Skip to article

Barbatul aduce banii in casa si femeia are grija de ei

Inca va mai intrebati cine are grija de banii familiei? Femeia, desigur. Desi barbatul este principalul aducator de venit din gospodarie, peste jumatate dintre romani (56%) cred ca femeia strange si imparte banii familiei. Acestea sunt rezultatele unui studiu realizat de GE Money in sase tari din Europa Centrala si de Est - Cehia, Ungaria, Polonia, Romania, Rusia si Letonia in perioada iulie-august 2008.

Pe mana cui sunt banii?

Potrivit aceleiasi cercetari, in Romania, femeia hotaraste ce se cumpara pentru casa, dar si unde merge familia in vacanta (48%), in timp ce barbatul decide cumpararea televizorului, a altor obiecte de divertisment pentru familie si a masinii (45%). Femeia are chiar mai multa autoritate in Rusia si Ungaria fata de Romania, unde 69% (Rusia) si respectiv 68% (Ungaria) dintre respondenti o considera administratoarea bugetului familiei. Acest rol este justificat si confirmat de increderea mult mai mare a reprezentantelor sexului frumos (83%) in abilitatea lor de gestionare a banilor. Comparativ cu acestea, barbatii cred doar in proportie de 76% ca sunt buni administratori ai bugetului familiei.

Aptitudinea romancelor de a gestiona banii familiei vine dintr-o cunoastere mai buna a cheltuielilor lunare decat barbatii. In Romania, 85% dintre femei, fata de doar 75% dintre barbati stiu exact cat cheltuie in fiecare luna. In plus, potrivit aceluiasi studiu, femeile incearca mai mult sa isi reduca cheltuielile de zi cu zi.

Totodata, femeile par a prefera in proportie mai mare decat barbatii imprumuturile in moneda locala, in detrimentul celor in valuta.

Cumparaturile. O necesitate sau o forma de relaxare?

Prin toate aceste masuri femeia ajuta la eficientizarea bugetului familiei, lucru care se reflecta in rezultatul general al studiului GE Money, potrivit caruia 80% dintre romani sunt de parere ca isi gestioneaza eficient banii. Dincolo de buna cunoastere a veniturilor si a cheltuielilor lor, aceasta atitudine pozitiva fata de administrarea bugetului reiese si din faptul ca 73% dintre romani nu percep cumparaturile ca pe o forma de relaxare. Aceeasi perceptie se intalneste si la 67% dintre polonezi, 65% dintre letoni, la polul opus aflandu-se cehii, cu numai 58%.

Sinceritatea in familie cand vine vorba de bani

In cadrul aceleiasi cercetari, romanii au declarat in proportie de 72% ca spun partenerului de viata cat castiga in realitate pe luna. La acest capitol, Romania este devansata doar de Cehia, cu un procent de 75%. La polul opus se situeaza rusii - doar 58% dintre cei intervievati sunt sinceri cu partenerii in privinta castigurilor. Tot alaturi de partener sunt luate si deciziile legate de banii destinati copiilor, 53% dintre respondentii romani declarand ca nu ar da bani celor mici fara sa se consulte inainte cu sotul sau sotia.

Educatia financiara a copiilor Barbatul aduce banii in casa si femeia are grija de ei



79% dintre romani cred ca este foarte important ca tinerii sa invete la scoala lucruri de baza despre bani si despre cum poate fi gestionat corect un buget. In plus, aproape jumatate din respondentii din Romania au declarat ca discuta cu copiii despre cum trebuie sa isi "gospodareasca" banii de buzunar.

Un partener cu bani sau unul frumos?

Perspectivele sunt foarte diferite in tarile din Europa Centrala si de Est cand vine de vorba de ce inseamna un partener atractiv. Daca pentru 40% dintre romani un partener/a bogat/a este atractiv/a, situatia este complet diferita in Cehia, unde corelatia dintre bani si atractivitatea unui partener este slaba (7% dintre cehi cred ca un partener cu bani este atragator). Partenerii instariti sunt cei mai atractivi pentru maghiari, 55% dintre acestia declarand ca apreciaza aceasta calitate.

Cine plateste la intalnire?
43% din romani - dintre care 60% barbati si 65% femei - considera ca la o intalnire barbatul trebuie sa plateasca mai mult decat femeia, la foarte mica distanta aflandu-se Ungaria cu 42%. Cei mai de acord cu aceasta afirmatie sunt rusii cu 59% si letonii cu 54%. De cealalta parte sunt cehii si polonezii cu 28% si respectiv 27%.

Acest studiu a fost realizat de catre compania de cercetare de piata TNS AISA la cererea GE Money pentru a evalua atitudinea fata de bani si cunostintele financiare ale populatiei din Europa Centrala si de Est. Sondajul face parte dintr-o serie de cercetari de piata care urmaresc sa ofere constant scurte analize cu privire la atitudinile si comportamentele oamenilor fata de cele mai importante aspecte ale consumului si planificarii financiare.

Cercetarile anterioare au investigat atitudinea fata de locuinte si respectiv autoturisme.

La acest studiu regional au raspuns 3600 de persoane (aproximativ 600 respondenti din fiecare tara), cu varste cuprinse intre 18 si 65 ani din sase tari europene: Cehia, Ungaria, Polonia, Romania, Rusia, Letonia. Studiul a fost realizat in perioada iulie-august 2008.

Sursa: GE Money

Articole recomandate

Academia Photo Insights organizeaza cursuri si workshop-uri de fotografie pentru copii si adulti Academia Photo Insights organizeaza cursuri si workshop-uri de fotografie pentru copii si adulti
Vrei să înveți cum să faci fotografii frumoase? Vă invităm să vă alăturați trainerilor noștri într-o călătorie minunată în lumea fotografiei. Am început din dragoste pentru fotografie și din ideea de a da mai
Limba engleza iti da de furca? Iata ce trebuie sa stii! Limba engleza iti da de furca? Iata ce trebuie sa stii!
Limba engleza este o limba de circulatie internationala. Invatarea limbii engleze nu mai este o dorinta, ci o necesitate. Colegii si cunostintele folosesc replici celebre din filme, vorbesc doar pe jumatate in limba romana, iar cursurile scrise si orale sunt in limba engleza. La fel sunt si
De ce este SEO atat de important pentru afacerea ta De ce este SEO atat de important pentru afacerea ta
Tot mai des cei care detin afaceri, atat aflate la inceput de drum, cat si businessuri cu state vechi, inteleg importanta SEO pentru dezvoltarea lor. Vizibilitatea si notorietatea se castiga destul de greu, insa o campanie SEO bine conceputa poate oferi aceste valori mult mai rapid si pentru mai
Iata de ce tabla magnetica este solutia ideala in comunicarea organizationala! Iata de ce tabla magnetica este solutia ideala in comunicarea organizationala!
Activitatea fiecarei firme sau organizatii este eficientizata decisiv cu ajutorul tehnicilor de prezentare si comunicare, insa dispozitivele si instrumentele folosite in afisare si comunicare joaca un rol la fel de important. Astfel, meeting-urile, sedintele, sesiunile de training sau prezentarile
Modalitatile prin care ne putem influenta pozitiv bunastarea financiara Modalitatile prin care ne putem influenta pozitiv bunastarea financiara
Banii reprezintă un laitmotiv al vieții noastre, o formă prin care ne putem cuantifica calitatea vieții și prin care ne putem raporta la ceilalți ori prin intermediul căreia ne putem compară cu aceștia. De aceea, atunci când o persoană atinge
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda