Skip to article

Afla de ce nu ai primit jobul dorit

Ai depus CV-ul , ai fost chemata la interviu, dar totusi angajatorul nu a mai dat ulterior niciun semn. Te intrebi probabil de ce s-a intamplat acest lucru, mai ales pentru ca erai foarte potrivita pentru jobul respectiv.

Ei bine, in timpul interviului angajatorul este atent la o serie de aspecte care tie ti se par neimportante sau descopera semne care te tradeaza.

1. Ai avut un nivel scazut de energie

Daca noaptea de dinaintea interviului ai petrecut-o intr-un club si esti foarte obosita sau pur si simplu esti o persoana care nu debordeaza de energie, angajatorul va observa acest lucru. Managerii isi doresc in echipa lor oameni cu putere si chef de munca, nu oameni care intarzie la birou si care au nevoie de doua cani de cafea pentru a se trezi.

Incearca sa ai un aspect cat mai fresh si sa ai suficienta energie cat sa il convingi pe angajator ca esti exact persoana de care are nevoie.

2. Oferi raspunsuri vagi

Atunci cand intrebarea este clara si concinsa, se asteapta un raspuns pe masura. Daca raspunsurile tale sunt evazive si nu reusesti sa il convingi pe angajator de ceea ce spui, cu siguranta acesta nu te va dori in compania lui.

Atunci cand ti se adreseaza o intrebare pe care nu o intelegi, nu te sfii sa ceri mai multe detalii. Este o greseala foarte mare sa ii raspunzi angajatorului ca si cum ai vrea sa treaca mai repede la intrebarea urmatoare. Nu vei face decat sa lasi impresia ca nu iti pasa sau ca nu stii despre ce este vorba.

3. Nu mentii contactul vizual

Daca angajatorul se uita in ochii tai, iar tu lasi capul in pamant, aceasta va crede ca esti o persoana slaba. Incearca sa te uiti in ochii interlocutorului atunci cand acesta te priveste. Totusi, ai grija sa nu cazi in extrema cealalta in care il privesti fix si nu iti schimbi deloc privirea. In acest caz angajatorul se poate simti incoltit si usor amenintat.

4. Nu asculti cu atentie

Angajatorii au obiceiul, in cadrul interviurilor, sa te puna la incercare, pentru a vedea cat de bine te descurci in anumite situatii sau cata atentie dai lucrurilor pe care ei ti le spus. Asculta cu atentie tot ce iti spune angajatorul. Este foarte posibil ca la finalul interviului sa te roage sa ii dai un raspuns referitor la lucrurile discutate sau expuse mai devreme chiar de catre el.

5. Vorbesti prea mult sau prea putin

Nimanui nu plac extremele. Daca vorbesti atat de mult incat il acoperi pe angajator sau acesta este singurul care vorbeste, fara indoiala nu vei fi pe placul sau. Comunicarea este foarte importanta la un loc de munca. Aceasta este esentiala pentru buna desfasurare a taskurilor tale, dar daca nu stii sa comunici si sa ii spui angajatorului lucrurile de care ai nevoie sau, din contra, vorbesti mai mult decat trebuie, angajatorul nu va fi deloc multumit.

Incearca sa mentii o discutie echilibrata si sa oferi raspunsuri complete pentru intrebarile sale. Evita sa il intrerupi pe angajator in timp ce acesta vorbeste si lasa-l sa isi finalizeze intotdeauna intrebarea sau ideea.


Autor: Ana-Maria Dragota

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!