Skip to article

Tips pentru interviu

Tips pentru interviu
Desi toti ne dorim sa ocupam job-ul pe care ni-l dorim atat de mult si pentru care am invatat sau am muncit la fel de mult, se intampla uneori ca interviul pentru care ne pregatim sa se transorme intr-o adevarata tragedie profesionala.

De ce nu am reusit sa ocup postul? Eram persoana potrivita si totusi au preferat pe altcineva. M-am luptat atat de mult dar se pare ca nu m-am ridicat la asteptarile lor.

Deseori, acestea sunt intrebarile care te macina in fiecare seara, dupa un interviu sau o nereusita in viata cotidiana. Ai gasit vreodata raspunsurile sau te complaci, zicand ca o sa fie si ceva pentru mine, chiar daca era visul vietii tale, sau ca era ceea ce te reprezinta in acel moment.

Toate acestea pot fi evitate, daca urmati cateva sfaturi mici dar care se dovedesc a fi xtrem de utile, sfaturi bazate pe ceea ce se numeste "limbajul trupului".

Se stie ca oricine la un interviu, oricat de bine pregatit ar fi, tot va resimti o anume teama, emotii etc.

Atunci cand persoana ce va intervieveaza va intreaba, si dumneavoastra incercati sa ocoliti un raspuns, aveti tendinta de a ascunde mainile, sau daca nu puteti, o sa strangeti pumnul cu degetul mare in interior (degetul mare in interiorul pumnului, ii va spune persoanei in cauza, ca nu sunteti potrivita pentru postul discutat si, chiar mai mult, ca sunteti o persoana fara personalitate si in care nu poate avea incredere.

De obicei, cand sunteti stresat/a si persoana va pune anumite intrebari care nu va sunt exact la indemana, (in caz ca ocupati un loc pe scaun in cadrul interviului) aveti tendinta sa schimbati piciorul stang (piciorul stang deasupra reprezinta LOGICA) cu piciorul drept (piciorul drept deasupra reprezinta partea emotionala). In cazul in care nu purtati o discutie care sa necesite acea parte emotionala, persoana isi va da seama ca sunteti o persoana emotiva si ca incercati sa ascundeti sau ca nu sunteti destul de pregatita.

Incercati sa tineti tot timpul mainile la vedere, sa gesticulati (nu prea mult), palmele insemnand sinceritate.

Incercati sa pareti cat mai transparenta, purtand discutii dezinvolte, destainuindu-va si coreland discutia in cauza cu o amintire din trecutul dumneavoastra.

Incercati sa va imbracati elegant, dar fara sa fiti stridenta. Retineti, va rog, elegant nu inseamna scump...inseamna doar cu bun gust si atat.

Si un pic de umor, o gluma ar fi potrivit pentru ocuparea unui job, pentru ca in orice mediu e nevoie de o persoana glumeata dar, in acelasi timp, foarte utila sistemului.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!