Skip to article

Cariera femei: 6 greseli comune pe care le fac tinerele angajate

Cariera femei
Ei bine, ai facut si acest pas, felicitari! Acum poti spune ca esti pe picioarele tale si nu le mai ceri parintilor bani decat in cazuri de stricta necesitate. Si totusi, acum ca ai plonjat in marea familie a adultilor platitori de taxe si impozite, ti se pare ca ai lumea la degetul mic si poti fi capabila sa infrunti orice situatie. Nu te entuziasma foarte tare si citeste mai jos cateva greseli pe care le face orice incepator in cariera.

Ai grija sa le eviti, iti poti salva jobul pe care l-ai obtinut cu multa truda!

1. Barfa la locul de munca

Ai grija cu cine barfesti pe la colturi. De fapt, mai bine evita cu orice pret barfa, oricat de tentant ar suna sa-ti versi frustrarile legate de sefi cu alti colegi. Nu-ti barfi nici macar colegul din biroul alaturat, vorbele tale pot ajunge la urechile lui si nu se stie cand vei avea nevoie de el.

In plus, adu-ti aminte ca tu esti cea mai noua membra a echipei, nu este frumos sa incepi sa-i critici pe altii. In cel mai rau caz, daca observi ca cineva din grupul cu care iesi in pauza de cafea incepe sa barfeasca, ramai neutra si nu lasa loc interpretarilor care ar putea fi speculate impotriva ta.

2. Tinuta nepotrivita

Tinuta de la locul de munca poate fi un alt factor cheie in dezvoltarea ta profesionala. Vrei sa fii luata in serios? Afiseaza o tinuta office, demna de o absolventa de studii superioare. Cauta sa pastrezi un echilibru vizual si nu te afisa cu o tinuta prea ostentativa, pentru a nu trasmite semnale gresite colegilor tai.

In acelasi timp, ai grija la tinutele casual, in special daca ai intalniri cu cineva din afara companiei.

3. Irosirea timpului

Bucura-te ca primul tau job este intr-o companie in care iti place sa lucrezi. Nu sta pe Facebook sau pe messenger mai mult decat este cazul si munceste pentru a-ti eficientiza cat mai bine timpul, in favoarea companiei.

Lucrezi intr-un spatiu deschis, asa ca oricine poate vedea site-urile pe care iti petreci timpul la birou. In plus, departamentul IT ar putea monitoriza foarte usor lucrurile pe care le faci in fiecare zi pe computer!

4. Lipsa de socializare

Acest sfat este in legatura directa cu primul. Daca nu trebuie sa barfesti, nu inseamna ca poti socializa cu sefii si colegii tai de birou. Nu-ti fie frica sa dezbati subiecte profesionale cu ceilalti si nu te sfii sa intrebi atunci cand nu esti sigura de un lucru. Mergi in pauzele de masa alaturi de colegi si socializeaza cu ei, chiar si in afara orelor de program.

Lipsa de punctualitate

Prima impresie conteaza, insa acest sfat este valabil oricand, nu numai in prima zi de munca. Ai grija sa fii punctuala atunci cand vii la serviciu, indiferent ca ai avut sau nu de lucru de acasa. In timp, colegii vor observa ca intarzii constant, iar acest lucru nu poate fi decat o bulina neagra in ochii sefului tau.

Atitudinea visatoare

Daca esti o fire mai visatoare, este cazul sa cobori putin cu picioarele pe pamant cand esti la serviciu. Fii concentrata la ceea ce ai de facut, in fond tu esti salariata si trebuie sa iti meriti banii la sfarsitul lunii, nu? Respecta-ti sarcinile, iar daca este posibil, arata bunavointa fata de alti colegi si ajuta-i cu treburile ramase. Vei castiga mult mai mult respectul celor din jur.

Autor: Gratiela Petrescu

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!