoanele care au lucrat la respectivul proiect. Puneti-l la loc de cinste, astfel incat angajatii sa il poata vedea si sa isi aminteasca cu placere de rezultatele pe care le-au obtinut la respectivul proiect.
49. Cafea/ceai gratis pentru angajati in zilele friguroase, sau bauturi racoritoare in zilele caniculare invocand un rezultat bun pe care l-au avut; acestea au un efect mult mai bun daca sunt servite de manager.
50. Fa-ti intotdeauna timp sa-ti feliciti si sa-ti incurajezi echipa.

51. Da feedback zilnic in legatura cu performanta angajatilor.
52. Recunoaste in public meritele unui angajat.
53. Fa publice feedback-urile pozitive ale clientilor.
54. Ca semn de recunoastere, dati angajatilor produse ale firmei.
55. Cana de cafea personalizata (porecla, "Angajatul lunii Decembrie", etc.).
56. Calendar anual cu toti angajatii companiei.
57. Intampina intr-o dimineata angajatul sau angajatii care au avut rezultate deosebite cu o cana de cafea de care sa fie legate niste baloane.
58. Tricouri comemorative (care sa aminteasca de un anumit proiect, de un anumit rezultat).
59. Un buchet de flori care sa plece de la manager catre un angajat care a avut rezultate foarte bune in ultima perioada. Acest angajat va pastra buchetul de flori timp de o ora, dupa care il va da mai departe unui coleg care considera el ca il merita si tot asa…Acest procedeu poate continua atat de mult timp cat florile raman proaspete.
60. Scrie cate trei lucruri pe care le apreciezi la membrii echipei tale si da-le aceste notite personal.

61. Incurajati fiecare department sa aiba propriul lui program de recunoastere.
62. Gaseste cat mai multe motive ca sa sarbatoriti si sa iti faci colegii sa simta atmosfera placuta de la serviciu.
63. Pizza gratis pentru o anumita persoana sau pentru un departament la depasirea target-ului.
64. Intalniri cu toti angajatii companiei, unde sa se prezinte slide show-uri cu poze ale angajatilor si poze legate de rezultatele lor, pe fundal muzical (functioneaza pentru empowerment); managerul firmei felicita persoana/persoanele, echipa/echipele care au avut rezultate bune.
65. Trebuie sa recunosti si sa recompensezi si imbunatirile angajatilor, nu doar inalta performanta.
66. Atunci cand vezi ceva care nu functioneaza, daca nu ai timp sa te ocupi, noteaza-ti!
67. Cultura organizationala: in ce mediu a lucrat? Relaxant, intens, stresant?
68. Cum poti sa-i atragi pe cei mai buni? Fiind cel mai bun!
69. Dati-le oamenilor ce se asteapta si ceva in plus!
70. Unii angajati au memorie "selectiva"! Luam notite si faceti o copie pe care i-o inmanati.

71. Este posibil orice versus nu sunteti in stare! Se poate!
72. Sinergia echipei: inamicul comun, teluri comune, sarbatorirea victoriilor.
73. Degeaba ai usa deschisa, daca nu ai si mintea deschisa (judeca problema, nu persoana).
74. Pastrarea informatiei reprezinta o sursa de putere, dar nu una motivatoare!
75. Cereti ajutorul! Orice prost poate critica, condamna sau se poate plange!
76. Nevoia emotionala, primeaza oricarei nevoi! Oamenii vor sa fie doriti, apreciati, respectati si necesari.
77. Hotia cea mai mare este lenea excesiva; cand cineva este excesiv de lenes asteapta-te ca ceilalti angajati sa fie demotivati. Prin urmare, nu tolera lenea!
78. Motivare: normare .... sau mai bine, repere!
79. Nu acorda premii fixe intotdeauna; acorda si variante cand este posibil!
80. Sabotori externi, mesaje negative! Mesaje negative ... contrabalanseaza-l cu o vorba buna! atitudine pozitiva!
81. Daca tu crezi ca poti, atunci poti; daca tu crezi ca nu poti, atunci nu poti! Ajuta-i pe oameni sa poata!
82. Angajatii, inainte de toate vor sa stie cat de mult va pasa de ei, nu cat de multe stiti!

Teambuilding la birou (II)

Cum aplicati aceste idei?

Pentru inceput le puteti printa pentru a le avea mereu in atentie. Apoi alegeti sa puneti in practica numai cateva dintre ele. Nu incercati sa le puneti in practica pe toate odata pentru ca o sa va speriati angajatii. Nicio idee nu functioneaza oricum si oriunde. Cand una dintre idei nu functioneaza, incearcati alta idee. Aceste idei nu se baga pe gat angajatilor. Chiar daca foarte multe dintre ele sunt foarte bune, au fost testate in companii. Este nevoie de tact si diplomatie pentru a le pune in practica. Ideile sunt in esenta lucruri mici care cu timpul pot duce la efecte spectaculoase. Nu exista o reteta standard privind forma de aplicare a lor, aceasta este aleasa de manager in functie de mediul organizational.

Sper ca aceste idei sa va ajute in practica manageriala. Oferiti-mi feedbackul pe manager@traininguri.ro , iar atunci cand aveti intrebari punctuale legate de motivarea non financiara, respectiv teambuilding la birou, le astept cu placere.

Mult spor in aplicarea ideilor!

Autor: Marian Rujoiu
Trainer Extreme Training, The way to excellence


www.traininguri.ro
www.expert-teambuilding.ro
www.negociatorul.ro
blog.traininguri.ro
www.e-antreprenor.ro
www.marian-rujoiu.ro

Astept cu interes comentariile si parerile dumneavoastra!

Articole recomandate

Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti? Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti?
Una dintre cele mai mari probleme pentru un model aflat la început de carieră este identificarea celor mai bune oferte de angajări videochat . La o simplă căutare în anunțurile din site-urile de joburi vei descoperi sute de oferte, care mai de care mai tentante,
Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau
Orice bucătărie de restaurant include 5 zone distincte: depozitare, spălat, pregătire, gătit, servit. Însă ceea ce dictează modul în care vei aranja aceste zone este meniul restaurantului tău. În funcție de acesta se așează totul
Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie
Luam parte impreuna la acelasi scenariu, dar adevarul este ca fiecare simtim starea actuala si o intepretam, intr-un mod diferit. Unii mai afectati decat ceilalti, altii mai increzatori in fortele proprii, mai hotarati ca niciodata de a creste si a evolua. Indiferent in care dintre situatii ne
Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala
Știai că unul dintre primii programatori din lume a fost o femeie? Numele ei era Ada Lovelace, o matematiciană britanică din secolul 19 care a fost prima dintre oamenii de știință care a identificat potențialul de aplicabilitate a capacităților
Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica
Pentru copii, facem orice! Aceasta este deviza pe care o urmeaza parintii cand vine vorba despre cresterea copiilor lor. Ca urmare a experientei propriilor copii vizavi de serviciile stomatologice, Ane Mary Popescu a fondat clinicile stomatologice KopfZeit in urma cu 8 ani, alaturi de sotul sau,