Skip to article

1% inspiratie, 99% transpiratie

Punctul comun al celor mai frumoase povesti de afaceri cu happy end este acela al viziunii initiale. Totusi, idei avem cu totii, unele mai bune si mai frumoase decat altele, intrebarea care se ridica este: ce anume ne deosebeste in final, pe noi, micii antreprenori, oamenii cu idei multe si bune, de marii antreprenori, de marii vizionari?

Fara a-mi propune sa demontez mitul viziunii initiale vreau sa mentionez si sa comentez cateva dintre cele mai notabile diferente dintre micii antreprenori si marii vizionari de succes, tragand in acelasi timp cateva semnale de alarma pentru antreprenorii la inceput de drum.

Ideea nu e totul! O vorba pe care o vehiculeaza mai ales sculptorii este aceea ca pentru o opera de arta este nevoie de "1% inspiratie si 99% transpiratie". Imi permit sa extrapolez si sa aplic aceasta teorie in management. Exista multe idei cu potential nelimitat de dezvoltare, desi foarte putine sunt cu adevarat noi. Totusi nici gradul de noutate si nici macar capacitatea lor de a produce rezultate nu sunt definitorii. Ceea ce face cu adevarat distinctia intre ideile de succes si cele pierdute in nesfarsitul con de umbra al falimentului este implementarea lor. De la momentul ales pentru demararea afacerii trecand prin planificare, definirea strategiilor, fixarea obiectivelor si a sistemelor de masurare a gradului in care acestea vor fi atinse si incheind cu munca efectiva depusa pentru implementarea ideii in diverse stadii ale proiectului, totul necesita o organizare impecabila si o mare putere de stapanire a detaliului.

Nu este cazul sa reinventam roata, dar putem perfectiona surubelnita electrica pentru strangerea suruburilor jentii... Ideile noi de afaceri sunt o specie pe cale de disparitie. A astepta o viata intreaga ideea magica generatoare de business sau, si mai grav, a tine cu dintii o idee in speranta castigului salvator de la loz in plic pentru implementarea ei, este complet neproductiv. In primul caz, ideea s-ar putea sa se lase asteptata mult si bine iar in cel de-al doilea, nu mica le este mirarea celor care se regasesc in aceasta categorie, cand isi vad ideile puse in aplicare cu succes de altcineva. In primul caz, sfatul pentru cei care chiar doresc sa isi deschida o afacere dar nu au inca o idee clara este sa incerce sa preia o directie existenta si sa incerce sa imbunatateasca notabil ceva in cadrul acestei directii, fie in procesul de productie, fie in strategia de marketing, fie la nivelul tehnicilor de vanzare si al abordarii clientilor, fie pur si simplu in atitudine. Pentru categoria a doua sfatul este unul singur: Daca aveti o superidee vindeti-o! Daca chiar este atat de tare, sigur se va gasi cineva sa doreasca sa o cumpere. Daca doriti sa va asigurati ca ideea nu va fi "furata", aduceti un plus valoare personal acestei idei, fie prin autoritatea de expert, fie prin experienta relevanta in domeniu (know how), astfel incat sa coste mai mult ideea singura decat la pachet cu creatorul. Orice om de afaceri va sesiza diferenta! Totusi cercetati bine persoanele carora doriti sa le vindeti ideile dumneavoastra.

Implementarea noilor idei costa mult. Vremea vestului salbatic al capitalismului american de dupa razboi a apus de mult. In prezent, desi este mai simplu ca niciodata sa deschizi o afacere, este mai greu ca niciodata sa o dezvolti. Pe fiecare domeniu si chiar pe majoritatea niselor exista deja jucatori puternici care isi disputa podiumul. Acestia impun de cele mai multe ori bariere de intrare in "joc" si de aceea este mai greu ca niciodata ca o idee buna sa se infiripe si sa se poata dezvolta. O practica foarte utilizata de companiile medii si chiar mari este sa prospecteze piata in cautare de idei noi bune iar atunci cand apare una la orizont, cu resurse net superioare, ideea este preluata si aplicata mult mai bine.

99% transpiratie. Desi tonul articolului a fost mai degraba pesimist, scopul lui nu a fost acela de a descuraja pe nimeni, ci acela de a avertiza viitorii antreprenori, si de ce nu si pe actualii antreprenori, asupra importantei pe care o detin munca si abnegatia in ecuatia succesului, pentru ca, succesul nu vine decat extrem de rar din idei fabuloase. In 99% din cazuri succesul vine din munca si disciplina. Vine din renuntari si asumare de riscuri.

Articole recomandate

Academia Photo Insights organizeaza cursuri si workshop-uri de fotografie pentru copii si adulti Academia Photo Insights organizeaza cursuri si workshop-uri de fotografie pentru copii si adulti
Vrei să înveți cum să faci fotografii frumoase? Vă invităm să vă alăturați trainerilor noștri într-o călătorie minunată în lumea fotografiei. Am început din dragoste pentru fotografie și din ideea de a da mai
Limba engleza iti da de furca? Iata ce trebuie sa stii! Limba engleza iti da de furca? Iata ce trebuie sa stii!
Limba engleza este o limba de circulatie internationala. Invatarea limbii engleze nu mai este o dorinta, ci o necesitate. Colegii si cunostintele folosesc replici celebre din filme, vorbesc doar pe jumatate in limba romana, iar cursurile scrise si orale sunt in limba engleza. La fel sunt si
De ce este SEO atat de important pentru afacerea ta De ce este SEO atat de important pentru afacerea ta
Tot mai des cei care detin afaceri, atat aflate la inceput de drum, cat si businessuri cu state vechi, inteleg importanta SEO pentru dezvoltarea lor. Vizibilitatea si notorietatea se castiga destul de greu, insa o campanie SEO bine conceputa poate oferi aceste valori mult mai rapid si pentru mai
Iata de ce tabla magnetica este solutia ideala in comunicarea organizationala! Iata de ce tabla magnetica este solutia ideala in comunicarea organizationala!
Activitatea fiecarei firme sau organizatii este eficientizata decisiv cu ajutorul tehnicilor de prezentare si comunicare, insa dispozitivele si instrumentele folosite in afisare si comunicare joaca un rol la fel de important. Astfel, meeting-urile, sedintele, sesiunile de training sau prezentarile
Modalitatile prin care ne putem influenta pozitiv bunastarea financiara Modalitatile prin care ne putem influenta pozitiv bunastarea financiara
Banii reprezintă un laitmotiv al vieții noastre, o formă prin care ne putem cuantifica calitatea vieții și prin care ne putem raporta la ceilalți ori prin intermediul căreia ne putem compară cu aceștia. De aceea, atunci când o persoană atinge
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda