Skip to article

Evaluarea unei oferte de munca

Evaluarea unei oferte de munca
Ai petrecut ultimele luni raspunzand la anunturile de recrutare, ai fost la interviuri, ai apelat la cunostinte. Momentul pe care l-ai asteptat cu atata nerabdare a venit acum este randul tau sa alegi intre ofertele primite. Alegerea poate fi mai dificila decat ti-ai fi imaginat nu ai vrea sa faci una gresita si sa fii nevoita sa o iei de la capat in cateva luni. Trebuie sa tii cont de faptul ca aceasta angajare nu este menita sa rezolve doar o problema de moment ci sa fie o alegere potrivita pentru dezvoltarea carierei tale in urmatorii ani.

Oare in functie de ce anume sa faci alegerea? Sa fie salariul si alte beneficii extra pecuniare, sa fie cultura organizationala, distanta firmei de locuinta, atitudinea colegilor si a sefilor? Sunt multe lucruri pe care trebuie sa le iei in calcul, pe unele putand sa le negociezi (salariul) pe altele nu (colegii). Este important atunci cand evaluezi o oferta sa stii ce anume te face pe tine sa fii multumita de un loc de munca cati bani obtii, cum esti apreciata, sa faci exact ceea ce iti place.

Evaluarea ofertelor

Chiar si daca salariul nu este cel mai important element in evaluarea unei oferte de munca nimeni nu poate sa ii nege greutatea. El trebuie sa fie suficient de mare pentru a putea plati facturile. De asemenea pentru multi este important ca el sa fie similar cu ceea ce castiga alte persoane care lucreaza in acelasi domeniu si au o pozitie asemanatoare.

Fiecare birou are propria sa atmosfera. Exista locuri in care totul, de la design pana la imbracamintea celor care lucreaza acolo este rece si formal. Exista locuri in care te poti simti destins, care te invita la relatii mai apropiate cu cei din jur. In decursul timpului ai contact cu tipuri diferite de a organiza spatiul de munca si te poti simti bine in ele. Important este sa intuiesti ceea ce nu ti s-ar potrivi, unde nu te-ai putea incadra usor. Locul unde vei munci nu este ceva ce poti negocia.

Fiecare companie are un anumit set de valori, scopuri, atitudini si moduri de a actiona, deci o anumita cultura organizationala. Este important sa le iei in calcul si sa evaluezi cat de mult se potrivesc ele personalitatii tale. Sa zicem ca lucrezi intr-o companie care incurajeaza un program care se prelungeste pana seara tarziu dar tu iti doresti sa ai o viata personala bogata. Sau poate compania apreciaza castigul indiferent de mijloacele folosite in timp ce tie iti place sa fii corecta fata de toti oamenii cu care intri in contact. In cazul in care exista astfel de diferente nu te vei simti bine la locul de munca respectiv si nu vei reusi sa obtii performantele pe care cei care te-au angajat ti le cer.

Incearca sa evaluezi oamenii cu care vei lucra, colegi si management. Cum ti se pare ca te-au tratat in timpul interviului? Cum vorbesc intre ei? Oamenii pe care i-ai intalnit in organizatie pareau prietenosi, multumiti? Este posibil ca cei alaturi de care lucrezi sa nu aiba mare influenta asupra performantelor tale, dar cu siguranta vor influenta modul in care te vei simti la serviciu. Este greu sa iti dai seama cum te vei intelege cu ei pana nu ii cunosti dar este bine sa incerci sa iti creezi o imagine din cele cateva interactiuni pe care le ai cu ei.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!