Skip to article

Cina de afaceri: eticheta si conversatie

Cina de afaceri: eticheta si conversatie
O femeie profesionista trebuie sa initieze o conversatie pe teme cotidiene, lucruri generale, pentru a ajunge intr-un punct comun si pentru a stabili un raport de incredere cu interlocutorii sai. Alege sa nu atingi o tema care sa tina de domeniul vostru profesional pana cand serviti cafeaua, iar atunci cand o faci, ai mare grija la tonul pe care il ai, la fel si la volum, si ai foarte mare grija de gesturile tale. Daca descoperi o tema preferata de interlocutorul tau, nu te sfii in a o aprofunda. Fa conversatia sa fie cat mai placuta posibil.

Este bine sa iti amintim ca acel restaurant este totusi un loc public, iar tu trebuie sa ai foarte mare grija la tipul de informatii pe care le oferi interlocutorului tau. Ai grija la volumul vocii, la cuvintele pe care le folosesti, mai ales daca mesele sunt foarte apropiate iar ceilalti iti pot asculta cu usurinta discutiile.

Cina de afaceri: eticheta si conversatie

Insa nimic din toate acestea nu isi au rostul daca in acord cu compania noastra placuta nu exista si oferte de negocieri la fel de placute, si invers. O persoana care are o educatie proasta, si are un mod urat de a se prezenta in public si la masa, aceasta persoana este sortita esecului cand vine vorba de negocieri. Invata sa folosesti salutul intr-un mod adecvat, la fel si modul de a te comporta, vestimentatia, etc., pentru ca sunt elemente fundamentale ale oricarei persoane, insa in afaceri si in negocierii sa stii ca vei avea nevoie mereu de mai mult.

Tine minte ca masa de restaurant nu este locul cel mai potrivit pentru a face prezentari, schimb pe informatii "vitale", etc. Toate acestea trebuie facute la birou.

Cat trebuie sa dureze o cina de afaceri?

Este foarte important ca o cina de afaceri sa nu dureze mai mult de 2 ore, pentru ca niciuna din partile "componente" sa nu se plictiseasca. Cel care trebuie sa puna capat este gazda. Este foarte important atunci cand incepi o cina de afaceri sa il intrebi pe cel de langa tine daca mai are o intalnire dupa masa, pentru a stii in ce timp sa iti incadrezi conversatia. In plus, daca stim ca cel de langa noi mai are si alte intalniri de onorat, atunci vom stii cand sa incheiem cina in asa fel incat fiecare sa ajunga la treaba lui in timp util.

In cazul in care acest lucru nu este stabilit de la inceput iar noi avem si alta treaba, putem da un semnal cat se poate de subtil, de exemplu inchiderea servietei pe masa sau prin a cere o ultima ceasca de cafea, in semn ca masa s-a terminat.

Articole recomandate

Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe SRL
Antreprenorii pot fi actionari unici in mai multe societati cu raspundere limitata, potrivit unui act normativ privind modificarea Legii societatilor. Legea adoptata de Parlament in decembrie 2019 vizeaza anularea interdictiei de a fi actionar unic in mai multe societati cu raspundere limitata sau
Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante! Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante!
Tot mai multe persoane caută opțiuni prin care să poată avea independență financiară și în același timp să poată să stăpânească exclusiv modul în care își manageriază timpul, astfel încât
Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020 Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020
Elite Business Women (https://ebw.business), cel mai mare club de afaceri românesc dedicat femeilor antreprenor din România, cu prezentă internațională, invită femeile de afaceri să participe la o nouă întrunire, prima din acest an – Elite Meetup:
Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare
Un job nou inseamna o noua etapa in viata ta! Probabil ca esti incantata de schimbarea aparuta si de oportunitatile pe care aceasta le aduce. Daca te afli in situatia de a schimba locul de munca, exista cateva aspecte la care sa fii atenta. Dincolo de faptul ca urmeaza sa te adaptezi noului birou
3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public 3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public
Vorbitul in public este printre cel mai des intalnite temeri ale oamenilor. Iar daca ne gandim la faptul ca noi relationam zilnic cu alte persoane si discutam mereu cu oamenii, aceasta temere pare relativ usor de depasit. Ei bine, pentru unii oameni nu este chiar atat de usor. Insa solutii exista