Skip to article

Time management - amanarea

Time management - amanarea
"Nu am suficient timp pentru a-mi termina treaba." - e o formula pe care o rostim sau o auzim cel putin o data pe zi. Si totusi timpul este unul dintre putinele lucruri egale pentru toata lumea. Pe langa asta, intalnim oameni care reusesc sa duca la bun sfarsit mai multe sarcini sau mai variate, fara a deplange lipsa timpului.

Atunci singura explicatie este ca nu reusim sa gestionam eficient timpul. Principala cauza fiind lipsa unor prioritati bine stabilite. De cele mai multe ori asta inseamna amanarea unor responsabilitati de pe o zi pe alta pana devin extrem de urgente. Dupa care e simplu sa intrii in panica si sa iti doresti o zi de minim 30 de ore.

Time management - amanarea

Pentru o administrare eficienta a timpului, pe langa definirea unui plan si respectarea programarilor, trebuie renuntat la obiceiul de a amana lucrurile. Chiar daca nu exista retete pentru eliminarea amanarii, urmatoarele trucuri pot fi folositoare:

Evalueaza programul actual si afla unde iti pierzi timpul;

Daca ti-e frica sa nu esuezi, recunoaste-o;

Fii o persoana de incredere pentru ceilalti. Roaga un prieten sau un membru al familiei sa intrebe daca iti indeplinesti sarcinile. Asta te va motiva;

Problema ta este inceperea unui proiect: programeaza o ora exacta pentru a incepe;

Este problema ta terminata? Stabileste un sistem de verificari si bilanturi. (Creeaza-ti o schema in care scrii in fiecare vineri prioritatile; o sesiune de lucru reunita atunci cand trebuie sa arati cuiva cat de multe lucruri ai facut);

Imparte schema principala in pasi abordabili;

Recompenseaza-te pentru diferite etape. (daca ai citit 50 de pagini, iti oferi o cupa de inghetata, doar daca, desigur, nu incerci sa slabesti!);

Sarbatoreste micile victorii dobandite de-a lungul timpului;

Ia-ti un partener care are un scop asemanator;

Acorda scopului tau o verificare adevarata. Daca nu ai alergat niciodata mai mult de un kilometru, probabil tintesti prea sus pentru maraton.

Afla mai multe despre organizarea eficienta a timpului din cartea Etica si eficienta profesionala aparuta la Editura All .

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!