Skip to article

Brandul personal

Brandul personal
Pentru ce talente si capacitate vrei sa fii cunoscut in cariera ta?

Ce fel de angajator te va dori, va vrea sa fie in legatura cu tine si cat este dispus sa plateasca pentru tine?


Aceste doua intrebari cuprind esenta a ceea ce inseamna brandul personal. Imagine si cunostinte. Gandeste-te la brandul tau ca fiind imaginea ta individuala unica, care are atasata un magnet. Multe dintre tehnicile pentru dezvoltarea unui brand personal se aplica si in angajari.

Pe piata de munca, brandul poate fi definit ca: imaginea ta ca expert in care te poti increde, imaginea care atrage angajatul si clientul ideal si care transforma valoarea de a investiga intr-un talent sau serviciu.

Care sunt beneficiile in a avea un brand personal puternic? Un brand va face urmatoarele lucruri pentru tine:

-Iti va aduce noi aportunitati mai repede
-Ii va face pe ceilalti sa stie cine esti
-Te va ghida in deciziile din cariera ta legat de ce cursuri s a mai urmezi sau ce oportunitati sa accepti
-Ii va da angajatorului impulsul de a te angaja
-Te va diferentia de competitie
-Te va scoate din categoria celor comozi
Iata cateva idei prin care tu sa iti poti crea brandul care sa atraga angajatorul:

Cautarea unei slujbe este un adevarat proces de marketing. Tu esti produsul, iar angajatorul este consumatorul. Un brand bun il va ajuta mereu pe angajator sa perceapa mai bine calitatile "produsului", dandu-ti astfel un plus pe piata de munca.
Tine minte cele 3 cai care definesc un brand de succes: autenticitate, avantaje si auto-cunoastere. Brandul tau trebuie sa fie alcatuit din imaginea ta autentica, din focusarea pe avantajele pe care le oferi daca obtii slujba respective si de a face angajatorul sa stie aceste lucruri.
Imaginea autentica: Brandul tau ar trebui sa fie construit pe autenticitate. Ar trebui sa reprezinte persoana care esti, telurile tale in viata profesionala si care este angajamentul tau fata de ceea ce faci.

La inceputul crearii brandul tau personal, fa un "brainstorming" si alcatuieste o lista cu lucrurile la care te pricepi cel mai bine. Cateva idei in aceasta directie ar fi managementul conflictelor, servicii de training, marketing pentru servicii profesionale si servicii cu clientii.

Apoi identifica-ti pasiunea. Folosindu-te de lista cu calitatile tale, incercuieste-le pe cele de care esti pasionat. Pentru inceput, alege-o pe prima. Daca ai dificultati in a-ti incercui lista, imagineza-ti ca iti faci bagajul pentru o calatorie de afaceri foarte importanta si trebuie sa iei cu tine tot ce e mai bun. Ce ai lua?
Avantaje: Odata identificate cele mai bune calitati, vezi ce avantaje iti ofera fiecare. De exemplu, daca esti un bun manager al rezolvarii conflictelor, avantajele pe cei din jurul tau le vor vedea in tine te va face sa pari o persoana care stie sa lucreze in echipa, care va veni cu idei noi, care va duce la o crestere a productivitatii, etc. Numeste cel putin trei avantaje diferite pe care brandul tau le poate oferi.
Auto-cunoasterea: Alan Weiss, unul din cei mai cunoscuti consultanti si autori la nivel mondial, spunea ca brandul este o chestiune de auto-cunoastere. Inainte de toate, cauta oportunitati prin care sa iti faci cunoscut brandul la nivelul oamenilor potriviti.

Aseaza-te in raza lor de actiune. Chiar si cel mai bun brand din lume poate fi nefolositor atunci cand oamenii nu il cunosc. Branduieste-ti brandul. Iti poti face numele cunoscut scriind articole, implicandu-te in diferite actiuni, poti vorbi in public, te poti implica in proiecte de mare anvergura, poti propune sefilor tai solutii, etc.
Fa o cercetare asupra pietii ca sa vezi daca ceea ce ai tu de dat este si ceea ce se cauta. Cerceteaza companiile care te-ar putea angaja, cerceteaza competitorii, iar daca rezultatele nu sunt in favoarea ta, ar trebui sa te gandesti sa te indrepti spre altceva.
Fii pregatit pentru noile oportunitati pe care betworkingul ti le poate oferi, atat pe plan intern cat si extern. Fii pregatit sa iti faci brandul unic cunoscut.
Exerseaza. Trebuie sa poti sa iti faci cunoscut brandul cu naturalete si sa eviti sa il faci sa para ca o reclama de telemarketing.
Brandul vizual inseamna ca tu sa faci parte din imaginea brandului tau. Acest lucru inseamna ca hainele tale trebuie sa arate impecabil, curate si bine asortate. Ai nevoie de stil.
Gaseste o persoana sau doua care sa te sustina in ceea ce faci, care sa te determine sa iti urmaresti idealurile. Un "coach" ar fi perfect.

Brandul te va ajuta sa atragi atentia sau sa ii indepartezi pe angajatori. Trebuie sa tii minte cum sa il faci cunoscut, si cui. Facand acest lucru vei avea oportunitatea de a te evalua, de a culege beneficiile si de a intalni oportunitati si avantaje care sa iti fie de real folos. Bucura-te creandu-ti si facandu-ti cunoscut brandul!

Articole recomandate

De ce videochatul nu a fost afectat de pandemie? De ce videochatul nu a fost afectat de pandemie?
De ce este videochatul o meserie cautata pe vreme de pandemie? Desi pare surprinzator, exista si industrii care nu au fost deloc afectate de pandemie. In contextul prabusirii economice, industria videochatului este una dintre cele care nu au avut de suferit. Persoanele care activeaza in acest
Bune practici pentru crearea unui mediu de lucru Euromaster atractiv Bune practici pentru crearea unui mediu de lucru Euromaster atractiv
Atunci cand incepi sa lucrezi pentru un angajator nou, cu siguranta iti doresti sa ai parte de o experienta care sa te ajute sa te dezvolti din punct de vedere profesional. Vrei sa pui in aplicare si sa iti dezvolti abilitatile actuale, dar si sa deprinzi altele noi. Totodata, iti doresti sa ai
De ce este necesar un aparat profesional pentru cafea intr-un birou? De ce este necesar un aparat profesional pentru cafea intr-un birou?
Cafeaua reprezintă ceasul deșteptător pentru mulți dintre noi. O gură de cafea și ne umplem instant de multă energie și nu este de mirare: cofeina își face mereu treaba. Studiile privind consumul de cafea în mediul business în România
Cum iti dai seama ca o oferta de angajare in videochat in Bucuresti este cu adevarat profesionista? Cum iti dai seama ca o oferta de angajare in videochat in Bucuresti este cu adevarat profesionista?
Daca alegi studioul potrivit, cariera de videochat in Bucuresti iti poate aduce numeroase satisfactii. Cum reusesti insa sa faci diferenta intre diferitele oferte de angajare? Ce diferentiaza o companie serioasa de una care nu merita increderea ta? Iata cateva elemente de care e bine sa tii cont!
Joburile care iti ofera cazare gratuita in Bucuresti Joburile care iti ofera cazare gratuita in Bucuresti
Începutul este mereu greu, dar nimeni nu se așteptă să fie atât de greu pentru un tânăr să locuiască singur în capitala României. Deși țara noastră nu este una dintre cele mai scumpe țări din Europa, salariile pentru un