Skip to article

Cum trebuie sa comunici la munca?

Comunicarea eficienta este esentiala pentru orice relatie sau organizatie. Nu numai ce spui, dar si cum o spui, determina impresia pe care o faci in fata altora si conteaza foarte mult in obtinerea unui post, unui contract sau unei promovari. Sfaturile de mai jos te vor ajuta sa comunici mai bine cu sefii si colegii tai.

1. Respecta-i pe altii

Respectul necesita incredere, egalitate si empatie. Respectul este esential pentru a realiza o legatura pozitiva. Trateaza-i pe altii la fel cum ai vrea tu sa te trateze oamenii si respecta opinia lor.

2. Asculta

O ascultare atenta implica participare si receptivitate. Pune intrebari daca nu esti sigur. In loc de intrebarea "De ce vrei sa faci cursul acesta?", incearca "Ce vrei sa inveti din acest curs". Sa fii sigura ca nu ai pierdut nimic, fa un sumar al discutiei.

3. Gandeste inainte sa raspunzi

Nu deschide discutia daca esti nervoasa sau suparata. Mai bine pregateste-te si repeta ceea ce trebuie sa zici, daca te vei implica intr-o discutie dificila. Ceea ce spui la nervi ai putea regreta mai tarziu.

4. Evita barfele rautacioase

In timp ce este normal sa stai la o tigara si sa barfesti putin, tine in frau acest comportament. Nu te implica in discutii care tind sa dauneze imaginea unui coleg.

5. Perfectioneaza-ti stilul de vorbire si limbajul corpului

Cum vorbesti este la fel de important ca precum ceea ce spui. Vorbeste pe un ton normal, pronunta cuvintele clar si incearca sa pastrezi un contact vizual permanent. Cand vorbesti cu cineva trebuie sa faci vizibile energia, entuziasmul, prietenia, competenta si increderea in sine. Evita ticurile verbale si gesturile iesite din comun. Stai dreapta, cu umerii in spate. Cand dai mana cu un coleg, incearca sa fii cat mai ferma.

6. Recunoaste si respecta diferentele

Sexul, background-ul cultural, locul nasterii, functia si personalitatea influenteaza comunicarea. Daca recunosti si respecti diferentele, poti evita mult mai usor neantelegerile.

7. Apreciaza-i pe altii in public

Suportul si sfaturile la birou sunt esentiale pentru o relatie buna cu oamenii din jur. Arata-ti recunostinta pentru o munca bine facuta, sau ajuta un coleg la nevoie. Apreciaza-i pe altii in public.

8. Ofera un feedback constructiv

Separa persoana de produs sau task. In loc sa critici, incepe cu un compliment. Fa sugestii in legatura cu modul de imbunatatire.

9. Lasa informatia sa circule

Informeaza-i si pe altii in legatura cu stirile noi si stai conectata la ultimele noutati ale companiei si industriei. Niciun departament nu poate lucra bine izolat de lume. Daca serviciul pentru clienti este inundat de plangeri, toate departamentele ar trebui sa stie. Stirile proaste sunt si mai proaste daca se afla tarziu.

Articole recomandate

Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante! Planuri antreprenoriale in fashion? Iata principalele variante!
Tot mai multe persoane caută opțiuni prin care să poată avea independență financiară și în același timp să poată să stăpânească exclusiv modul în care își manageriază timpul, astfel încât
Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020 Elite Meetup: Energie si Smartlife 2020
Elite Business Women (https://ebw.business), cel mai mare club de afaceri românesc dedicat femeilor antreprenor din România, cu prezentă internațională, invită femeile de afaceri să participe la o nouă întrunire, prima din acest an – Elite Meetup:
Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare Ai schimbat locul de munca? S-ar putea sa ai nevoie de fisa medicala pentru angajare
Un job nou inseamna o noua etapa in viata ta! Probabil ca esti incantata de schimbarea aparuta si de oportunitatile pe care aceasta le aduce. Daca te afli in situatia de a schimba locul de munca, exista cateva aspecte la care sa fii atenta. Dincolo de faptul ca urmeaza sa te adaptezi noului birou
3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public 3 modalitati prin care poti scapa de teama vorbitului in public
Vorbitul in public este printre cel mai des intalnite temeri ale oamenilor. Iar daca ne gandim la faptul ca noi relationam zilnic cu alte persoane si discutam mereu cu oamenii, aceasta temere pare relativ usor de depasit. Ei bine, pentru unii oameni nu este chiar atat de usor. Insa solutii exista
Elite Business Women te invata cum sa atragi finantare - Un hotel in valoare de 10 milioane de EURO, construit prin Ajutor de Stat Elite Business Women te invata cum sa atragi finantare - Un hotel in valoare de 10 milioane de EURO, construit prin Ajutor de Stat
Elite Business Women, un club dedicat femeilor antreprenor din țară și din străinătate, prezintă o analiză cu privire la sursele de finanțare pe care antreprenorii le au la dispoziție. Conform Roxanei Mircea, consultant în atragerea de fonduri UE