Skip to article

Cum trebuie sa comunici la munca?

Cum trebuie sa comunici la munca?
Comunicarea eficienta este esentiala pentru orice relatie sau organizatie. Nu numai ce spui, dar si cum o spui, determina impresia pe care o faci in fata altora si conteaza foarte mult in obtinerea unui post, unui contract sau unei promovari. Sfaturile de mai jos te vor ajuta sa comunici mai bine cu sefii si colegii tai.

1. Respecta-i pe altii

Respectul necesita incredere, egalitate si empatie. Respectul este esential pentru a realiza o legatura pozitiva. Trateaza-i pe altii la fel cum ai vrea tu sa te trateze oamenii si respecta opinia lor.

2. Asculta

O ascultare atenta implica participare si receptivitate. Pune intrebari daca nu esti sigur. In loc de intrebarea "De ce vrei sa faci cursul acesta?", incearca "Ce vrei sa inveti din acest curs". Sa fii sigura ca nu ai pierdut nimic, fa un sumar al discutiei.

3. Gandeste inainte sa raspunzi

Nu deschide discutia daca esti nervoasa sau suparata. Mai bine pregateste-te si repeta ceea ce trebuie sa zici, daca te vei implica intr-o discutie dificila. Ceea ce spui la nervi ai putea regreta mai tarziu.

4. Evita barfele rautacioase

In timp ce este normal sa stai la o tigara si sa barfesti putin, tine in frau acest comportament. Nu te implica in discutii care tind sa dauneze imaginea unui coleg.

5. Perfectioneaza-ti stilul de vorbire si limbajul corpului

Cum vorbesti este la fel de important ca precum ceea ce spui. Vorbeste pe un ton normal, pronunta cuvintele clar si incearca sa pastrezi un contact vizual permanent. Cand vorbesti cu cineva trebuie sa faci vizibile energia, entuziasmul, prietenia, competenta si increderea in sine. Evita ticurile verbale si gesturile iesite din comun. Stai dreapta, cu umerii in spate. Cand dai mana cu un coleg, incearca sa fii cat mai ferma.

6. Recunoaste si respecta diferentele

Sexul, background-ul cultural, locul nasterii, functia si personalitatea influenteaza comunicarea. Daca recunosti si respecti diferentele, poti evita mult mai usor neantelegerile.

7. Apreciaza-i pe altii in public

Suportul si sfaturile la birou sunt esentiale pentru o relatie buna cu oamenii din jur. Arata-ti recunostinta pentru o munca bine facuta, sau ajuta un coleg la nevoie. Apreciaza-i pe altii in public.

8. Ofera un feedback constructiv

Separa persoana de produs sau task. In loc sa critici, incepe cu un compliment. Fa sugestii in legatura cu modul de imbunatatire.

9. Lasa informatia sa circule

Informeaza-i si pe altii in legatura cu stirile noi si stai conectata la ultimele noutati ale companiei si industriei. Niciun departament nu poate lucra bine izolat de lume. Daca serviciul pentru clienti este inundat de plangeri, toate departamentele ar trebui sa stie. Stirile proaste sunt si mai proaste daca se afla tarziu.

Articole recomandate

Recomandari pentru angajatori - Cinci modalitati prin care poti asigura o mai buna retentie a femeilor in compania ta Recomandari pentru angajatori - Cinci modalitati prin care poti asigura o mai buna retentie a femeilor in compania ta
În ultimii doi ani, un număr semnificativ de femei au fost puse în situaţia de a renunţa la jobul avut pentru a-și supraveghea copii în contextul adoptării pe scară largă a cursurilor online. Totodată, multe angajate au fost forțate
Promovare PPC: top 10 tendinte pentru anul 2022 Promovare PPC: top 10 tendinte pentru anul 2022
Indiferent daca activezi intr-o agentie, esti freelancer sau conduci un start-up, trebuie sa ramai la curent cu lumea PPC, care evolueaza rapid. Noile tendinte ale anului 2022 se creioneaza deja. E bine sa intelegi ca noile campanii publicitare au nevoie de un suflu modern, de reinventare, intr-un
Femei in functii de conducere. Sfaturi simple pentru a avea succes si a te impune in lumea dominata inca de barbati Femei in functii de conducere. Sfaturi simple pentru a avea succes si a te impune in lumea dominata inca de barbati
Egalitatea de gen reprezinta una dintre preocuparile constante in societatea actuala. La nivel international, au fost stabilite strategii pe termen mediu si lung pentru a elimina inechitatile privind accesul femeilor la educatie sau functii de conducere, dar si in ceea ce priveste egalitatea de
Videochat in Bucuresti? Iata oportunitatile, dar si ce se asteapta de la tine! Videochat in Bucuresti? Iata oportunitatile, dar si ce se asteapta de la tine!
O colaborare se dovedeste de succes atunci cand ambele parti sunt de buna credinta si fiecare partener face tot ce depinde de el pentru ca lucrurile sa mearga cat mai bine. Astfel, si reusita ca model de videochat in Bucuresti poate fi obtinuta in urma unei bune colaborari intre fiecare fata si
Romancele, tot mai dornice de dezvoltare personala. Ce metode aleg? Romancele, tot mai dornice de dezvoltare personala. Ce metode aleg?
In ultimii ani, romancele au devenit tot mai dornice de dezvoltare personala. Aceasta dorinta a venit si din nevoia de a jongla cat mai eficient cu sfera personala si cea profesionala, de a indeplini cu succes rolurile de femeie, mama, sotie, angajat sau antreprenor . Dezvoltarea personala este