Skip to article

Brandul personal

Brandul personal
Pentru ce talente si capacitate vrei sa fii cunoscut in cariera ta?

Ce fel de angajator te va dori, va vrea sa fie in legatura cu tine si cat este dispus sa plateasca pentru tine?


Aceste doua intrebari cuprind esenta a ceea ce inseamna brandul personal. Imagine si cunostinte. Gandeste-te la brandul tau ca fiind imaginea ta individuala unica, care are atasata un magnet. Multe dintre tehnicile pentru dezvoltarea unui brand personal se aplica si in angajari.

Pe piata de munca, brandul poate fi definit ca: imaginea ta ca expert in care te poti increde, imaginea care atrage angajatul si clientul ideal si care transforma valoarea de a investiga intr-un talent sau serviciu.

Care sunt beneficiile in a avea un brand personal puternic? Un brand va face urmatoarele lucruri pentru tine:

-Iti va aduce noi aportunitati mai repede
-Ii va face pe ceilalti sa stie cine esti
-Te va ghida in deciziile din cariera ta legat de ce cursuri s a mai urmezi sau ce oportunitati sa accepti
-Ii va da angajatorului impulsul de a te angaja
-Te va diferentia de competitie
-Te va scoate din categoria celor comozi
Iata cateva idei prin care tu sa iti poti crea brandul care sa atraga angajatorul:

Cautarea unei slujbe este un adevarat proces de marketing. Tu esti produsul, iar angajatorul este consumatorul. Un brand bun il va ajuta mereu pe angajator sa perceapa mai bine calitatile "produsului", dandu-ti astfel un plus pe piata de munca.
Tine minte cele 3 cai care definesc un brand de succes: autenticitate, avantaje si auto-cunoastere. Brandul tau trebuie sa fie alcatuit din imaginea ta autentica, din focusarea pe avantajele pe care le oferi daca obtii slujba respective si de a face angajatorul sa stie aceste lucruri.
Imaginea autentica: Brandul tau ar trebui sa fie construit pe autenticitate. Ar trebui sa reprezinte persoana care esti, telurile tale in viata profesionala si care este angajamentul tau fata de ceea ce faci.

La inceputul crearii brandul tau personal, fa un "brainstorming" si alcatuieste o lista cu lucrurile la care te pricepi cel mai bine. Cateva idei in aceasta directie ar fi managementul conflictelor, servicii de training, marketing pentru servicii profesionale si servicii cu clientii.

Apoi identifica-ti pasiunea. Folosindu-te de lista cu calitatile tale, incercuieste-le pe cele de care esti pasionat. Pentru inceput, alege-o pe prima. Daca ai dificultati in a-ti incercui lista, imagineza-ti ca iti faci bagajul pentru o calatorie de afaceri foarte importanta si trebuie sa iei cu tine tot ce e mai bun. Ce ai lua?
Avantaje: Odata identificate cele mai bune calitati, vezi ce avantaje iti ofera fiecare. De exemplu, daca esti un bun manager al rezolvarii conflictelor, avantajele pe cei din jurul tau le vor vedea in tine te va face sa pari o persoana care stie sa lucreze in echipa, care va veni cu idei noi, care va duce la o crestere a productivitatii, etc. Numeste cel putin trei avantaje diferite pe care brandul tau le poate oferi.
Auto-cunoasterea: Alan Weiss, unul din cei mai cunoscuti consultanti si autori la nivel mondial, spunea ca brandul este o chestiune de auto-cunoastere. Inainte de toate, cauta oportunitati prin care sa iti faci cunoscut brandul la nivelul oamenilor potriviti.

Aseaza-te in raza lor de actiune. Chiar si cel mai bun brand din lume poate fi nefolositor atunci cand oamenii nu il cunosc. Branduieste-ti brandul. Iti poti face numele cunoscut scriind articole, implicandu-te in diferite actiuni, poti vorbi in public, te poti implica in proiecte de mare anvergura, poti propune sefilor tai solutii, etc.
Fa o cercetare asupra pietii ca sa vezi daca ceea ce ai tu de dat este si ceea ce se cauta. Cerceteaza companiile care te-ar putea angaja, cerceteaza competitorii, iar daca rezultatele nu sunt in favoarea ta, ar trebui sa te gandesti sa te indrepti spre altceva.
Fii pregatit pentru noile oportunitati pe care betworkingul ti le poate oferi, atat pe plan intern cat si extern. Fii pregatit sa iti faci brandul unic cunoscut.
Exerseaza. Trebuie sa poti sa iti faci cunoscut brandul cu naturalete si sa eviti sa il faci sa para ca o reclama de telemarketing.
Brandul vizual inseamna ca tu sa faci parte din imaginea brandului tau. Acest lucru inseamna ca hainele tale trebuie sa arate impecabil, curate si bine asortate. Ai nevoie de stil.
Gaseste o persoana sau doua care sa te sustina in ceea ce faci, care sa te determine sa iti urmaresti idealurile. Un "coach" ar fi perfect.

Brandul te va ajuta sa atragi atentia sau sa ii indepartezi pe angajatori. Trebuie sa tii minte cum sa il faci cunoscut, si cui. Facand acest lucru vei avea oportunitatea de a te evalua, de a culege beneficiile si de a intalni oportunitati si avantaje care sa iti fie de real folos. Bucura-te creandu-ti si facandu-ti cunoscut brandul!

Articole recomandate

Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti? Cum alegi cele mai bune oferte de angajari videochat din Bucuresti?
Una dintre cele mai mari probleme pentru un model aflat la început de carieră este identificarea celor mai bune oferte de angajări videochat . La o simplă căutare în anunțurile din site-urile de joburi vei descoperi sute de oferte, care mai de care mai tentante,
Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau Ce configurare de bucatarie e potrivita pentru restaurantul tau
Orice bucătărie de restaurant include 5 zone distincte: depozitare, spălat, pregătire, gătit, servit. Însă ceea ce dictează modul în care vei aranja aceste zone este meniul restaurantului tău. În funcție de acesta se așează totul
Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie Top 5 cele mai cautate cursuri in pandemie
Luam parte impreuna la acelasi scenariu, dar adevarul este ca fiecare simtim starea actuala si o intepretam, intr-un mod diferit. Unii mai afectati decat ceilalti, altii mai increzatori in fortele proprii, mai hotarati ca niciodata de a creste si a evolua. Indiferent in care dintre situatii ne
Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala Femei in IT - 5 motive sa urmezi o cariera digitala
Știai că unul dintre primii programatori din lume a fost o femeie? Numele ei era Ada Lovelace, o matematiciană britanică din secolul 19 care a fost prima dintre oamenii de știință care a identificat potențialul de aplicabilitate a capacităților
Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica Ce criterii trebuie sa aiba parintii in vedere atunci cand aleg o clinica stomatologica
Pentru copii, facem orice! Aceasta este deviza pe care o urmeaza parintii cand vine vorba despre cresterea copiilor lor. Ca urmare a experientei propriilor copii vizavi de serviciile stomatologice, Ane Mary Popescu a fondat clinicile stomatologice KopfZeit in urma cu 8 ani, alaturi de sotul sau,