Skip to article

Trout despre strategie

Trout despre strategie
Trout considera ca succesul pe care il ai depinde de capacitatea ta de a alege strategia potrivita. A fi bun in lumea afacerilor inseamna sa te comporti ca si cum ai fi in razboi cu competitorii tai. Si aici totul depinde de strategia adoptata, ea iti spune cum sa comunici si cum sa te dezvolti. Dar cum ajungi la acea strategie care iti creaza avantaj in fata celorlalti? In primul rand, pentru a o construi trebuie sa stii:

Ce nu este strategia
o idee
o abordare unica, diferita de a altora
un avantaj competitiv
exterioara produsului, companiei

Ce este strategia
porneste de la o idee, dar este modul in care o pui in practica
are ca scop mentinerea avantajului competitiv al firmei
se bazeaza pe produs, organizarea companiei si poate duce la schimbarea lor daca e necesar.

"Strategia este cea care iti confera un caracter unic si care te ajuta sa te impui ca atare in mintea clientului sau a potentialului consumator"

Dupa Trout cea mai buna trategie este cea bazata pe bun simt. Studiile te pot induce in eroare, astfel incat adesea primul impuls este cel corect. Ce ne spune bunul simt:

competitia este din ce in ce mai acerba. Fara strategie nu ai nici o sansa;

ceea ce conteaza este perceptia consumatorului despre produsul tau - tine cont de cum e construita mintea umana atunci cand il dezvolti;

incearca sa te diferentiezi de ceilalti printr-un atribut (si numai unul); doar astfel ai sanse ca produsul tau sa fie retinut de catre consumator si sa il faci pe acesta sa si-l doreasca;

o strategie trebuie sa se bazeze pe cunoasterea competitiei; nu conteaza numai cat de bun e produsul tau, ci cum stii sa il impui in mintea consumatorului relativ la alte produse similare; marketingul este un razboi pentru ocuparea unui loc in mintea consumatorului;

oamenii sunt atrasi de specialisti, au mai multa incredere in ei decat in ceilalti. Prin urmare, e mai bine sa fii exceptional intr-un singur domeniu decat bun in toate;

un limbaj complex creaza confuzii - cu cat pozitia ta este exprimata intr-un limbaj mai simplu cu atat esti mai usor de inteles si consumatorii vor retine ceea ce vrei sa le transmiti;

prima conditie ca sa ajungi intr-un anumit loc este sa stii unde vrei sa te indrepti si cum sa comunici si altora asta; cifrele sunt intotdeauna mai putin importante decat viziunea si capacitatea ei de a insufleti;

o strategie care porneste de la obiective nu poate ajuta prea mult; principalul este sa stii sa reactionezi la situatiile de moment, sa nu pierzi legatura cu realitatea.

Trout despre strategie

Acestea sunt doar cateva idei. Interesant pentru cei care lucreaza in marketing sau manageri sunt acele practici gresite, acele obisnuie de gandire la care odata renuntat au sansa de a obtine rezultatele dorite. Pentru a afla care sunt acestea citeste cartea Trout despre strategie aparuta la editura Brandbuilders .

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!